Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2014-04-09, 16:58
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela A Visa inlägg
Jag tycker att det är så himla tråkigt att sajter som booking.com tar så många % i provision!

Ingela
Visst, kan ju tyckas lite tråkigt, men i längden så är det väl vi konsumenter ändå som betalar för det. Och det är ju ändå ganska bekvämt att kunna sitta hemma och välja och vraka bland de olika boenden och det är nog så att hotell och rumsuthyrare kommer att tycka det är mycket smidigare att slippa åka till hamnen för ragga upp kunder.

Nu i år har jag faktiskt bokat via booking. Tyckte ändå det kändes bra när flyget landar på Santorini ca kl 20 och jag vill bo i Oia.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2014-05-28, 08:58
UlleFritte UlleFritte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 3
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Om man kommer sent med färjan till Naxos', tror 23.30 ca, är det bra att ha bokat innan eller står det folk vid piren och raggar kunder även då? Vi åker i mitten av juni..
Tack!
Svara med citat
  #43  
Gammal 2014-05-28, 15:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Citat:
Ursprungligen postat av UlleFritte Visa inlägg
Om man kommer sent med färjan till Naxos', tror 23.30 ca, är det bra att ha bokat innan eller står det folk vid piren och raggar kunder även då? Vi åker i mitten av juni.
Det brukar alltid stå rumsuthyrare i hamnen, till och med så sent på kvällen. Inte lika många som under dagen förstås, så valmöjligheterna är mindre.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2014-05-28, 15:56
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det brukar alltid stå rumsuthyrare i hamnen, till och med så sent på kvällen. Inte lika många som under dagen förstås, så valmöjligheterna är mindre.
De som har lediga rum brukar stå i hamnen även vid de sena färjorna. Att urvalet blir mindre handlar om att det kommer många båtar på förmiddagarna och tidig eftermiddag, så då fylls rummen med gäster efter hand. Om ni hamnar i ett boende ni inte är 100% nöjda med, och vill stanna fler nätter på Naxos, är det bara att gå ner till rumsuthyrarna som står i hamnen morgonen efter och välja ett annat ställe att bo på.
Lycka till!
Våga
Svara med citat
  #45  
Gammal 2014-06-06, 09:29
Haraldsson Haraldsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 14
Standard Sv: Boka hotell i förväg

VI åker på vår första resa nu i sommar, och det är intressant att läsa hur ni veteraner ser på saker och ting. Otroligtr tacksam för denna sida!

Vi har planerat att bara ta dagarna som de kommer och endast ta rum där nere. Första natten har vi dock bokat i pireus, men det är allt. Jag tror det handlar om att vi vill vara flexibla och kunna ta oss dit vi vill Vi får väl se om det är ett vinnande koncept!
Svara med citat
  #46  
Gammal 2014-06-09, 21:42
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 90
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Jag är egentligen emot förbokning eftersom jag tycker att rumsraggarna och spänningen i att inte veta var man hamnar är en kul del av resan till Grekland. I år har jag dock förbokat, först en natt i Rafina och sedan några nätter på Naxos. Fyra nätter vid Ag Georgios för €125 - bra pris! Bokade på hotels.com och bokning.com.

Jag får nog erkänna att jag har dragits med lite i allt snack om förbokning här i forumet. Blir också nervösare ju äldre jag blir. Får jobba lite med kontrollbehovet
Svara med citat
  #47  
Gammal 2014-06-12, 22:55
anghad anghad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 3
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Hej ! Ny i forumet o har fått en hög puls efter att ha läst detta..Vi är 2 familjer 8 per s som åker o vi har inte bokat nått!! Är vi helt galet ute då??? Ska till naxos, amorgos o nån ö till...vi åker efter midsommar.
Svara med citat
  #48  
Gammal 2014-06-13, 20:21
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 90
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Citat:
Ursprungligen postat av anghad Visa inlägg
Hej ! Ny i forumet o har fått en hög puls efter att ha läst detta..Vi är 2 familjer 8 per s som åker o vi har inte bokat nått!! Är vi helt galet ute då??? Ska till naxos, amorgos o nån ö till...vi åker efter midsommar.
Jag tror faktiskt att du kan känna dig lugn. Speciellt på Naxos och även Paros om ni ska dit. Om ni ska till Katapola på Amorgos så kommer det att stå en grupp rumsraggare helt lugnt och snällt en bit från båten. På de flesta andra öar är det gap och stim, men där är de väldigt dämpade.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2014-06-14, 15:30
MatsB MatsB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 11
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Amorgos spännande ö - hopps på många bra boenden där...
Svara med citat
  #50  
Gammal 2014-06-14, 15:35
anghad anghad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 3
Standard Sv: Boka hotell i förväg

Hej - tack för svar...Ja, vi ska till Aigiali och vill gärna bo på samma ställe i alla fall där.. har börjat kika lite på bookings....Vi kör på som tänkt på Naxos och hoppas på att hitta bra boende där på plats!
Amorgos,Aigiali ser så vackert ut...åhh vad vi längtar nu!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT