Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Yannas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-04, 23:33
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Herregud vad jag längtat....äntligen!!!!!

En hel månad utan internet, näääää i min värld funkar det inte, det är som att begravas levande, som att gå tillbaka i utvecklingen...
Visst..det finns internetfik och hotspot-ställen, men jag får ingen ro att sitta där o tänka på vad jag ska berätta om, det är inte samma sak som att sitta hemma i lugn o ro och skriva en mening då o då. Eller att som jag är van, starta vattenkokaren (till kaffet), radion och datorn på morgonen när jag vaknar...aaahhh...ni fattar va?
Jag har undrat en hel månad vad jag gjorde innan internet fanns, men inte kommit på ett bra svar.
Men äntligen idag...så slapp jag undra mer, killen från Forthnet kom och ringde på dörren...jag bara log brett och sa att han var MYCKET välkommen! Han bara skrattade förstående (tolkade jag det som iaf). När han gick sa jag att jag var väldigt lycklig idag...och han skrattade (förstående) igen.
Så nu är jag på banan igen och ska ta mig för att författa något om vad som hänt sedan sist jag skrev och kanske lite bilder också, blir kanske inte imorgon eller nästa dag, men eftersom ni redan väntat en hel månad så kan ni kanske vänta några dagar till? Just idag har jag bara virrat runt på nätet o kollat allt som hänt på en månad o som jag missat..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-04, 23:44
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Herregud vad jag längtat....äntligen!!!!!

Och herregud vad du är välkommen tillbaks! Om inte du är här, hur ska jag då hålla koll på hurdant vädret är på "fel" sida av ön?

//Kikh
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-04, 23:54
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Herregud vad jag längtat....äntligen!!!!!

Välkommen tillbaka. Har saknat dig.

Tänk så praktiskt att du varit utan internet en månad. Då har du ju haft massor av tid till att tänka ut hur du ska fira ditt 1-års-jubileum som Kreta-bo. Det är väl dags om en månad eller hur? Ska bli spännande att höra hur det ska uppmärksammas. Efter den nyligen avverkade karnevalen och den nyligen firade påsken bör du ju har god kläm på hur man firar i Grekland. Det kommer väl att dåna och blixtra över Rethymno kan jag förstå.

Ha det gott!
Mats
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-04, 23:55
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Herregud vad jag längtat....äntligen!!!!!

Tack Kickie! , men fel sida är jag inte på!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-05, 00:05
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Herregud vad jag längtat....äntligen!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Välkommen tillbaka. Har saknat dig.

Tänk så praktiskt att du varit utan internet en månad. Då har du ju haft massor av tid till att tänka ut hur du ska fira ditt 1-års-jubileum som Kreta-bo. Det är väl dags om en månad eller hur? Ska bli spännande att höra hur det ska uppmärksammas. Efter den nyligen avverkade karnevalen och den nyligen firade påsken bör du ju har god kläm på hur man firar i Grekland. Det kommer väl att dåna och blixtra över Rethymno kan jag förstå.

Ha det gott!
Mats
Tack Mats!
Nä det är inte ett dugg praktiskt att vara utan internet en hel månad, jag har avskytt det! Jag har inte tänkt på det som du tror...tror inte mitt 1-årsjubileum blir så många rader här. Jag har fått liiite inblick i firandet...jaja...ska ju inte berätta just nu, det får du läsa om när jag fått till nåt vettigt att skriva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT