Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-07, 15:47
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Avsked

... kan bli känslosamma! Idag har jag sagt Adjö till nyfunna grekiska vänner på Tinos! Jag sa till min värd att jag vill inte åka hem, han sa att du får gärna stanna ett dygn till Utan kostnad... Så gulligt, men tyvärr har ju bokat flyg... Men det var frestande! Sen betalade jag för mina veckor här, tillbaka får jag kvitto.. ordning och reda här!..sen
passade jag på att fråga om rum i maj,

No problem you kan call Me Anytime I know you now, you are like a local,like us.. så rörd jag blev... Grekerna är då för Goa!!
Nu ska packa lite sen ut och äta min sista middag här.... Imorgon 8:20, avgår min båt till Rafina.
Tvi vilken seperationsångest jag har!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-07, 16:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Tvi vilken seperationsångest jag har!
Förstår att det känns hemskt just nu. Du har ju trivts så bra, träffat så många trevliga människor, och varit borta så länge. Försök att njuta av sista dagen. Hemresan börjar inte förrän du är hemma i Sverige.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-10-07, 16:19
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Tack, Janne.. Det är bara så härligt här.. Alla är så vänliga.. Så ska man hem till kalla Sverige där människor knappt pratar eller hälsar på varann i samma trapphus...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-10-07, 17:18
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
... kan bli känslosamma! Idag har jag sagt Adjö till nyfunna grekiska vänner på Tinos! Jag sa till min värd att jag vill inte åka hem, han sa att du får gärna stanna ett dygn till Utan kostnad... Så gulligt, men tyvärr har ju bokat flyg... Men det var frestande! Sen betalade jag för mina veckor här, tillbaka får jag kvitto.. ordning och reda här!..sen
passade jag på att fråga om rum i maj,

No problem you kan call Me Anytime I know you now, you are like a local,like us.. så rörd jag blev... Grekerna är då för Goa!!
Nu ska packa lite sen ut och äta min sista middag här.... Imorgon 8:20, avgår min båt till Rafina.
Tvi vilken seperationsångest jag har!
H e l t utrolig at det allerede har gått nesten tre uker, Sunny12
- og h v i l k e uker
Jeg har "fulgt" deg og er g l a d, men ikke overrasket over hvor vellykket valget av vakre TINOS ble for deg

Men det har gått bare nesten 3 uker, k o s deg og n y t hvert sekund, minutt og t i m e n e fram til avreise

Jeg ønsker deg en riktig god tur hjem og
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-10-07, 18:08
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Tack Kari, någon typ av fotoresebrev ska jag försöka få till senare i höst, jag har fått uppleva så otroligt mycket... Som tur är så har jag fört dagbok varje dag...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-10-07, 18:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Avsked

Jag börjar nästan gråta själv av dina rader! Det ÄR hemskt sorgligt var gång man lämnar Tinos

Jag är dock så himla glad att Du också gillar Tinos.....TÄNK, hemska tanke om du INTE gjort det, vilken ångest jag då haft. Jag har ju också följt Dig hela tiden!

Men tänk, nu kan Du snart börja planera en ny resa.....och nästa gång så känner Du Dig ju hemma direkt!

Nu ser vi fram emot DINA bilder och tankar om ön i ett resebrev!

Välkommen sen hem till Sverige. Här är underbart vackert höstväder!
Kaló taxídi!

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-10-07, 18:19
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Tack Lissi och framförallt TACK för att du lockade mig till denna fantastiska ö, som har så mycket att erbjuda.... Nu önskar jag nästan att alla färjor vart inställda i minst en vecka.. så jag kan få bli kvar här...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-10-07, 18:41
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Avsked

Kul att du hittat en till T:ö att längta till. Jag är i full färd att boka Tilos för tredje gången nästa år. Nu blir man ju lite sugen på Tinos. Visst åker jag gärna 2 ggr under året men jag har ju Skopelos också. Tilos och Tinos, vad skiljer, är båda lika underbara eller bara på olika sätt?
Mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-10-07, 18:42
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Re: Avsked

Hoppas resan hem går smidigt trots allt.
Tack för dina fina rapporter.
//
KR
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-10-07, 18:52
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Kul att du hittat en till T:ö att längta till. Jag är i full färd att boka Tilos för tredje gången nästa år. Nu blir man ju lite sugen på Tinos. Visst åker jag gärna 2 ggr under året men jag har ju Skopelos också. Tilos och Tinos, vad skiljer, är båda lika underbara eller bara på olika sätt?
Mvh
ElisabethK
Lika underbara men olika på många sätt, Tinos är ju så mycket större med över 50 st bebodda byar, det är en storslagen natur, höga berg och dalar. Väldigt genuint grekiskt här semestrar till största del greker, har inte mött någon från Sverige, förutom lissi och Claes när de var här. Som sagt de två öarna går knappt att jämföra men de är fina var och en på sitt vis.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-10-07, 18:56
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Hoppas resan hem går smidigt trots allt.
Tack för dina fina rapporter.
//
KR
Tack, ja får hoppas det!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-10-07, 18:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Tilos och Tinos, vad skiljer, är båda lika underbara eller bara på olika sätt?
Mvh
ElisabethK
Tinos är ju mycket större än Tilos. Tinos har en Chora med 5000 åretruntbofasta och över 50 levande åretombyar. Jag älskar båda öarna . Tilos har lugnet, småskaligheten och de fina lättillgängliga vandringarna. Tinos har lite mer av stadsliv, det händer alltid något och man har nya gränder var kväll att gå i.
Öarna ska absolut inte jämföras, de har sin egen personlighet och man hittar olika saker där. Man får tänka efter vad man behöver på sin semester helt enkelt.
Jag gillar Tinos för där är jag anonym. Jag kan äta på olika tavernor varje kväll , eller samma varje kväll och ingen annan tavernaägare lägger märke till det!
Enda sättet för en Tilosälskare att få reda på skillnaden är att åka dit
Båda är lika underbara- på helt olika sätt!
Lissi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-10-08, 17:24
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Nu har jag kommit så långt att det snart är dax för boarding, sitter på Atens flygplats och längtar bara tillbaka till Tinos...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-10-08, 17:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Avsked

Vet hur det känns.....och vet Du, det är första gången sen 2008 denna tid på året jag inte redan har bokat ny Tinosbiljett

Jag vet inget alls om det blir någon vårresa. Flygtiderna är så usla nu från Köpenhamn så det har blivit så bökigt....Men vi får se!!
Det talas lite i Nikoletas familj om olivplockning nästa november så jag ligger lågt med bokning ännu.

Nu får Du frossa i bilder när Du kommer hem och GÄRNA lägga ut MASSOR av dem här på Kalimera! Tack för alla härliga rapporter!

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-10-08, 17:48
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Tack snälla Lissi! Ja, jag har ju det smidigare som kan flyga från Arlanda.. Vilket jag är glad för.... Ja nu ska jag hem och tömma bilder i datorn... Sen får vi se vad det blir av det..

Ps. Måste bara säga att Atens flygplats kändes väldigt smidig när jag skulle hit men nu på hemresan, så bökigt och allt tar sån tid.

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-10-08 klockan 18:00.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-10-08, 18:43
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Avsked

Citat:
Jag vet inget alls om det blir någon vårresa. Flygtiderna är så usla nu från Köpenhamn så det har blivit så bökigt....Men vi får se!!
Det är fler som upptäckt detta !
/ Tom en frekvent resenär Kastrup - Aten
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-10-11, 18:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vet hur det känns.....och vet Du, det är första gången sen 2008 denna tid på året jag inte redan har bokat ny Tinosbiljett

Jag vet inget alls om det blir någon vårresa. Flygtiderna är så usla nu från Köpenhamn så det har blivit så bökigt....Men vi får se!!
Det talas lite i Nikoletas familj om olivplockning nästa november så jag ligger lågt med bokning ännu.

Nu får Du frossa i bilder när Du kommer hem och GÄRNA lägga ut MASSOR av dem här på Kalimera! Tack för alla härliga rapporter!

Lissi
Så där JA..nu var det bokat flyg till Athen 3 Maj med Norwegian, direktflyg för 745 kr enkel resa, får se om jag åker hem igen......även bokat hotell på TINOS dock INTE på KORALLI AP. för där var det tyvärr fullbokat i MAJ, blev ett budgethotell denna gång, för jag ska stanna i 4 veckor denna gång...så nu känner jag mig något lugnare....HÄRLIGT att ha en ny TINOS-resa att se fram emot...
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-10-11, 18:23
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Avsked

Nu blir jag avis! Det låter helt underbart! Själv har jag planer för hösten 2014 som också gör att jag kan stanna minst en månad i Grekland.

Lissi
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-10-11, 18:27
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Avsked

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu blir jag avis! Det låter helt underbart! Själv har jag planer för hösten 2014 som också gör att jag kan stanna minst en månad i Grekland.

Lissi
Men Lissi Du/Ni får ha det så trevligt i Spanien nu nästa vecka!
Jag tror att ni sammanfattningsvis reser mer än vad jag gör men mer utspritt över året..så DÅ är ju igentligen inte MINA 4 veckor så mycket att vara avis på..
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-10-11, 18:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Avsked

Jo men 4 veckor på Tinos!! Det har jag aldrig haft! 3 veckor är det längsta.

Jag funderar på att stanna kvar när Claes åker hem från våra veckor på Kreta nästa höst och sen ta mig med båt till Tinos och boka hembiljett därifrån när jag känner att det är dags.....Ska forska vidare! Det måste ju gå! Eller så stannar jag kvar ytterligare några veckor på Kreta och åker hem med Ryan air ....Det finns många möjligheter!

Än en gång GRATTIS!!!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT