Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-29, 11:26
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Agia Pelagia/Georgioupolis

Finns det någon Kalimerian som har erfarenhet av dessa bägge byar? Har varit i Gpolis flere gånger, funderar nu inför eventuellt födelsedagsfirande på Kreta, om man skulle vara modig och byta by! Finns det något "lite lyxigare" hotell i Agia Pelagia?
Ypsilon, 49 +
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-29, 12:31
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Agia Pelagia/Georgioupolis

Märkte att både Ia och Milia hade skrivit om Agia Pelagia, men tar gärna emot mera info om just jämförelse mellan Gpolis och Agia P, samt tips om hotell i Agia Pelagia.
Ypsilon, insnöad!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-29, 13:23
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Agia Pelagia/Georgioupolis

Har bara erfarenhet av Agia Pelagia som jag tycker mycket om

Varit där 2 ggr och bott på Pela Mare (pelamare.gr). När det gäller lyxhotell så finns det ett flott som jag tror heter "Hotel Sofitel Capsis Palace". Andra tips är kanske "Scala" "Hotel Penisula" eller "Hotel Capsis Beach"

Hälsningar Stina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-19, 19:57
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: Agia Pelagia/Georgioupolis

Hej

Var i Agia Pelagia för fyra år sedan, kan inte tänka mig att det vuxit extremt mycket sedan dess men helt OK...liten by med strand o en affär o några souvenirshopar...tavernor fanns det faktiskt gott om, hann inte äta på alla under en vecka...helt OK ställe om man inte är ute efter världens dunka-dunka o rock´n roll....bra utgångsläge för diverse utflykter....

M v h
Maggan
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-19, 22:40
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Agia Pelagia/Georgioupolis

Vi var i Agia -95 och det var en mysig by,har säkert hänt mycket sen dess.Men ska jag jämföra så åker vi till Georgioupoli har varit där många år nu och blir aldri less.Byn har allt och är vad jag kan förstå större än Agia.
/emy
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-20, 10:13
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: Agia Pelagia/Georgioupolis

Var i AP för två år sedan och bodde som Stinab på Pela Mare. Helt underbart läge på hotellet och ett mycket trevligt hoptell! Själva byn kan jag däremot inte säga att vi blev lika förtjusta i, den var helt OK men skulle inte vilja bo där nere, ja förutom möjligen på Capsis, men tror det tär för mycket på reskassan.

Nästa strand österut, Lygaria Beach, är en mysigare strand, inte lika mycket folk. Den kräver en del "bergsbestigning" från byn upp till kyrkan (kanske 1 km) och sedan ner igen.

Läget är dock som tidigare skrivits perfekt för utflykter, åt söder, öster och väster, vilket vi nyttjade flitigt.

Kan annars rekommendera Agios Nikolaus och Candia Park (Ving och Apollo tror jag). Hotellet ligger ca 4 km utanför staden men det går både att promenera och åka buss om man inte vill åka taxi.

Inger
också 49+ men som har oturen att bli mer än + i dec. Inget firande på Kreta alltså

Senast redigerad av Ingerp den 2006-05-20 klockan 10:21.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT