Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-08, 21:53
Karl Karl är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 2
Standard Snabbfärja mella Pireus och Naxos

Vi kommer till Athen den 11 juli och tänker åka till Naxos med 07.3o- båten nästa dag. Behöver vi boka biljett från Sverige eller räcker det om vi bokar i Athen på kvällen?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-08, 22:43
glenn_fs avatar
glenn_f glenn_f är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Grundvik Piteå
Inlägg: 104
Standard Sv: Snabbfärja mella Pireus och Naxos

Det är mycket folk i farten denna tid, men nog tror jag det finns biljetter de flesta väljer nog färjan till Naxos. Trevligare och billigare. Det går ju en färja på eftermiddagen också både den 11 och 12/7. Jag åker själv den 31/5 till Naxos och har provat att beställa biljetten hemifrån billigare tror jag att det blir. I maj kostar biljetten bara 10 Euro och jag tror dom är slut om jag hade väntat tills jag kom ner med flyget. Nu gäller det bara att hitta Blue stars kontor i Pireus och hämta biljetterna där.
Lycka till Glenn
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-09, 07:06
Ullipos avatar
Ullipo Ullipo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 61
Standard Sv: Snabbfärja mella Pireus och Naxos

Vi åker till Naxos en vecka före er och kommer ta snabbfärjan på morgonen. Biljetterna beställer och betalar vi hemifrån, det är smidigast. Det är mycket folk (bl a "sommarstugeägare") som åker ut till öarna i slutet av veckan. Genom att fixa biljetterna hemifrån behöver vi inte oroa oss över om vi ska komma med eller inte.

Ulrika som gillar att komma fram fort
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-09, 07:23
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Snabbfärja mella Pireus och Naxos

Vi kommer till Aten den 16 juni och ska åka vidare med snabbåt till Amorgos samma dag. Har också funderat på att boka båtbiljetterna i förväg, det verkar smidigt och lite lugnare.

Men hur bär man sig åt för att boka båtbiljetter hemifrån?
Finns det möjlighet att få biljetterna hemskickade eller måste man hämta ut dem där?

Smultron
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-09, 19:19
Ullipos avatar
Ullipo Ullipo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 61
Standard Sv: Snabbfärja mella Pireus och Naxos

På Hellenic Seaways hemsida kan du boka och betala biljetterna, sedan kan ni hämta ut dem hos en agent i Pireus hamn. Så här står det på Hellenic hemsida:

"You can collect your tickets from the port offices, almost next to the vessel, at least 1 hour before the time of departure"
(På hemsidan finns även en karta som visar var båten går ifrån och var du kan hämta biljetterna).

Vi åkte från Rafina förra året och köpte biljetterna hemma och fick en bokningsbekräftelse per mail som vi visade för agenten i hamnen när vi hämtade ut biljetterna. Inga som helst problem.

/Ulrika
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-09, 21:55
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Snabbfärja mella Pireus och Naxos

Tack för det svaret! Har kollat på Hellenic Seaways och det verkar ju jättesmidigt.

Smultron
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-10, 07:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Snabbfärja mella Pireus och Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av glenn_f Visa inlägg
I maj kostar biljetten bara 10 Euro och jag tror dom är slut om jag hade väntat tills jag kom ner med flyget.
Lycka till Glenn
Varför skulle biljetterna ta slut i maj? Möjligen om du har bilen med dig eller ska åka över pingsten. Har kollat av med greker boende i Aten och dom har inte hört om några fulla färjor redan i maj. Berätta gärna var du fått informationen om slutsålda biljetter.

En av de båtar jag åkte med förra sommaren mellan Samos och Patmos hade jag fått en varning om skulle vara proppfull med folk i juni. Förbokade inga biljetter och på den båten var vi inte fler än att varje passagerare fick en egen stolsrad. När jag åkte från Aten till Naxos för några år sedan i slutet av maj var det också ganska så glest på båten.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-10, 08:50
glenn_fs avatar
glenn_f glenn_f är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Grundvik Piteå
Inlägg: 104
Standard Sv: Snabbfärja mella Pireus och Naxos

Nej inte slut men de billigaste biljetterna tar slut. i fjol fick vi vänta ca en timma på att få biljetter på Blue star Nasos den 8 juni. det fanns bara dyra biljetter kvar.
Hälsningar Glenn
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT