Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-25, 10:41
mammas flicka mammas flicka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 2
Standard pythagorion

åker till Samos, pythagorion i augusti. jag är bara 17 och det här är min första resa utan mamma och pappa . naturligtvis har jag en vän med mig i alla fall.
jag skulle vara tacksam för alla tips om vad jag kan göra, utflykter etc. jag har förstås inget körkort så hyra bil är uteslutet. är det lätt att ta sig runt på samos med buss? är taxi dyrt? jag är intresserad av fina stränder ,kultur och söta byar. bästa stranden utanför pythagorion som går att nå med buss? hur långt det är dit spelar ingen roll.
min reskassa är begränsad så billiga resturanger skulle uppskattas likaså mataffärer.
tack på förhand,

mammas flicka
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-30, 18:07
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: pythagorion

Hej!

Så roligt för dig att få åka på egen hand till Samos, det är en fin ö. Tips på vad som finns att se och göra, samt var de bästa stränderna finns kan du få många om du läser vad andra skrivit här på forumet. Biblioteket har även bra guideböcker om Samos som du kan låna och ta med på resan.
Att åka buss är mycket billigt i Grekland, och med buss är det enkelt att ta sig runt till många byar och stränder på Samos.
Hoppas ni får en riktigt skön resa!

Ann-Kristin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-31, 17:36
Pelle Pelle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: pythagorion

Hej, Samos är en fin ö med mycket kultur att titta på. Var själv där i början av juli och bodde i Pytagorion. Att åka buss är som sagt enkelt och jag kan rekommendera en tur upp till huvudstaden Samos och ett besök på Historiska museét om man är intresserad av grekisk kultur. Där finns även ett trevligt fik. Strandpromenaden i Samos stad är också trevlig.


På gångavstånd från Pytagorion hittar du en gammal antik vattenledning som är värd ett besök.

Trevlig resa!

Pelle
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT