Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-17, 20:38
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Grekiska sängar

Om man får lov att damma av ett slitet ämne?
Undrar om någon känner till några bra resemadrasser eller
någon annan vettig lösning på dessa makadammadrasser?

Tempurs resemadrass är säkert bra? Men den går på 4 lök
  #2  
Gammal 2006-04-17, 22:37
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Grekiska sängar

Ja det skulle inte vara dumt med något förskönande i dessa sängar! Men det finns en positiv egenskap med dom.. ens egen säng är aldrig så skön som när man kommit hem från en greklandsemester! Det gör ju att man inte längtar tillbaka första natten ialla fall!
  #3  
Gammal 2006-04-17, 23:03
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Grekiska sängar

Av någon märklig anledning tycker jag man vänjer sig rätt snabbt i de där förfärliga "sängarna". Första 2-3 nätterna kan det vara knepigt men sedan tycker jag man sover hyggligt bra. Mycket på grund av att det blir väldigt mörkt, det uppskattar jag. Men visst är man nära att bryta ryggen många gånger. De filtar som finns att tillgå brukar vi lägga mellan madrass och lakan, då blir det om möjligt något lite mjukare.

Måste också försöka komma på någonting som går att ta med sig hemifrån för större komfort.




Hasse
  #4  
Gammal 2006-04-18, 14:13
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Grekiska sängar

Angående madrasser. har varit i Grekland cirka 50 talet gånger. Reser för det mesta till Santorini och bor på hotel Artemis i Kamari. Första gången vi var där var 1994. Sängarna lämnade ju en hel del att önska, ifråga om mjukhet eller kanske avsaknaden av mjukhet! Året efter som vi åkte dit tog jag med två madresser som finns att köpa på Jysk Bäddlager. Kostade då rund 200 kronor och kostar inte så mycket mer nuförtiden. Vacumförpackad i plast. Utlagd är den ca: 9 cm tjock och måtten i övrigt är 90 cm bred och 200cm lång. Ska man bo på ett ställe rekomenderar jag detta sätt. Sängen blir som en dröm med dessa madrasser! 200 kronor är billigt för att sova skönt under semestern! Första gången jag om dit ned släpandes på en ihoprullad inplastad madrass kollade folk på mig med ett leende. Jag svarade grekerna som undrade vad det var. "Oppos Strosis Thacke me sis" Som man bäddar får man ligga! Många skratt har jag fått efter den meningen. Det har blivit en lite ploj för mig att ta med en madrass var gång jag bor där. Cirka 30 Madrasser har jag tagit med mig genom åren! Till glädje för många andra gäster!
MVH
Yeasou
  #5  
Gammal 2006-04-18, 14:26
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Grekiska sängar

Aha! Då ska man alltså bo på Artemis i Kamari alltså! För där verkar de ha bra madrasser nu för tiden !
  #6  
Gammal 2006-04-18, 14:39
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Grekiska sängar

Hej Apelsina! Skulle du någon gång bo där så glöm inte att fråga efter en extra madrass. En rolig episod jag kommer ihåg var när vi kom dit en gång och mamma i familjen skulle renovera några soffor i de gemensamma urymmet på hotellet . Samtidigt som vi kom ned till vårat vanliga rum Nr 74, höll hon på att klippa till ett par av mina lämnade madrasser så att de skulle passa till hennes soffor! Ojojoj vad hon skämdes för detta när vi såg vad hon höll på med! Vi bara skrattade och gav henne en kram.
MVH
Yeasou
  #7  
Gammal 2006-04-18, 15:39
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Grekiska sängar

Citat:
Skulle du någon gång bo där så glöm inte att fråga efter en extra madrass.
Det ska jag göra - om de inte gått åt till möbelrenovering!

Faktum är att vi ska flyga från Santorini i sommar och tänkte avsluta med ett par dagar i Kamari eller Perissa. Hur är det med Kamari - kan man komma dit som ö-luffare i slutet av juli och vänta sig att det finns rum, tror du? Har hört att Kamari är svårt ibland i och med att det mesta redan är uppbokat för charterturisterna.

Vad tar de för ett dubbelrum eller studio på Artemis? (Förlåt ricky att jag stjäl din tråd här )
  #8  
Gammal 2006-04-18, 16:55
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Grekiska sängar

Hej igen. Jag kan inte säga vad ett rum kostar på Artemis, mest beroende på att jag aldrig har frågat hur mycket det kostar och att jag/vi aldrig brukar räkna på det! Jag/vi har väl oftast fått ett bättre pris än vad många andra har fått! Familjen brukar säga att det är mitt/vårat hem/hotel! Tror inte de är dyrare än många andra hotell. Pröva att ringa dem i nästa månad, telefonnummer 0030 02286031198.

Hotellet är rent och snyggt bra service, lugnt m.m. Osså mina madrasser inte att förglömma . 300 meter till stranden många bra ställen att äta på osv. Allt krimskrams som finns på alla andra ställen hittar du i Kamari med! Det är bara att låtsas om att det inte finns!


MVH
Yeasou
  #9  
Gammal 2006-04-18, 22:24
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Grekiska sängar

Va fasen stjäla min tråd!

Skämt å sido, det är bara kul, ska nämligen själv till Santorini i juni.

Yaessou! Tack för tipset om "Jyskmadrassen"
Den tar ju inte så stor plats när den är plastad, för den är
väl vaccumpackad kan jag tänka mig?

Det är min sambo som har stora problem med ryggen.
Hon går till sjukgymnast, läkare, naprapat och kiropraktor.
Så det är inte vanligt gnäll (som det är för mig )

Ni som ska åt Fira-hållet till sommaren har ytterligare en eller
två Jyskmadrasser att se fram emot!
  #10  
Gammal 2006-04-19, 08:33
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Grekiska sängar

Detta var ett kul ämne

Kan inte glömma en kommentar jag fick från en tjej jag stod och pratade med vid poolen en dag..

- Det är som att ligga på en hög med armbågar!

Hälsningar
Stina
  #11  
Gammal 2006-04-19, 10:12
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Grekiska sängar

Har fortfarande inte sovit riktigt bra en natt i Grekland förutom de nätter som jag sovit på en av mina medhavda madrasser. Med tanke på att jag varit cirka 50 gånger i landet och ett genomsnitt av dessa resor har varit 12 dagar så blir det ju ett antal nätter, runt 600 dygn!!! Köp en billig madrass på Jysk och nattsömnen är räddad. Just nu står nästa madrass klar att åka till Santorini sen 20 Maj. Det är en Basic F10. Skulle skicka med en bild men får inte till det hur jag ska göra! Kan någon berätta hur?
Observera att jag jobbar inte på Jysk så jag tjänar inget på att göra reklam för dessa "Stromas"
Lycka till.
MVH
Yeasou
  #12  
Gammal 2006-04-19, 22:26
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Grekiska sängar

Skulle skicka med en bild men får inte till det hur jag ska göra! Kan någon berätta hur?
MVH
Yeasou[/quote]

Det kan du läsa om här

Bilder i inlägg/sammanslagen tråd ( 1 2 3 4)


Barbro

37 dagar kvar
  #13  
Gammal 2006-04-20, 19:13
BrittMs avatar
BrittM BrittM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Åland
Inlägg: 76
Standard Sv: Grekiska sängar

Intressant ämne! Själv brukar jag numera alltid ta med min egen kudde hemifrån, efter att ha haft "Mose stentavlor" till huvudkudde på hotell Falcon Al Diar i Sharm el Shejk! Jag brukar tänka att jag kan lämna kudden kvar sen men den väger ju inte så mycket och håller sakerna på plats i kappsäcken så hittills har den hängt med hem. Nästa steg är således att ta med även madrassen...

/Britt
  #14  
Gammal 2006-04-20, 20:07
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Grekiska sängar

Kudde hade vi också sist

Det var guld
  #15  
Gammal 2006-04-20, 20:09
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Grekiska sängar

...Så nu är det Madrass, kudde och Zoegas som ska med
  #16  
Gammal 2006-04-21, 10:18
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Grekiska sängar

Hahahaha!! Ja den var bra Ricky! Faktum är att det som vi brukar ta med oss utöver mina madrasser är Zoegakaffe! Vår kaffekultur är ju lite annorlunda här hemma än i Grekland. För en del år sedan släpade jag vid flera resor även med mig en Tempur resekudde. Inte så stor som en vanlig kudde men underbar att vila knoppen på. Jag visade den för några vänner i Kamari och vips så hade jag inga kuddar kvar!
Slutade att ta med dem för jag fick alltid ge bort dem, det var många som ville ha dem!
Oppos Strosis thacke me sis!

Yeasou
  #17  
Gammal 2006-04-23, 16:56
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Grekiska sängar

Den del av tråden som inte handlade om grekiska sängar är flyttad till Kafé Kalimera.

inkfish/moderator
  #18  
Gammal 2006-04-24, 19:49
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Grekiska sängar

Tror jag har fattat hur jag ska lägga till en bild! Gör ett försök här och nu. Kolla in min fina nya Jysk Bäddlager madrass. Taggad och klar för att resa med!
MVH
yeasou

Madrass
  #19  
Gammal 2006-04-24, 19:50
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Grekiska sängar

Släpar du med den stora grejen till Grekland?!
  #20  
Gammal 2006-04-24, 20:03
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Grekiska sängar

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Släpar du med den stora grejen till Grekland?!
Stor . Den är väl inte stor! Du skulle se den utslagen på sängen, då är den stor!
För summan av 200-250 kronor sover jag som en prins hela semestern, det tycker jag att det är värt!
En riktig "snålgök" frågade mif en gång "HUR FÅR DU HEM MADRASSEN IGEN" Ojojoj vilken fråga. Men så vet jag att den mannen som frågade det körde 20 mil med sin bil för att köpa en gräsklippare 200 kronor billigare än han kunde köpa den i min stad!

MVH
Yeasou
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT