Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-05-20, 22:46
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Åk dit och må gott ,kanske det bättrar på öns finanser en smula...
OK. Kliver av Sea Star där på Måndag förmiddag. Jag lovar att jag ska slösa så mycket jag kan inom rimlighetens gränser...

Men att öns ekonomi är så dålig? Får se om jag kan få ett snack med öns Borgmästare/Läkare... Han brukade hänga på samma ställen som jag gjorde förr...

Den där Pizzerian låter intressant! Där kommer det nog att läggas en och annan Euro...

Tilos. MÅNDAG! Ahhhh...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-05-20, 22:52
Skåne Pias avatar
Skåne Pia Skåne Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Kungälv
Inlägg: 66
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Tilos lär nog klara sig! det känns som att alla ska åka dit
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-05-20, 22:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
OK. Kliver av Sea Star där på Måndag förmiddag. Jag lovar att jag ska slösa så mycket jag kan inom rimlighetens gränser...

Men att öns ekonomi är så dålig? Får se om jag kan få ett snack med öns Borgmästare/Läkare... Han brukade hänga på samma ställen som jag gjorde förr...

Den där Pizzerian låter intressant! Där kommer det nog att läggas en och annan Euro...

Tilos. MÅNDAG! Ahhhh...
Men åh så kul Peter, inte visste jag att du ska dit!!! Har Du vunnit på hästarna?? ..och är du säker på att det är rätt ö du åker till?? Lätt att stava fel menar jag Ha det bäst!!

Lissi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-05-20, 23:53
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men åh så kul Peter, inte visste jag att du ska dit!!
Det visste inte jag heller förrän igår eftermiddag...

Citat:
Har Du vunnit på hästarna?? ..
Inget stort. Ett par tusen för några veckor sedan men inget som förändrar livet...

Citat:
...och är du säker på att det är rätt ö du åker till??
Absolut. Tilos är min absoluta favorit efter Tinos. Det är lite roligt att det bara skiljer en bokstav... Och öarna är ju så olika!

Sedan känner jag att jag behöver lite "semester" från Tinos nu! Svårt att förklara, men det är så mycket "politik" där... Men nästa vecka ska jag sitta på Omonia, och andra ställen i Livadia, i skuggan och läsa en god bok ha en kall öl på bordet och bara njuta av lugnet... Kommer det sedan en Grekisk halvvild katt och kryper upp i knät är tillvaron perfekt!

Hela historien bakom resan kommer i en annan tråd strax.

Peter
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-05-21, 08:22
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Hej Peter
Då får jag önska dig en trevlig resa. Det låter fantastiskt spännande, detta med hur du blev med resa. Du måste berätta allt.
Monica I år "sviker" vi Kalymnos till förmån för Tilos. Klart att vi åker till Grekland med öppet sinne. vi vet att de har ekonomiska problem men vi älskar vårt Grekland. Det finns alltid negativa saker med alla platser men det positiva överväger.

Åse 30 dgr kvar
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-05-21, 09:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg

Absolut. Tilos är min absoluta favorit efter Tinos. Det är lite roligt att det bara skiljer en bokstav... Och öarna är ju så olika!
Peter
Instämmer till fullo!
Vi hade en underbar resa till Tilos 2004 och säger ofta att vi borde resa tillbaks, men vi hittar aldrig billigt flyg till Rhodos. Men som pensionär ska jag dit igen...
Eftersom jag tog minst en kalla öl åt Dig på Tinos så förväntar jag mig att DU gör det åt mig nu! NJUUTT!!!

Lissi
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-05-21, 19:51
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Du måste berätta allt.
Det gjorde jag i Caféet...

Det var både spännande och roligt att "sy ihop" resan med så kort varsel. Och den stora grejen med detta är att nu vet jag att det fungerar att sticka med väldigt kort framförhållning!

Mitt problem är att jag inte har bil längre. Dvs säga att jag är beroende av att vänner ställer upp och kör Pischarna till Panget. Till och från flyget kan jag alltid ta mig med buss, tåg och Taxi. Men jag kan ju inte köra Katterna till Panget på Hojen och Taxi blir för dyrt... Det kostar tillräckligt som det är... Så mina vänner är väldigt uppskattade just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...men vi hittar aldrig billigt flyg till Rhodos....
Det är just det som är problemet! Det finns många intressanta öar i Doddarna som jag skulle vilja besöka! Och det är ju på ett sätt larvigt att vi i Sydsverige kan flyga till Athen för 1200 - 1400 med lågprisflyg, sorry ni som bor norrut men så är det, och det kostar 2 - 3 gånger så mycket till Rhodos med flygstol... Så jag hade ju verkligen flyt den här gången!

Fast har man tid, lust och ork så kan man ju faktiskt ta färja från Pireus till Rhodos. Och man kan kliva av på vägen...

Citat:
Eftersom jag tog minst en kall öl åt Dig på Tinos så förväntar jag mig att DU gör det åt mig nu!
Jasså? Det fick jag ingen rapport om i Påskas! Men det är klart jag gör! Och ni slipper nog inte undan lite track...

Citat:
NJUUTT!!!
Dagens mest överflödiga uppmaning! Tilos är ur-ön att njuta på... Som du vet!

Peter
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-06-25, 16:12
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Restauranter på Tilos

En liten uppdatering
Första kvällen åt vi på Omonoia, goda småräkor. Andra kvällen på en nyöppnad restaurang gorgona, underbar bläckfisk, den godaste jag ätit. tredje kvällen på Dream, jättegod kyckling.
I går kväll på Oasis, pizza mums.

Dock, en lunch har avnjutits på Tropicana vid Eristos beach. Han kom ut och sa att de bara hade vegetariskt om det var ok och vi fick inte välja på något. Vi sa ja och in kom de goda kikärtsplättarna och efter det en slags kokt potatis med gröna ärter. Det var jättegott. vi tog en öl till och kaffe efter.
Notan kom in och vi höll på att sätta i halsen. 33.60. Dyraste maten hittills. Det kändes lite som om vi hade blivit lurade.

Åse (som fortsätter att mumsa sig igenom Tilos restauranger)
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-06-27, 09:03
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Holder med deg, det samme opplevde vi siste år på Tropicana- og så godt var det ikke heller
Hvor ligger Gorgona forresten ?
Svara med citat
  #30  
Gammal 2011-06-27, 10:08
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Hvor ligger Gorgona forresten ?
Gorgona öppnade i våras och är ett ouzeri med smårätter. Det ligger ovanpå Eleni minimarket där baren Baltazar tidigare låg.
Ann-Kristin
Svara med citat
  #31  
Gammal 2011-06-27, 12:39
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Bra, det må vi prøve
Connie
Svara med citat
  #32  
Gammal 2011-06-27, 17:25
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Hej igen
ikväll skall vi till Gorgona igen och äta meze. Annars har vi varit 2 ggr på Dream nu och det har varit lika gott varje gång och billigt.

Åse
Svara med citat
  #33  
Gammal 2011-07-15, 11:49
Fredrik_N Fredrik_N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 58
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Vad hungrig man blir av att läsa alla spännande förslagen.
Efter lång sökan kom jag och min Sambo (Båda strax under 30) fram till att Tilos verkar vara något för oss. Vi gillar att ha det lungt och skönt med massa böcker och gärna ett par glas då och då.
Om vi förstå det rätt (ungefär) så är Livadia lite som en miniator av Pythagorion. Man solar, badar och njuter på dagen för att sedan äta och dricka gott på kvällen medans man tittar ut över havet och spanar efter en och annan båt. Eller katt....
Kan ni rekomendera något annat speciellt trevligt i Livadia (förlåt om det är off topic). En speciel restaurang kanske, eller en bar (om det finns), eller något helt annat. Kanske en lokal båttur?

Vi åker om knappt 2veckor. Stannar i 2 veckor. Då borde man väl blivit tillräckligt utvilad?
Inge som sett dvärgelefanterna? Eller dem har verkligen dött ut?

Tack allt trevligt folk på detta forum

/ Fredrik & Hedvig
Svara med citat
  #34  
Gammal 2011-08-09, 17:52
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Hejsan
Har nu återvänt efter en andra tur till Tilos. Alla människor är såå trevliga och all mat så god. Det är bara ett ställe där vi blev oerhört illa behandlade. Vi reste oss och gick därifrån.
annars spelar det ingen roll var man äter eftersom man får så god mat överallt.

Åse
Svara med citat
  #35  
Gammal 2011-08-11, 22:56
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hejsan
Har nu återvänt efter en andra tur till Tilos. Alla människor är såå trevliga och all mat så god. Det är bara ett ställe där vi blev oerhört illa behandlade. Vi reste oss och gick därifrån.
annars spelar det ingen roll var man äter eftersom man får så god mat överallt.

Åse
Vi kom också nyss från Tilos, åt på flera tavernor och maten var god. Vad heter det ställe där ni blev illa behandlade?

//Enigma
Svara med citat
  #36  
Gammal 2011-08-11, 23:19
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Vi likte oss på Tilos, men syntes ikke maten var spesiell god i forhold til flere andre plasser vi har vært. Prøvde litt forskjellig
Svara med citat
  #37  
Gammal 2011-08-21, 18:35
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Hej
Får man skriva ut stället som man blev illa behandlad på? Jag vill ju inte prata skit om något ställe.
Vi var där vid två tillfällen under de två turerna till Tilos.
Första gången blev vi ok behandlade (men inte mer) och maten var god. Andra gången blev vi så otrevligt behandlade, något jag aldrig blivit under mina 20-tal resor till Grekland. Ägaren blev arrogant och otrevlig och dämde menyerna i bordet för att vi inte kunde bestämma vad vi skulle äta (vi fick knappt 5 minuter på oss)
Annars tyckte vi att vi åt väldigt gott på många ställen.

Åse
Svara med citat
  #38  
Gammal 2011-08-24, 12:04
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hej igen
ikväll skall vi till Gorgona igen och äta meze. Annars har vi varit 2 ggr på Dream nu och det har varit lika gott varje gång och billigt.

Åse
Hvor ligger Dream? Den har vi ikke sett?
Svara med citat
  #39  
Gammal 2011-08-24, 13:45
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Hvor ligger Dream? Den har vi ikke sett?
Dream ligger mellan to Armenon och Nautilos.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #40  
Gammal 2011-08-24, 14:09
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Takk skal du ha Ann-Kristin. Utrolig at vi ikke har lagt merke til denne når vi har gått forbi så mange ganger Har du prøvd den? Vi var på Armenon, men syntes bre det var så som så. Nautilos var vi ikke på. Vi spiste mest på Omonia. Jeg så også inne på nettet at det var nevnt et annet spisested som het Trata. Jeg vet ikke helt om det var der vi var en kveld hvor de mest serverte fisk.
hilsen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT