Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimeraträffar

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2011-10-07, 19:23
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Vi kan väl också leta oss till Krögers........Vi har väl krypavstånd till de flesta ställena runt Koppartorget.

Det var väl 19 på Athena.... om man dyker upp vid 18 till Krögers, blir det bra? Men hur ska man känna igen oss "Kalimerare"?
/Mia
Hur man ska känna igen en Kalimerare Jo man tar sikte på de som ser trevligast ut och sitter i någon av sofforna på Krögers.... Skämt åsido...Det ÄR inte så många andra på Krögers kl 18 tror jag....Men ser någon tveksam ut som kommer in så är det säkert en av oss...

Vi är ju många flera nya denna gång så en lite presentation ska vi väl ha på Athena. I Lund någon gång har vi haft en namnskylt med våra alias på..kan kanske vara på plats denna gång....

Vi kommer att lära känna varandra under kvällen helt säkert!!

Lissi
Svara med citat
  #42  
Gammal 2011-10-08, 14:21
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Nu är jag ju inte buskablyg så jag kan nog göra väsen av mig om någon försiktig person kommer in. Jag kommer dock att ha en liten grekflagga och MYSAN på mig o maken kommer att ha det samma men MYSANS MAKE på sig. Så vi syns nog. Har vi tur har vi datorn med oss till hotellet o med det trådlösa intranätets hjälp kan vi kanske lyssna på grek-radio och riktigt komma i stämning!
Svara med citat
  #43  
Gammal 2011-10-09, 16:43
snorfuss avatar
snorfus snorfus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 74
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Grekisk tallrik låter gott så de vill vi också ha. Vi åker upp på fredag så de blir en heldag i trevliga Kalmar. Då ses vi på Krögers..
Svara med citat
  #44  
Gammal 2011-10-09, 16:49
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det var Krögers ! Vi får se om vi hinner dit innan 19!
Det ska bli jättekul att ses!

Lissi
Vi skyndar oss allt vad vi kan från fotbollen så kanske vi kan vara på Krögers till halv sju i alla fall.
Svara med citat
  #45  
Gammal 2011-10-11, 17:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Nu har jag pratat med Athena och stämt av inför lördagen. 11 st har anmält till mig att ni vill ha den grekiska tallriken. + Claes och jag och någon har ringt direkt. Kretikos röda/vita får vi som husets vin för 195 kr flaskan.
Vi är alla välkomna kl 19 hälsar de på restaurangen.
Vi ses!
Krögers på Larmtorget är en bra mötesplats för er som vill och hinner träffas innan.

Det ska bli kul!

Lissi - nu på väg till Indoor walking på F&S
Svara med citat
  #46  
Gammal 2011-10-13, 22:28
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Citat:
Ursprungligen postat av snorfus Visa inlägg
Då ses vi på Krögers..
Vi försöker dyka upp på Krögers vid 18 .

Abi
Svara med citat
  #47  
Gammal 2011-10-14, 16:06
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Vi är där o har grekiska flaggor på oss o jag har även med mig klisterlappar som vi kan sätta på kläderna om vi vill ha någon sorts identifikation när vi samlas. Naturligtvis är dessa klisterlappar gjorda för kläder, dock inte på mocka eller dyl.

Vi finns på Krögers från 18 o sitter väl o smuttar på nått gott antar jag.
Svara med citat
  #48  
Gammal 2011-10-16, 11:29
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

TACK alla härliga glada människor som gjorde kvällen i går så trivsam Det var kul att träffa alla även om det är svårt att hinna prata med alla.
Jag har i alla fall fått massor av tips på ställen att besöka på vår 20 dagars luff nästa sommar
Kalimera berikar livet

Lissi
Svara med citat
  #49  
Gammal 2011-10-16, 13:09
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

TACK alla glada Greklandsresenärer som medverkade igår till den härliga stämningen under kvällen. Den grekiska tallriken på Athena smakade himmelskt och vinet var gott. Tack Lissi för det! Tack Percy för Ditt glada humör som berikade kvällen. Tack Abi för tips om den goda Xanti drinken på Athena. Hoppas vi inte glömde att nämna här någon - tack Lissi, Claes, Carina N, Percy, Mysan med make, Celbe, Abi med Gunnar, Blues - Jimmy och Yvonne samt Lars med hustrun, Snorfus - Patrik med hustru för den mycket trevliga kvällen igår. Det var kul att träffa Er alla och lära känna varandra. Det var många som träffades första gången igår. Nästa gång blir det lättare att känna igen varandra.

På Krögers hade de för hög musik och det var svårt att prata med varandra så kanske nästa gång kan vi flytta till någon krog med tystare musik.

Den här kvällen måste göras om.

Hälsningar
Enigma och Anders
Svara med citat
  #50  
Gammal 2011-10-16, 16:59
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Jag vill också passa på att tacka för en trevlig och rolig kväll. Tänk att få prata på om sitt älskade Grekland utan att den man pratar med himmlar med ögonen och tycker man är supernördigt insnöad på Grekland.

Ljudnivån på Kögers var i högsta laget för att göra sig hörd och förstådd. Nästa gång kanske vi kan hitta nått tystare ställe. Eller får vi överbemanna discjockeyn och bara spela grekisk musik, då blir vi nog ganska ensamma....

Jag hoppas att vi ses igen nästa år och att Athena vill ha oss igen.

/Mysan, dvs Mia och hennes man Janne
Svara med citat
  #51  
Gammal 2011-10-16, 21:22
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Jag vill också tacka alla glada och trevliga människor som var på plats på Athena igår . Mycket roligt och väldigt god mat dessutom!

En liten miss med Krögers men inget värre än att man lär sig något till nästa gång . Vi tre som satt och pratade en timme på Packhuset före Jon Blund kallade hade i alla fall hela lokalen för oss själva förutom nattportiern.

Celbe
Svara med citat
  #52  
Gammal 2011-10-16, 22:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Förra året gick vi ju till Packhuset direkt..skulle gjort det nu också! Men det har ALDRIG varit discjockey på Krögers när jag varit där så det hade jag ingen aning om.... Men nästa år tar vi "eftersnacket" på Packhuset

Än en gång: TACK alla!

Lissi
Svara med citat
  #53  
Gammal 2011-10-17, 20:22
snorfuss avatar
snorfus snorfus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 74
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Tack för en trevlig kväll....
Svara med citat
  #54  
Gammal 2011-10-21, 21:15
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Ett sent tack från oss! Jättetrevligt att träffa er alla! Veckan har rusat på i en farlig fart. Ingen vila ikväll heller, tapetsering pågår!

Carina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT