Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-03-14, 22:12
Annika_ Annika_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Amorgos i september

Någon som vet hur vädret är på Amorgos i september alternativt början av oktober?
Funderar på att åka dit i sommar men då jag endast har en vecka som jag kan vara där undrar jag hur man lättast tar sig dit. Flyg till Santorini och sedan båt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-03-15, 08:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Amorgos i september

Vädret är jättesvårt att sia om men visst är september vanligtvis stabilare vädermässigt än oktober. Amorgos är en fantastisk ö och du får säkert en underbar vecka där.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-03-15, 08:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Amorgos i september

Citat:
Ursprungligen postat av Annika_ Visa inlägg
Någon som vet hur vädret är på Amorgos i september alternativt början av oktober? Funderar på att åka dit i sommar men då jag endast har en vecka som jag kan vara där undrar jag hur man lättast tar sig dit. Flyg till Santorini och sedan båt?
Jag har varit på Amorgos under hela september och första veckan i oktober. Vädret har varit allt från kallt till hur fint som helst. Oftast har det dock varit fint väder. Fast det kan blåsa en del, Amorgos ligger ganska utsatt. Vädret spelar ingen roll på Amorgos, där trivs jag oavsett väder.

Antingen flyger du till Aten och åker färja från Pireus, eller flyger du till Santorini. Väljer du Santorini måste du troligen byta båt på Naxos om du åker sent på året.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT