Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-01-26, 15:30
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 47
Standard Sv: Åka från Kos eller Rhodos?

Om Panteli Beach är för dyrt kan jag varmt rekommendera studios Happiness i Panteli. Ett mysigt ställe som visserligen börjar bli lite slitet men med massor av charm och ägarna är de mest omtänksamma i hela Grekland! Rummen högst upp är bäst (delad altan) men även rummen på andra våningen är helt ok (privat balkong), man har både havsutsikt och underbar utsikt över borgen och Panteli. Det ligger nån minut från stranden, upp i backen bara.
Om du googlar så finns det en hemsida med bilder och priser men man får oftast bättre pris än det officiella på hemsidan. Se till att ni får rätt rum bara för några har inte utsikt. Jag har bott på både Happiness och Panteli Beach och det beror ju lite på vad man är ute efter men Happiness är billigare, har mycket mer charm och gör skäl för namnet!

Mia
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-01-27, 09:43
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Åka från Kos eller Rhodos?

Kan också varmt rekommendera Studio Happiness! Eftersom de har en del "stamkunder" i juni/juli så kan det vara bra att förboka för att få rum med bra utsikt. Googla på Studio Happines så hittar du deras hemsida.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-01-30, 16:21
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Åka från Kos eller Rhodos?

Tack för tipset om Studio Happiness! Nu har jag skickat ett mail till dem men ännu inte fått något svar.

Vet någon annars hur det är på Anemos Studios eller dp Asterias?

Kanske ska fortsätta skriva under Leros-tråden istället..?

Helena S
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-01-31, 22:02
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 851
Standard Sv: Åka från Kos eller Rhodos?

dp Asterias är ett jättefint ställe med en fantastisk utsikt. Det italienska värdparet är såå trevliga och tillmötesgående. Den enda ev nackdelen är att det är många trappsteg upp till boendet. Vi tyckte det var helt ok men det beror ju på hur ont man har av att gå i trappor. Vi skulle definitivt välja att bo där igen om/när vi kommer tillbaka till Leros. Utsikten är såå fantastisk och studion vi hade högst upp är en av de bättre vi haft i Grekland.
//maji
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-02-02, 13:20
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Åka från Kos eller Rhodos?

Tack maji för tipset!
Jag har mailat dem och de har ledigt när jag förmodligen är där. Verkar vara samma pris som på hemsidan, så jag ska fundera lite.. Har inte fått svar från Anemos eller Happiness än.
Trappor har jag absolut inga problem med, tack och lov! Utsikten verkar ju vara toppen, precis vad jag längtar efter!

Helena S
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT