Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-09, 15:34
MammaMia! MammaMia! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 15
Standard MYSIGT allinclusive?!

Hej! Skulle vilja ha tips på ett trevligt, mysigt, charmigt all inclusive hotell i Grekland (finns det ? :-) Vill inta måltiderna utomhus helst!

Har kikat på Almirida på Kreta med Langley och det verkar kanon och enligt vår smak. Dock förlorar vi en dag med deras tidtabell vilket är lite tråkigt så därför tvekar vi.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-09, 16:48
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: MYSIGT allinclusive?!

Jag har själv aldrig rest All Inclusive men av det jag sett i annonser så är nog inte hotellen varken mysiga eller charmiga om man med det menar det småskaliga. Ofta är det väl jätteanläggningar som har all inclusive. Men om man upplever ett hotell mysigt är ju så individuellt.

Lycka till med planerandet.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-09, 19:24
MammaMia! MammaMia! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 15
Standard Sv: MYSIGT allinclusive?!

Nä, mysigt och allinclusive kanske inte går att kombinera? Därför jag ställer frågan, ifall nån har ngt tips.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-10, 08:06
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: MYSIGT allinclusive?!

Träffade en kvinna i somras som hade rest med Langley, bott i Almirida, och hon berättade att de lagade internationell mat av grekiska råvaror. Alltså ej grekisk mat.

Hon tyckte om konceptet, men för mig låter det inte som det optimala om jag åker till Grekland, maten är viktig, att den är hemlagad och grekisk.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-10, 09:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: MYSIGT allinclusive?!

Grekland är som gjort för att äta på små ställen. Gärna familjeägda tavernor där du får prova dig fram till vad köket har att erbjuda. Jag tror att ni missar mycket av charmen med landet om ni köper All-inclusive men det är ju en högst personlig åsikt.

Läste en intrssant krönika i något månadsmagsin kanske Vagabond där resenären/skribenten hade varit till Turkiet en vecka med AI och sen en vecka till Grekland utan AI hans reflektioner kring fördelarna med det sista alternativet kändes väldigt kloka.

Nu vill jag inte med det här inlägget starta något ordkrig kring för och nackdelar med AI det har vi haft tidigare i forumet utan hoppas att du kanske tänker igenom dina önskningar innan bokningen så att du säkert får det ni vill och önskar.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-10, 14:56
lehi lehi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: MYSIGT allinclusive?!

Ilio Mare, Thassos/Skala Prinos
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-10, 23:00
Ela Ela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: MYSIGT allinclusive?!

Har åkt med Langley till Almirida elva!!! gånger. Vi tycker det är kanonbra och trivs som fisken i vattnet.... Det är frukost och middag som är inkluderad och det är så skönt att gå till dukat bord med tre rätters middag varje kväll, utan att behöva dividera med resesällskapet om, var hur och när vi ska äta..... Grekisk mat intar vi till lunchen varje dag. Då gottar vi oss med allt det innebär
Men....är så enig i det där med restiden. Klagar på det varje gång när vi är där.......
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT