Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-06-12, 14:59
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Ovanligt dyra flygbiljetter

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Kanske Cajsa menade att i vanliga fall brukar priset för flygstol bli lägre o lägre, ju närmare avresedatum vi kommer....
Dette varier enten det er regulære flyselskap eller charterturer og også tidspunkt for reisen bl.a i forhold til skoleferier, utvikling på været osv så ikke så lett å være generell her. Vi drar årlig på skiferie i alpene og da har det siste seks/syv årene vært klart billigst å booke billetter så tidlig som mulig, for sommeren kan det fort bli både langt dyrere og utsolgt osv

I allefall er dette vår erfaring.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-06-12, 21:02
skatalite skatalite är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Ovanligt dyra flygbiljetter

Prova att söka priser på momondo.com
Sidan samlar in priser från en massa olika ställen.
Priskalender-funktionen är rolig att pyssla med.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-06-13, 22:12
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Ovanligt dyra flygbiljetter

Jag kanske skulle ha sagt att jag kollar på avresa i juli och 2 veckor och att det var charterflygstol.
Man kan t ex se på Ving eller Apollo. Flyg endast till Samos t ex 5500 kr, Skiathos 6200 kr, Kreta 6600 kr, Santorini 5900 kr (alla dessa med Apollo) osv osv.
Sist jag åkte i juli var priserna betydligt lägre, och det är den jämförelsen jag gör.

Självklart är priserna på flyg med avresa i juni och med snar avresa lägre. Likaså i augusti där jag vet att priserna sjunker rejält under ca de 2 sista veckorna den månaden.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-06-13, 23:05
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Ovanligt dyra flygbiljetter

Fritidsresor har biljett från Göteborg till Kreta 19 juli för 298 kr...sen kan man välja Ryanair eller Norwegian när man ska hem om man inte hittar lika billiga hembiljetter med tex ving eller något annat charterbolag.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-06-13, 23:05
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ovanligt dyra flygbiljetter

Priset är inte det största kruxet tycker jag, från Göteborg finns, eller fanns inte i går i alla fall, en endaste två-veckors endast flyg med utresa i början av juli till Santorini. Kollade mest av nyfikenhets skull. Skall vi åka i år så blir det först i september, tänker då ha is i magen och köpa en såndär grisbillig biljett tänkte jag
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT