Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2015-05-18, 10:07
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

De som åkte med Ving förra veckan fick en natt på Rhodos på ditvägen, och åkte sedan till Tilos med Diagoras Blue Star på måndag eftermiddag. Då de skulle hem på söndagen ordnade Ving egen båttransport på söndag morgon.
De löser det säkert på ett eller annat sätt, tre nätter på Rhodos tror jag inte någon behöver oroa sig för.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2015-05-18, 10:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Flyger man från Malmö med Ving har man dessutom kvällsflyg hem och åker med Diagoras vid 9-tiden söndag morgon. Så då har man definitivt ingen anledning till oro.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2015-05-18, 10:15
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Hej!
Ja, en natt på ditvägen är ju helt ok. Skönt att det verkar funkar på söndagen när man ska hem. Nu är det bara 6 dagar kvar, längtar. Båten som går på måndagseftermiddag går den från samma hamn som Sea star gick ifrån?


ElisabethK
Svara med citat
  #64  
Gammal 2015-05-18, 11:16
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Måndagsbåten är Blue Stars stora färja Diagoras, den går från största hamnen allra längst ut. Åker du charter lär de bussa er ut.

Förresten - det TROR jag i alla fall. Den kan knappast få plats i Kolonahamnen där Dodekanisos Express går från. När jag åkt med stora färjor har de gått från hamnen längre ut.

Senast redigerad av inkfish den 2015-05-18 klockan 11:21.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2015-05-18, 12:52
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Men var det inte nån som läst att borgmästaren på Tilos minsann försäkrade att det skulle finnas dagliga förbindelser iaf onsdagar och söndagar när Sverige har sina charterflyg??
Svara med citat
  #66  
Gammal 2015-05-18, 19:17
henile henile är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Hamburgsund
Inlägg: 145
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Vi åker i augusti men då vi har två veckor på oss (landar en onsdag på Rhodos)så har vi tänkt oss två nätter på Symi och sedan elva eller tolv nätter på Tilos. Som jag längtar tillbaka till denna underbara ö!!
Svara med citat
  #67  
Gammal 2015-05-18, 20:19
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Det verkar som om Ving / Spies har stoppat sin försäljning av resor till Tilos. Tilos finns kvar i deras resmålsbeskrivning, men när man försöker boka så går det inte, oavsett från vilken avreseflygplats, vilket hotell eller vilken tid man väljer. Inte kan det väl vara så att de sålt slut på vartenda rum de hade.

Tråkigt för Tilosborna i så fall.

Masse
Svara med citat
  #68  
Gammal 2015-05-18, 21:40
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Så trist! Vad beror det på tro? Apollo har inte stoppat försäljning ser jag. Ving borde väl vilja sälja de resor de har då de ändå har turister som redan köpt resor. Vi har fått mejl från Ving där det står att det ev kan bli övernattning på Rhodos på utresan.
ElisabethK
Svara med citat
  #69  
Gammal 2015-05-18, 23:20
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Ingen aning om vad det beror på. Men en misstanke får man om att båtstrul och extra övernattningskostnader spelar in.

Masse
Svara med citat
  #70  
Gammal 2015-05-20, 15:05
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Jag har haft kontakt med Ving om det där. De säger att det är båtstrulet det handlar om och att de stängt bokningen av Tilos tills vidare.

De hoppas ha fått besked från Tilos om en lösning i nästa vecka, så då kan man man ringa dem på 0771-995 995 (jag är själv inte berörd så jag kommer inte att ringa, men någon annan kan ju tänkas vara intresserad).
Svara med citat
  #71  
Gammal 2015-05-22, 09:31
lieverd lieverd är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Innan jag läste här tog jag kontakt med Ving och frågade om det var slutsålt eller om de ställt in avgångarna.

Svaret jag fick var att Tilos är jättepopulärt och bokas snabbt och därför är det slutsålt i hela juli, augusti och september. Tur att Kalimera finns så att man inte behöver tro på sånt snack
Svara med citat
  #72  
Gammal 2015-05-22, 10:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Citat:
Ursprungligen postat av lieverd Visa inlägg
Innan jag läste här tog jag kontakt med Ving och frågade om det var slutsålt eller om de ställt in avgångarna.

Svaret jag fick var att Tilos är jättepopulärt och bokas snabbt och därför är det slutsålt i hela juli, augusti och september. Tur att Kalimera finns så att man inte behöver tro på sånt snack

Sanslöst! Då vill jag ge Amanda på Vings chatt en eloge som tog reda på hur det förhöll sig och återkom dagen därpå med mailbesked till mig. Svarar de annars helt ut ur det blå?

Under tiden Ving har stängt sin bokning riskerar de nog för övrigt förlora Tilosresenärer till Apollo. De verkar boka Tilos som vanligt, trots att även de har t ex Arlandaresenärer som har flyg hem mitt på dagen på söndagen.

Senast redigerad av inkfish den 2015-05-22 klockan 11:02.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT