Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-03-27, 12:26
emmaopeter emmaopeter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 32
Standard Sv: Hjälp! Vart ska vi åka?

Efter många om och men har vi bestämt oss för att det blir Samos i år! Tusen tack för alla tips, dom kommer komma till användning nästa gång!

//Emma & Peter
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-03-27, 12:48
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Hjälp! Vart ska vi åka?

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela A Visa inlägg
Vad jag vet om Kefalonia är att den blir invaderad av Italenare i Juli och Augusti och att mina vänner som varit där säger "åk aldrig dit på högsäsongen"! Men med ekonomisk kris även i Italen, kanske det blir lugnare i år..
Jag gillar Matt Barrets sidor: http://www.greektravel.com/greekisla...nia/page2.html

Samos:
http://www.greektravel.com/greekislands/samos/
http://www.angelfire.com/super2/gree...s-beaches.html

Ingela
Hej!

Jag har varit på Kefalonia vart eller vartannat år sedan 2000, och alltid 2v i juli. Jag har rest runt ön några varv hittills. Dock har jag inte sett till denna sk. invasion av italienare? Någon enstaka familj här och där kanske vi sett, men inte mer. Undrar var de håller till i så fall?

Jag hann inte se denna tråd innan ni bestämt er, men jag kan varmt rekommendera Lassi på Kefalonia. En lugn plats med fina sandstränder i byn. På gångavstånd har ni Argostoli, med ett lite mer utbrett nattliv. Det finns tavernor eller cantinor på i princip alla stränder oxå.

Samos är en otroligt fin ö. Men bristen på sandstränder har gjort att jag ännu inte återvänt till ön. Men det kommer jag absolut att göra, någon gång.

//Conny
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-03-27, 19:48
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Hjälp! Vart ska vi åka?

Hej C@nny. Jag frågade ett par andra vänner också som ofta åkt till Kefalonia och fick liknande svar. Dom tycker alla om Kefalonia men efter 2:a veckan i Juli till mitten av Augusti känns det mer som att vara i Italien. Jag har inte varit på ön själv och har ingen aning. Men som jag nämde, kanske det kommer mycket få Italienare i år pga av deras dåliga ekonomi. Här på Santorini (som alltid brukat vara fullt av Italienare i slutet av Juli -Augusti), var det mycket färre i somras..

Ingela
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-03-28, 08:24
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Hjälp! Vart ska vi åka?

Hej Ingela!

Ok, Men jag har inte själv upplevt det så, på något sätt alls. Det har varit ganska blandat med turister från skandinavien, England mm. Som jag skrev så har jag samtliga gånger varit på ön i juli. Jag hade inte hört talas om detta tidigare heller. Det jag vet är iofs att förekommer att en del restauranger har en del italienska influenser i menyerna. Men det är inget som sticker ut.
Hade det varit så "byst" med Italienare på ön, så hade jag inte kunnat undgå detta. Då hade vi kanske åkt till ön i juni i stället?

Hur det ser ut i år vet ju ingen, då säsongen inte startat ännu.

Hälsningar

Conny
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-04-23, 07:14
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hjälp! Vart ska vi åka?

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej Ingela!

Ok, Men jag har inte själv upplevt det så, på något sätt alls. Det har varit ganska blandat med turister från skandinavien, England mm. Som jag skrev så har jag samtliga gånger varit på ön i juli. Jag hade inte hört talas om detta tidigare heller. Det jag vet är iofs att förekommer att en del restauranger har en del italienska influenser i menyerna. Men det är inget som sticker ut.
Hade det varit så "byst" med Italienare på ön, så hade jag inte kunnat undgå detta. Då hade vi kanske åkt till ön i juni i stället?

Hur det ser ut i år vet ju ingen, då säsongen inte startat ännu.

Hälsningar

Conny
Jag har sedan 1992 besökt Kefalonia 20 gånger och har som Conny inte upplevt något av vad som beskrivs som invation av Italienare men därimot är det mycket av Engelsmen på ön under högsesång.

PANAKAKIS
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT