Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2020-07-01, 19:34
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Covidtestning

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Idag fick jag svar på mitt anti-kroppstest som jag tog i måndags. Det var NEGATIVT. Jag var konstigt sjuk månadsskiftet mars/april med snuva, ont i kroppen, huvudvärk och brännande känsla i luftrören. Men nej, tydligen var det inte covid. Jag jobbade då extra på en förskola där flera i personalen, föräldrar samt barn tror sig haft det. Men ingen vet ju säkert...
Nej, ingen vet ju säkert; det är det lömska med det här viruset. Jag har inga antikroppar enligt testet. Det hade jag nog mera hoppats än trott på ...
Min man däremot, som har varit sjuk till och från i sex veckor under våren med ömsom förkylningssymptom, ömsom trötthet, ömsom täppt i luftvägarna, testade också negativt! Han har frågat tre läkare under tiden han har mått dåligt och alla har sagt att det mest sannolikt var corona. Men inga antikroppar. Mycket mystiskt.

Men det är ju fortfarande så mycket de inte vet. En del ser ut att vara immuna utan att ha antikroppar, och ingen vet varför. Andra har antikroppar men verkar blir sjuka ändå. Och ingen vet heller om förekomsten av antikroppar betyder att man verkligen är immun, och i så fall hur länge. Jag bara hoppas att något jag har eller har gjort visar sig fungera och håller viruset borta från mig. Blodgruppen är ju bra.

Hoppas ni båda snart kommer att må bättre, Kajja!

Karin
Svara med citat
  #22  
Gammal 2020-07-02, 03:21
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Covidtestning

Så ledsamt att läsa, men skönt att din man kom iväg och att du inte blivit så sjuk. Jag undrar om det är så, att någon måste hosta eller nysa nära en, för att man ska bli smittad? Det är ju droppsmitta, men ändå så konstigt att det skulle förekomma så mycket av hostningar och nysningar såpass nära andra, att all smittspridning skulle bero på det. En stilla undran.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2020-07-02, 04:22
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Covidtestning

God bättring på er båda och hoppas maken snart får komma hem igen
Svara med citat
  #24  
Gammal 2020-07-02, 07:09
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 889
Standard Sv: Covidtestning

Krya på er !
Kram till er båda!
Lena
Svara med citat
  #25  
Gammal 2020-07-02, 07:58
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Covidtestning

Stora kramar till er båda! Hoppas att ni blir blir bättre snart! ❤
Svara med citat
  #26  
Gammal 2020-07-02, 09:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Re: Covidtestning

Oj! Tråkigt att höra att ni drabbats, men vi håller allihopa tummarna, för att allt ska gå bra. 98 % tillfrisknar har jag hört, så oddsen är goda.

Själv är jag oförskämt frisk i nuläget, men det kan ju ändras snabbt. Är otroligt försiktigt och spritar händerna så att de nästan torkar ut. Jag använder även antivirala medel som Coldzyme, var gång jag går ut. Det förebygger ju förkylningar i vanliga fall, så det kanske hjälper lite.

Jag var lite snuvig för ca 2 mån sen och kände mig lite varm, men tempen visade "bara" 36,8, vilket i mitt fall kan betyda feber. Har dock inte testat mig, så jag vet inte om jag haft det eller inte.
En kollega till mig var jättesjuk i april med alla symptom som feber, smakbortfall, hosta etc. Ja, hela hans familj drabbades och de var helt övertygade om att de hade viruset. Men när de testade sig, så uppvisade testet inga spår av antikroppar. Så man undrar om tester är tillförlitliga med...

Tröstar mig med att jag har blodgrupp 0 och enligt statistiken så är den blodgruppen mindra drabbad än andra. Åtminstone sägs det att risken att bli allvarligt sjuk är mindre för denna blodgrupp än andra.
Sen är jag ju en kallblodig typ med, så det kanske också är till fördel?

/Netwolf
Svara med citat
  #27  
Gammal 2020-07-02, 12:27
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Sv: Covidtestning

Hej Kajja
Usch så tråkigt att ni drabbats av detta! Jag hoppas att ni båda snart tillfrisknar och att din man snart kan komma hem igen

// maji
Svara med citat
  #28  
Gammal 2020-07-02, 13:07
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 319
Standard Sv: Covidtestning

Hej Kaja!

Avståndsstyrkekramar till Dig och Din Man!

Krya på er!
Svara med citat
  #29  
Gammal 2020-07-02, 19:51
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Covidtestning

Tack goa ni för alla hälsningar! Det värmer❤
En liten uppdatering:
Nu har maken kommit hem. Platsen behövs för andra krispatienter. Läget är bättre men låångt ifrån bra.
Jag hade velat att han fått stanna men nu är det som det är. En packe med olika mediciner fick han med sig så sjukstugan är igång här hemma.
Själv är jag feberfri och mår ganska ok.
Det märkliga är det här med luktsinnet.
Testade att spaya parfym på handleden och jag känner absolut ingenting!!
Nu ska vi se till att bli friska och hoppas att detta blir nåt att arkivera för gott.
Dagen innan viruset bröt ut hos oss läste jag ett "bevingat ord" som fastnade och som fick mig att fundera: "What you fear you create"😥..jag som har varit så himla rädd för att just detta skulle hända😱
Äh..vi säger att det bara är skrock va!?

Må så gott alla Kalimerianer 🇬🇷🇸🇪
/ Kajja 😷
Svara med citat
  #30  
Gammal 2020-07-02, 20:07
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Covidtestning

Lycka till och en önskning till er om ett snabbt tillfrisknande utan komplikationer!

/ Jannis
Svara med citat
  #31  
Gammal 2020-07-03, 09:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Covidtestning

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Det märkliga är det här med luktsinnet.
Testade att spaya parfym på handleden och jag känner absolut ingenting!!
Ja, det är märkligt. Vi fick en bukett rosor i går från en trädgård där vi bor. Camilla luktade på dem och utbrast, jag känner ingen doft, jag har fått corona! Hon fick anstränga sig för att känna doften. Sedan kände hon dofter at nytända grillar, och lugnade ned sig.

Ta hand om er och tack för att du berättar!
Svara med citat
  #32  
Gammal 2020-07-03, 21:20
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Covidtestning

Ännu en dag när jag är feberfri så nu smittar jag inte längre..säger di lärde.
Trötthet och smak o luktbortfall hänger sig envist fast..annars rätt OK.
Maken blir sakta lite bättre..och mindre.. Det finns resurser att ta av..

Nu när det värsta förhoppningsvis ligger bakom oss känns det bra att hitta tillbaka till mitt JAG igen.
Mitt JAG längtar efter att känna smaken av en vitlöksmarinerad, grillad oxfilé med ett mustigt mörkt rödvin i glaset. Eller varför inte en svalkande Bloody Mary, full av sälta, sötma och sting..avnjuten var som helst i den grekiska kvällen.

Det här med om man bara smittar när man hostar o nyser.. Varje gång man är i ansiktet med fingrarna..kliar sig i ögat, fingrar på läpparna, pillar på eller i näsan, så överför man ju viruset på nästa sak man tar i.
En annan sak..Jag trodde åxå innan att jag kanske hade haft Corona men då borde ju andra i min närhet blivit smittade och så var det ju inte. Det känns INTE som en vanlig förkylning. Inte snorig och ont i halsen. Förutom mycket ångest är det: värk i kroppen, torrhosta, tryckande huvudvärk, feber och smak o luktbortfall...i alla fall för oss.
Nu vill jag bara skriva om trevligare saker i fortsättningen men det har varit så tröstande att ha ert stöd när livet krisade💙
Ha en fin helg,
/ Kajja
Svara med citat
  #33  
Gammal 2020-07-03, 21:29
Sol och havs avatar
Sol och hav Sol och hav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Örby
Inlägg: 510
Standard Sv: Covidtestning

Krya på Er!!!
🌹🌹🌹🌹🌹
Svara med citat
  #34  
Gammal 2020-07-03, 22:04
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Sv: Covidtestning

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Ännu en dag när jag är feberfri så nu smittar jag inte längre..säger di lärde.
Trötthet och smak o luktbortfall hänger sig envist fast..annars rätt OK.
Maken blir sakta lite bättre..och mindre.. Det finns resurser att ta av..

Nu när det värsta förhoppningsvis ligger bakom oss känns det bra att hitta tillbaka till mitt JAG igen.
Mitt JAG längtar efter att känna smaken av en vitlöksmarinerad, grillad oxfilé med ett mustigt mörkt rödvin i glaset. Eller varför inte en svalkande Bloody Mary, full av sälta, sötma och sting..avnjuten var som helst i den grekiska kvällen.

Det här med om man bara smittar när man hostar o nyser.. Varje gång man är i ansiktet med fingrarna..kliar sig i ögat, fingrar på läpparna, pillar på eller i näsan, så överför man ju viruset på nästa sak man tar i.
En annan sak..Jag trodde åxå innan att jag kanske hade haft Corona men då borde ju andra i min närhet blivit smittade och så var det ju inte. Det känns INTE som en vanlig förkylning. Inte snorig och ont i halsen. Förutom mycket ångest är det: värk i kroppen, torrhosta, tryckande huvudvärk, feber och smak o luktbortfall...i alla fall för oss.
Nu vill jag bara skriva om trevligare saker i fortsättningen men det har varit så tröstande att ha ert stöd när livet krisade💙
Ha en fin helg,
/ Kajja
Åh vad glad jag blir av att läsa om din positiva inställning!!!
Det tycks ju som att ni ändå klarat detta ganska bra Jag vill alls inte förringa din mans sjukhusvistelse men du förstår säkert vad jag menar😉
Ni har säkert fått en påminnelse om att livet är skört och jag kan helt klart känna din oro för din man Nu ser det ju ut som om ni klarat detta bra och det gläder mig verkligen 👍
Du är en stor glädjespridare här Kajja och jag gläds verkligen över att ni är på bättringsvägen
Kramar
//maji
Svara med citat
  #35  
Gammal 2020-07-03, 22:12
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Covidtestning

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Åh vad glad jag blir av att läsa om din positiva inställning!!!
Det tycks ju som att ni ändå klarat detta ganska bra Jag vill alls inte förringa din mans sjukhusvistelse men du förstår säkert vad jag menar😉
Ni har säkert fått en påminnelse om att livet är skört och jag kan helt klart känna din oro för din man Nu ser det ju ut som om ni klarat detta bra och det gläder mig verkligen 👍
Du är en stor glädjespridare här Kajja och jag gläds verkligen över att ni är på bättringsvägen
Kramar
//maji
❤😭❤😭❤
/ Kajja
Svara med citat
  #36  
Gammal 2020-07-03, 23:32
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: Covidtestning

Allt gott till er båda!

Jag vill bara påminna om att alla insjuknande och symtom under våren inte är Covid -19. Att man tror att man har eller har haft sjukdomen betyder ju inte att man haft den. Det finns flera virussjukdomar (och andra sjukdomar) som kan ge liknande symtom. Smakförlust är dock ganska specifikt och kan bestå länge.
Antikroppstest som utförs med riktig blodprovstagning är tillförlitlig. Det finns inga kända återinsjuknande efter påvisade antikroppar. Sedan kan man även ha annan typ av immunitet efter genomgången Covidinfektion. Möjligen finns det även en genetisk variant (som vid tex vinterkräksjukan där ca 20% aldrig blir sjuka)?? Men det vet vi inget om än. Så det är absolut inget att räkna med!

/ Maria, som både haft, tillfrisknat och jobbar med Covidsjuka.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2020-07-04, 00:43
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Covidtestning

Citat:
Ursprungligen postat av mst Visa inlägg
Allt gott till er båda!

Jag vill bara påminna om att alla insjuknande och symtom under våren inte är Covid -19. Att man tror att man har eller har haft sjukdomen betyder ju inte att man haft den. Det finns flera virussjukdomar (och andra sjukdomar) som kan ge liknande symtom. Smakförlust är dock ganska specifikt och kan bestå länge.
Antikroppstest som utförs med riktig blodprovstagning är tillförlitlig. Det finns inga kända återinsjuknande efter påvisade antikroppar. Sedan kan man även ha annan typ av immunitet efter genomgången Covidinfektion. Möjligen finns det även en genetisk variant (som vid tex vinterkräksjukan där ca 20% aldrig blir sjuka)?? Men det vet vi inget om än. Så det är absolut inget att räkna med!

/ Maria, som både haft, tillfrisknat och jobbar med Covidsjuka.
Nej här ska man inte tro nåt!! En test är det som gäller. Beställ tid för test så fort ni kännner er lite dåliga! Biddra till att stoppa spridningen. Och JA..det kan drabba vem som helst hur försiktig man än är..

/ Kajja
Svara med citat
  #38  
Gammal 2020-07-04, 02:26
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Covidtestning

Så fint att läsa, att livet börjar normaliseras för er igen. Tack för dina rapporter!
Svara med citat
  #39  
Gammal 2020-07-04, 06:21
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Covidtestning

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg

Nu när det värsta förhoppningsvis ligger bakom oss känns det bra att hitta tillbaka till mitt JAG igen.
Mitt JAG längtar efter att känna smaken av en vitlöksmarinerad, grillad oxfilé med ett mustigt mörkt rödvin i glaset. Eller varför inte en svalkande Bloody Mary, full av sälta, sötma och sting..avnjuten var som helst i den grekiska kvällen.
Kajja, bra att du har något GOTT att se fram emot.

Fint att höra att ni båda är på bättringsvägen.

/ Anne
Svara med citat
  #40  
Gammal 2020-07-04, 13:35
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Covidtestning

Usch vad tufft ni har det. Krya på er!!!!!!

Lena
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT