Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-03-10, 23:53
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Hjälp oss att välja

Nu go vänner, behöver jag er hjälp. Vi flyger ju till Santorini och har sen lite olika alternativ. Kravet som finns är från dotra och hon vill "se lite folk och kunna gå i lite affärer" samt att "vi inte ska åka till nån skum småö igen, där det knappt finns nåt att göra". Med det kravet ringande i huvvet, inser jag att min förstahandsval Sikinos faller fetbort!

Från Santo finns det ju så många möjligheter, som Anafi, Amorgos, småkykladerna, Milos, Naxos, Paros, Folegandros, Ios etc. Vi har dock inte alltför lång tid på oss, så vi tänkte en ö totalt.

Vi har funderat på föjande, men har en del farhågor:

- Naxos.
Vi har inte riltigt utforskat Naxos på riktigt och det är en hyrbilsö, som kan vara spännande. Dock. Är den för turistisk (mitt i sommaren)? Och finns det nåt genunit där? Fantastiska stränder, men det riskerar att bli en badsemester endast. Var bor man? Inne i Naxos stad är inget vi föredrar och Anna/Prokopios känns trångt. What about Plaka/Mikro Viglia? Finns där tavernor och liknande faciliteter?

- Paros/Antiparos
Parikia har vi haft otur med, men resten av ön tilltalar oss. Naoussa har alltid lockat, men det verkar dyrt att bo där. Vi vill gärna ha havsutsikt (eller min fru vill ha det. Jag nöjer mig om det finns kall öl). Men hur är det med flygplatsen? Dräller det av charterturister överallt numera?
Antiparos gillar vi med, men samma fråga där. Är det smockfullt i lilla Antiparos Stad. Då känns det inte så gemytligt längre.

- Ios.
Är det en partyö fortfarande? Choran är ju mysig, men finns där nåt att göra på resten av ön?

- Folegandros
Övärldens mysigaste Chrora, men hur är det med bussar till stränderna? Är det bökigt att ta sig och finns där tavernor och andra faciliteter? Mysiga boenden i Choran, men priserna kan vara höga.

- Milos/Kimolos
Öar vi aldrig besökt, men de lockar starkt. Har dock hört att huvudorten Adamas ska vara ganska ocharmig. Kan det stämma? Var bor man bäst där och vilka stränder är bäst?

Vad skulle DU rekommendera?

/Netwolf
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT