Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-03, 15:53
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Lite Skiathos tips!

Här är lite Skiathos tips som jag hade lämnat i gamla forumet med det är ju borta. Såg jag hade sparat det så jag kopierar o lägger ut det igen....

Vi brukar oftast gå där det är grekisk musik.
Typ grekisk disco o orientalisk musik hittar ni på "Marakes" (fd Arena) på discostrippen och på "Apotiki" inne i stan.

Finns en bouzoukiclub, ´Anemos heter stället, om du kommer från hamnen och går huvudgatan Papadiamantis uppåt så ligger det till höger in på gatan FÖRE posten, bara ca 5 - 10 meter in på vänster sida.

Går du sedan bara lite längre in på den gatan finns det en restaurang, "Sti skiá tou aithona" (eller nåt sånt heter den) med levande musik (21-01) dansuppträdande och spontandans och sång bland gästerna.

Vad gäller barer/cafébarer finns ju många... bla. "Kentravros" med blandad musik (bra ställe, ej tecno ej grek), "Spartacus", "Totem"...mfl mfl.... ja det är bara o testa sig runt o hitta sin favorit.

Typ discobarer på "strippen" m blandad musik (disco,grek,tecno) "Kaluha", "Kavos", "Remezzo", "Mambo".....

Tecno-disco-ställen däremot är inte min grej så där kan jag ej ge några tips. Men finns några såna ställen på "strippen".

Tavernor: "Ouzeri Christos", "Folia", "Kamborelia", "Glifoneri", "Lyhnari", "Ellinikon", "Alexandros" (dom 2 sista har live bouzouki)....

Nattmat: Pizzaslice på "Zio Peppe", kycklingsoppa på "Dusk til Dawn" .... (sen finns ju förstås dom goda crepsen + alla giro o sandwich ställen...)

Stränder: "Vromolimnos" har beachparty som startar em-kväll o håller på till kl 20, bra drag , "Banana" är ockå lite mera fart på, lugna stränder jag gillar är "Abelakia" och "Kolios". Även en mysig strand på en liten ö utanför dit man kan ta badbåt, heter Tsogrias.
Finns ju massor med stränder och dom flesta är lätta att ta sej till med buss. Skulle rekommendera er att prova er runt, fasta ej bara på en.
"Lalaria" pratar många om, dit tar men sej med båt, men själv har jag aldrig varit där.

Sevärdheter är det ej gått om. Två kloster och nå´t Kastro är väl vad jag vet som finns, men jag har inte varit på något av dom. Men sevärdheter är inte min starka sida så det kan ju finns nå´t mer....

//Camilla.

Senast redigerad av CamillaN den 2005-06-03 klockan 15:57.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT