Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-02, 14:00
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Inkvartering på Thassos?

Den lokala researrangören erbjuder 4 olika hotell på Thassos. Har någon här personliga erfarenheter från något av dessa att dela med sig av?

Jag trivs bättre på mindre hotell/studios och det behöver inte finnas TV, bad eller restaurang (iofs ger väl inte närvaron av dessa några minus heller).

I Limenaria:
*Blue View
*Korina Fay

I Potos
*Sirines
*Alexandra Beach

KorinaFay verkar vara det enda ganska lilla i denna kvartett, ett minus dock att det saknar pool.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-04, 11:34
CeeBee CeeBee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Falun
Inlägg: 10
Standard Sv: Inkvartering på Thassos?

Vi bodde utanför Limenaria sommaren 2002. Vi bodde tyvärr inte på något av de uppräknade hotellen. Vad jag minns så är dock Alexandra Beach ett hotell modell större och lite finare. beläget mellan Limenaria och Potos. Båda samhällena är ganska små och tätt bebyggda och vad jag minns så låg de lite större hotellen i utkanten av samhällena. Inne i samhällena så rymms helt enkelt inga större hotell och kanske inte heller någon pool.Både Limenaria och Potos har vad man kan begära i form av tavernor och affärer de ligger dessutom nära varandra (några kilometer) så att byta ort någon kväll
ligger bara en kort taxiresa bort. Inte mycket till hjälp kanske men minnet är som bekant kort. Hoppas att någon annan kan komplettera. Vi trivdes bra i Limenaria och på Thassos och hoppas att du gör detsamma.
Ta en tur runt ön det rekomenderas varmt. Vi åker förövrigt tillbaka i sommar.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-06, 12:23
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Inkvartering på Thassos?

Hej på dig Stefulainen (månne du vara finsk, då alla hotel du nämnde ligger på sidorna av Finnmatkat??)

Jag har inte övernattat på dessa hotel men vet nog några av dem.
Jag tycker att det är mestadels finnar som bor på B V och de flesta har varit mycket nöjda med hotellet, åtminstone vad jag har läst på de finska diskussionssidorna. Hotellet ligger ganska lugnt alldeles vid stranden (små stenar just där men en fin sandstrand lite längre). Jag har varit där inne och tycker, att det var mycket snyggt och ljust i rummen.
Korina-Fay är ganska nära B V men lite närmare huvudvägen till Potos.

Alexandria B har varit för fint och dyrt för mig, jag har bara suttit på strandbaren och promenerat i trädgården. Några bekanta av oss var mycket nöjda med hotellet. Stranden är icke så god för barnen, tror jag, stenar och trappor, men där finns också fina stränder ganska nära.
Sirines känner jag icke men många har varit mycket nöjda med det också.
Alltså också jag kunde inte hjälpa dig mycket men jag känner en familj som har bott på Blue View, så kan jag fråga mera om du vill.

mvh/Eija
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-07, 13:59
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Sv: Inkvartering på Thassos?

eija: jodå, är finländsk Har troligen funderat allt för mycket på vart vi ska resa i sommar. I somras valde frun första bästa resemål som erbjöds i tidningen och vi reste dit (Karpathos) utan att veta någonting alls om stället. Det visade sig vara en väldigt fin ö och en lyckad resa. Kanske man inte borde planera/snoka så mycket i förväg

Lutar väl åt BV eller sirines nu, eftersom vi skulle vilja testa ett hotell med pool denna gång...annars skulle det antagligen bli Korina Fay eftersom åtminstone jag tycker att ju mindre hotell/studio desto bättre
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-04-17, 11:34
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Inkvartering på Thassos?

Citat:
Ursprungligen postat av CeeBee
Vi bodde utanför Limenaria sommaren 2002.
Har bott i Limenas på en studio som var jätte bra. Bara några rum, i idealisk läge. Ägaren, en dam, bodde själv i övre våningen. Försöker hitta namnet till studion om någon är intresserat. Har också själv tänkt bo i samma studio om vi hamnar igen till Thassos.
Festveckorna i Limenas inresserar oss, vill gärna ha lite kultur också på semesterveckorna.

MVH Soleil

Senast redigerad av Zanét den 2006-04-17 klockan 11:46. Anledning: För långt citat
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT