Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-11, 09:06
Olsson Olsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Sollentuna
Inlägg: 35
Standard Hotell Mouikis

Någon som har bott på hotell Mouikis i Argostoli? Och tycker något? För eller emot? (Alternativet är något i Lassi - eftersom vi tänker Apollo.)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-11, 12:09
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hotell Mouikis

Jag har inte bott på hotellet men paserar dagligen när jag är på Kefalonia förbi detta då det ligger mitt i centrum av Argostoli med bara 50 meter till gågatan. Det är nog ett bra allternativ om man vill bo i centrum av staden. Har man bil just där så finns det ofta ingen stans att parkera under dagtid. Kartan som Apollo visar placeringen av hotellet är fel hotellet finns mer norr ut och närmare hamnen. Sök på Googel och hotellets adress. Det är ca 25 minuters gångväg till baden i Lassi.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-29, 14:26
Mitased Mitased är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Standard Sv: Hotell Mouikis

Hej! Det är ganska långt till baden i Lassi men det går buss en gång i timmen fr Argostoli till Lassi sommartid. Gå till Lassi sommartid om det är varmt är ganska jobbigt eftersom det är ganska kuperat. Om ni väljer hotell i Argostoli rekommenderar jag hotell Byron som har en mycket trevlig ägare.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-04-04, 10:08
Olsson Olsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Sollentuna
Inlägg: 35
Standard Sv: Hotell Mouikis

Nu bokat. Det blir Mouikis, första veckan i september. Kommer att återkomma hit för att få mer tips - Kalimeras forum är alltid bäst för sånt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-04-04, 13:40
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hotell Mouikis

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Nu bokat. Det blir Mouikis, första veckan i september. Kommer att återkomma hit för att få mer tips - Kalimeras forum är alltid bäst för sånt.
Då kanse vi ses någon gång när jag paserar hotelet för jag är där samma tidpunkt och är ofta i trakterna av hotelet. På morgonen vid besök i bageriet eller det kanse ska sägas bagerierna för det finns flera i trakterna kring hotelet. På eftermidagen så handlar vi en del i grönskasmarnaden som är i närheten. På kvällen blir det nästan varje kväll en promenad på gågatan eller affärsgatan som nästn paserar hotelet. Ni kommer att bo i Argostolis centrum.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-04-05, 09:00
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Hotell Mouikis

Hej!

När det gäller att promenera mellan Lassi & Argostoli så tycker jag inte att man behöver åka buss, (om man inte har någon fysisk åkomma naturligtvis). Vi promenerar de flesta dagarna på semestern mellan Lassi & Argostoli. De senaste åren även med barnvag, mitt i juli. Enda gången som vi tar taxi är väl när vi ska hem till hotellet i Lassi, mitt i natten.

//C@nny
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-04-05, 09:45
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hotell Mouikis

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej!

När det gäller att promenera mellan Lassi & Argostoli så tycker jag inte att man behöver åka buss, (om man inte har någon fysisk åkomma naturligtvis). Vi promenerar de flesta dagarna på semestern mellan Lassi & Argostoli. De senaste åren även med barnvag, mitt i juli. Enda gången som vi tar taxi är väl när vi ska hem till hotellet i Lassi, mitt i natten.

//C@nny
Jag kan bara hålla med dig Conny att en promenad från Argostoli till Lassi är nog en nyttig färdväg i båda riktningarn även fast det är varmt. Jag har själv ett mine av att en dag för några år sedan var över +40 och det gick bra men då tog det emot lite och en skön duch efteråt var bra. Kväll natt finns det några pasager på vägen som är lite olustiga att gå när det är mörkt då det saknas trotoarer och trafiken kan vara intensiv.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-04-05, 12:38
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Hotell Mouikis

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Jag kan bara hålla med dig Conny att en promenad från Argostoli till Lassi är nog en nyttig färdväg i båda riktningarn även fast det är varmt. Jag har själv ett mine av att en dag för några år sedan var över +40 och det gick bra men då tog det emot lite och en skön duch efteråt var bra. Kväll natt finns det några pasager på vägen som är lite olustiga att gå när det är mörkt då det saknas trotoarer och trafiken kan vara intensiv.

PANAKAKIS

Precis! Efter toppen på backen från Lassi är det ju den berömda korsningen som man måste se upp med ordentligt. Vägstumpen från toppen ner mot bensinmacken är väl inte heller promenadvänlig. Men sen är man ju snart nere i stan.
Gällande promenader så är det ju heller inte så stor skillnad på att gå från norra delen av Lassi mot Platis Gialos & Torkopothiro beach, - jämfört med Lassi till Argostoli.
Skillnaden är väl att man slipper uppförsbacken .

//C@nny
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-05-03, 17:06
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hotell Mouikis

Det finns också skylt nedvid hamnen så man hittar rätt hotell



PANAKAKIS
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT