Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-01, 17:13
Fredde Fredde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 8
Standard Väder juli/agusti

Hej Har tänkt åka till Skala Panagias i slutet av Juli och undrar hur vädret är då?
Är det för varmt då,vi har varit på Kreta den tiden och hade ca 35* tyckte det var väl hett.
Så undrar jag också hur Grekerna är som turister i sitt eget land,svämmar det över av dom som vi på Öland i juli.
Vi var i Bulgarien (Golden Sand) förra året och blev så besvikna , fint väder och billigt men det var allt.
Gillar att fara runt och utforska på egen hand med bil el scooter och det var inget man gjorde där
Hur är prisnivån på mat typ en sallad och varmrätt och vad kostardet att hyra scooter/bil
Många funderingar men är tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-05, 23:19
Fredde Fredde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 8
Standard Sv: Väder juli/agusti

Hehe
Det blev "Golden Sand" i år också (Skala Panagias) men åker i mitten av Juli, det måste vara den dyraste tiden att åka tippar jag, så vi får hoppas på stark krona till sommaren
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-06, 22:52
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Sv: Väder juli/agusti

Prisläget är lägre på Thassos än i övriga Grekland. Bilhyran är inte heller så blodig. Gå runt och kolla priser! Det är ALDRIG billigast att hyra via resebyrån. Vi hittade en firma som heter Hermes och om jag minns rätt så betalade vi (september 2004) ca 1500:- för 6 dagar. Vi fick då en Atos med AC. En grekisk sallad har jag för mig kostar 3-4 €. Du kan även lätt ta dig runt med buss.

Senast redigerad av inkfish den 2006-05-06 klockan 23:44. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT