Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-20, 13:06
ragnhild ragnhild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: gjøvik
Inlägg: 106
Standard Kos som party øy!

Dagbladet hadde forleden en artikkel som handlet om den grenseløse festingen som mange har som feriens viktigste aktivitet.
Det virker jo som om alle der nede, som har turister som intektskilde er bekymret. Men mange legger seg flate for reiseselskapene i redsel for at deres bar/taverna ikke lenger skal anbefales.
Men hvem er det egentlig øya tjener mest på? Disse unge som sover hele dagen og drikker hele natta er det definitivt ikke. De kjøper sprit på litersflasker og drikker mengder før de går ut. Hvis de har leilighet kjøper de ferdig/hurtig mat som de varmer selv.
Dette har jeg observert på flere av de hoteller/leiligheter vi har bodd.
Det må jo være dødstrist å komme hjem uten å ha sett stedet man har vært i dagslys.
Jeg vet at dette kan oppfattes som gnålete, men jeg slutter aldri å undres og å irriteres over dette.
Det jeg er redd for er at Kos blir mindre tilgjengelig for meg hvis enda flere slutter med reiser dit. Jeg har alt tenkt på at vi snart kanskje må reise dit via Rhodos. Og det ønsker jeg jo ikke.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-20, 14:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kos som party øy!

Du behöver nog inte vara orolig för att inte kunna åka till Kos! De flesta ungdomar som förr reste till Kos för att supa billigt har inte råd att åka dit nu. De reser till Bulgarien i stället! Sunny Beach har tagit över med discon med skummaskiner etc... Det är många av de som arbetade på Kos de senaste åren som arbetar i Sunny Beach nu!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-20, 15:05
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kos som party øy!

Redan i år var det betydligt besvärligare för oss här på västkusten att ta oss till Kos. (till vidare färd till Kalymnos). Det går ju inga flyg längre från Landvetter till Kos, så man får hitta andra vägar som tar längre tid

Riitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-25, 13:23
Marits avatar
Marit Marit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 65
Standard Sv: Kos som party øy!

Det er synd at det i dette tilfellet er Kos det går ut over; at skandinaver får et dårlig rykte, og at charterselskapene reduserer sine tilbud til Kos pga dette. Nå vil det ALLTID være noen som skal feste, ikke bare ungdom, om det nå blir på Kos eller andre steder (kan vel nevne Gran Canaria, Aya Napa, Ibiza osv), så det er vel noe en ikke kommer unna, dessverre. Enig i at det ikke er nødvendig å drikke seg så full at man ikke husker hva som skjedde fra omtrent når flyet lander på Kos til man skal reise derfra i igjen. Håper bare at ikke det blir enda dårlige tilbud til Kos, og at man med tiden kan få bygget opp et bedre rykte for øya med et mer bredt tilbud som passer for flere.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-31, 07:54
Marits avatar
Marit Marit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 65
Standard Sv: Kos som party øy!

Igjen er Kos nevnt som partystedet (Rhodos er nevnt i en bisetning) i Aftenposten.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1088676.ece
Det hjelper jo ikke at avisene også fremhever dette flere ganger hver sommer i tillegg til at charterselskapene selger Kos som partystedet som alle bør dra til for å få seg en fest.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT