Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-10-20, 19:13
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Flygstrejk/supersavertravel

Citat:
Ursprungligen postat av Teee Visa inlägg
Jag har dock försökt prata med alla möjliga bolag och människor OM jag skulle missa min sista resa, men de säger allihop samma sak, eftersom det är en skild bokning så tar inte dom ansvar för vad det är som orsakat att jag inte hunnit med flyget, därför får jag inga pengar tillbaka för den resan, eller ombokning...
Men det sista flyget, som du kommer att missa, bör du få ekonomisk ersättning för via din reseförsäkring. Iom att du varit utomlands länge har du förmodligen skaffat dig en extra reseförsäkring, annars ingår de i de flesta hemförsäkringar. Dessutom har du förmodligen en sådan försäkring via det kort du betalt biljetten med.
Det kan vara bra att ha ett intyg från Aegean om det inställda flyget när du ska utnyttja försäkringen.
Eventuellt får du också ersättning för försenad hemkomst.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-10-27, 21:21
Teee Teee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 15
Standard Sv: Flygstrejk/supersavertravel

Halloj

Efter att ha haft en låååång hemresa, och nu ha fått vila upp mig och ordna saker och ting här hemma, så har jag någon minut till övers för att tala om för er att hemresan gick smidigt och bra Resan från Heraklion till Athen var 30min sen, men det var ingen fara, eftersom väntetiden i Athen skulle vara 1h10min, men visade sig även där att flyget till Helsingfors var 30min sent, så blev lugn väntestund även där.. Väl framme i Helsingfors så landade vi 30min sent pga den sena avgången från Athen, men det var ju inte heller någon fara, eftersom jag skulle ha nästan 4h väntetid i Helsingfors.. Där spenderade jag några timmar på en obekväm stol i tanken om att kunna få sova en liten stund, men det var näst intill omöjligt.. Så när jag till sluuuut landade i Kokkola så var jag så glad när jag fick åka hem och krypa ner under en filt under den varma luftvärmepumpen i vardagsrummet och försöka vänja mig med temperaturskillnaden... Hade ju frusit på Kreta där det var runt 20-25 och att då kliva ut i +3 i Kokkola var ganska kallt..
Men nu har jag som sagt vant mig med kylan, kommit mig i form här hemma, och börjar ha saker och ting upprett...

Tack och loooov blev ju flygstrejken avblåst så att allting gick smidigt hem Tack för alla era svar om min eventuellt kaosartade hemresa, ni lugnade mig en hel del
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-10-27, 22:00
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Flygstrejk/supersavertravel

Härligt att höra att du kommit hem!Borta bra, men hemma bäst!
Har tänkt en del på hur det gick. Såg ju att planet från Chania blev avlyst och tänkte en del på hur det skulle gå, Blue1 såg ju ut att avgå enligt planen.
Men du har alltså kommit med ett plan från Heraklion i stället för från Chania - så bra! Huvudsaken är ju att allt löser sig - och du hann med din förbindelse till Kokkola till och med. Hurra!
Ha en härlig vinter!

Tack för att du orkade skriva lite om Hur Det Gick!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-10-28, 08:12
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Flygstrejk/supersavertravel

Ja, skönt att det gick bra men jag vill korrigera en sak, Marianne. Från och med nu och fem månader framåt gäller devisen: Hemma bra, men borta bäst.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-10-28, 08:28
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Flygstrejk/supersavertravel

Citat:
Ursprungligen postat av Teee Visa inlägg
Halloj
Men nu har jag som sagt vant mig med kylan, kommit mig i form här hemma, och börjar ha saker och ting upprett...

Tack och loooov blev ju flygstrejken avblåst så att allting gick smidigt hem Tack för alla era svar om min eventuellt kaosartade hemresa, ni lugnade mig en hel del
Terkkuja kylmään Kokkolaan !! Du hade verkligen tur med hemresan! Hoppas du har lite tid att berätta om era äventyr på Kreta!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT