Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-08-15, 02:12
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Lufthansa....

Jag avstår från att kommentera ovanstående händelser, men Lufthansa har redan sedan 70-talet haft ett dåligt rykte ang service och kundrelationer. Jag har aldrig flugit med dem själv, så jag har ingen första hands erfarenhet, men jag har hört från andra...

Peter
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-08-15, 07:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lufthansa....

Fast säkerhetspersonalens uppförande om det nu var bra eller dåligt med att plocka av smycken, beslagta frysklampar med vätska etc kan väl knappast Lufthansa lastas för. Inte heller att deras resenärer kommer en minut efter utsatt avgångstid dvs minst 21 minuter för sent till incheckningen.

Peter jag har då aldrig hört talas om Lufthansas dåliga rykte men nu är jag ju ingen värlsvan resenärer utan flyger mest inrikes och har bara flugit Lufthansa till Sydamerka.

Eva
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-08-15, 08:13
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Lufthansa....

Flyger hellre Lufthansa än SAS (Säkert alltid Sämst)..
Jag flyger ca 20 gånger / år i Europa, USA, Brasilien & Indien, helst ta jag Lufthansa.

Säkerhetskontroll är inget flygbolagen styr över, det är internationella regler.
Att man på vissa flygplatser är slappare än andra få man leva med men regler är där för att följas.

Det finns även en regel om vikt och storlek av handbagage, även denna kommer att skärpas och då kan jag tänka mig att det kommer skapa många förbanande insändare.

Nico
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-08-18, 02:30
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Lufthansa....

Citat:
Ursprungligen postat av Argyris Visa inlägg
Det finns även en regel om vikt och storlek av handbagage, även denna kommer att skärpas... Nico
Jadå. Det har varit på gång rätt länge nu. De flesta bolag tillåter bara 5 Kg handbagage, men det finns några få som har högre gräns. Och det kommer vartefter att bli mycket hårdare med måttbegränsningen och viktkontrollen av handbagaget. Vartefter kommer även handbagaget att bli "taggat" och kollas när man går genom säk-kontrollen. Smugglat undan handbagaget och inte har en "tagg"? Då kommer det att bli problem.

"Placera handbaget under stolen framför er!" Har ni hört den förr? Det finns en anledning till det. Därav måttbegränsningen. Förvaringen ovanför är egentligen enbart till för kläder och lättare saker! Det är inte kul att få 5 Kg i huvudet om man flyger genom oväder och luckorna går upp.

Jag flög genom ett riktigt oväder över Alperna för ett antal år sedan där en del luckor öppnade sig. T o m flygvärdinnorna fick order från piloten att sätta sig och spänna fast sig... Det skakade och hoppade ordentligt en stund...

Vad jag glömde skriva i mitt förra inlägg var att Lufthansa även har ett rykte om sig att underhålla sina plan väldigt väl och har väldigt skickliga piloter. Det sista har jag från en teknisk servicechef på SAS som jobbar på Arlanda...

Peter
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-08-18, 06:38
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Lufthansa....

I Aten är det i n t e LH som checkar in. Däremot har de ett biljettkontor med LH-personal

Säkerhetskontrollerna bemannas av bolag som,efter upphandling, fått uppdraget av respektive flygplatsmyndighet. LH har inte någonstans ansvar för någon säkerhetskontroll

Missar man anslutningsflyg p g a sent ankommande flyg blir man ombokad till första möjliga flyg. Om man landar på tid men blir försenad via diverse kontroller är detta inte flygbolagens fel utan detta är flygplatsens ansvar. Övernattning på hotell om det blir nästa dag betalas av felande flygbolag. Allt förutsätter att man har s.k. genomgående biljetter och inte biljetter som är köpta var och en för sig. Sådana separata biljettter kan vara bokade av resebyråer för att få billigaste alternativet men då ska också kunden/passagerarna vara upplysta om detta och vad konsekvenserna kan bli.

"Tysta flygplatser" är sedan många år en regel. Det innebär att man inte ropar ut varje avgång över högtalarna. Endast avvikelser i form av förseningar, gatebyten, samt i förekommande fall ropar man efter sena passagerare. Det senare görs i god tid för att man, om passagerarna ändå ej dyker upp, ska ha tid att plocka av bagage. Vid transferering av bagage/passagerar, när tiden är knapp, lastas aldrig bagage förrän passagerarna har dykt upp i gaten. Så i detta fall behövdes aldrig 2 väskor och en vagn plockas av. Det är jag fullt övertygad om

Reklamera alltid om Du anser att Du blivit felbehandlad. Flygbolagen vill aldrig lura några kunder men reglerna för biljetter, säkerhet, incheckning m.m. är snåriga och det är många gånger svårt för flygbolagen att alltid kommunicera ut sitt budskap till resenärerna. Ett budskap som i de allra flesta fall ska gå via resebyråer som vill sälja så mycket som möjligt eller via en internetsajt, där information visserligen finns, men där passageraren kanske inte sällan missar det som är viktigt just för henne/honom.

Senast redigerad av SteffTee den 2007-08-18 klockan 06:50.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT