Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-29, 18:42
jess_80 jess_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 7
Standard Boka boende i förväg eller inte???

Hejsan!
Har planerat att åka till Skiathos i slutet av augusti men känner mig lite osäker på om det går att hitta boendet på plats... ar läst här på forumet att det inte ska vara några problem men det känns ändå lite osäkert... Läste någonstans att åkte man i juli och augusti så skulle man boka i förväg men inte om man åkte till populära öar ex. Naxos... Gäller detta Skiathos eller?
Kanske dum fråga och jag är medvetet om att detta ämne har varit uppe tidigare men är ändå tacksam för svar...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-30, 11:00
yvonne yvonne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trikala Grekland
Inlägg: 609
Standard Sv: Boka boende i förväg eller inte???

Citat:
Ursprungligen postat av jess_80
Hejsan!
Har planerat att åka till Skiathos i slutet av augusti men känner mig lite osäker på om det går att hitta boendet på plats... ar läst här på forumet att det inte ska vara några problem men det känns ändå lite osäkert... Läste någonstans att åkte man i juli och augusti så skulle man boka i förväg men inte om man åkte till populära öar ex. Naxos... Gäller detta Skiathos eller?
Kanske dum fråga och jag är medvetet om att detta ämne har varit uppe tidigare men är ändå tacksam för svar...
Skiathos är ett populärt resmål för grekerna, och de har semester i augusti, så jag skulle nog boka i förväg.

Yvonne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-30, 21:12
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Boka boende i förväg eller inte???

Citat:
Ursprungligen postat av yvonne
Skiathos är ett populärt resmål för grekerna, och de har semester i augusti, så jag skulle nog boka i förväg.

Yvonne
Alla är vi ju olika människor.... har varit på Skiathos ett antal gånger oftast i Augusti kan tilläggas att vi då aldrig bokar iförväg

Camilla
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-01, 08:08
David David är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 29
Standard Sv: Boka boende i förväg eller inte???

Knappast omöjligt att få boende på plats, men jag skulle nog boka på förväg.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-05, 02:11
Evie Evie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 36
Standard Sv: Boka boende i förväg eller inte???

Jag var på Skiathos i juni och det var mycket gott om rum där då. Hade bokat första natten via Apollo, men rummet låg fel för mig. På Megali Ammos-stranden utanför stan och jag ville absolut bo inne i stan. Det är svårt att veta vad som är ett bra läge för en själv innan man tittat runt lite på platsen. Jag fick hjälp att hitta nytt rum av en ganska ettrig blond kvinna som sprang omkring i hamnen. Hon jobbar åt flera rumsuthyrare i Skiathos stad och var otroligt tålmodig med att visa lediga rum ända tills jag hittade ett jag verkligen gillade. Fick ett fyrapersoners rum och en hel takterass för mig själv till rimlig kostnad och åker jag tillbaka ska jag kontakta henne och försöka hyra samma rum, men hon letar upp folk som ser lite lost ut, tror jag. Elena heter hon.

Åkte över till Skopelos och hade otur att faktiskt inte hitta något rum alls och fick ta kvällsbåten tillbaka. Min tripp dit råkade sammanfalla med en långhelg för grekerna. Så det är nog klokt att förboka om man ska just till Skopelos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT