Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-23, 17:36
ida o kristian ida o kristian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Sparreholm
Inlägg: 8
Standard Första gången till Zakynthos

Hej vi ska till Zakynthos 29 september, vi har aldrig varit där förut. Vi vet att det är sent på säsongen! Är det någon som har varit där den tiden? Är det mycket som är igenbommat och så? Vi ska bo i Kalamaki, och vill ha lite tipps och råd inför resan. Tack så mycket hällsningar Ida o Kristian
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-14, 20:25
Lecar Lecar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Första gången till Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av ida o kristian Visa inlägg
Hej vi ska till Zakynthos 29 september, vi har aldrig varit där förut. Vi vet att det är sent på säsongen! Är det någon som har varit där den tiden? Är det mycket som är igenbommat och så? Vi ska bo i Kalamaki, och vill ha lite tipps och råd inför resan. Tack så mycket hällsningar Ida o Kristian
Hej,

Jag och min flickvän ska också dit för första gången, också Kalamaki, fast den 22:a åker vi från kalla Sverige... Vi vill också ha lite svar på hur det är så sent på säsongen, såg att de var lite halvtaskigt väder där just nu på yr.no!

//Jesper
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-15, 08:36
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Första gången till Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av Lecar Visa inlägg
Hej,

Jag och min flickvän ska också dit för första gången, också Kalamaki, fast den 22:a åker vi från kalla Sverige... Vi vill också ha lite svar på hur det är så sent på säsongen, såg att de var lite halvtaskigt väder där just nu på yr.no!

//Jesper
Hej
om du kollade vädret i går var det ingen höjdare, min grekiska svägerska skulle flyga från Zakynthos igår kväll. Det ösregande så planet kunde inte lyfta, hon satt och väntade flera timmar till sist fick hon en ny starttid i dag.

Det har varit väldigt ostadigt väder sista tiden i Grekland, här i Athen har det regnat på nätterna sista dagarna men varit fint och varmt på dagarna.
Men from fredag ska det bli normalt igen säger de på väderleksrapportern.

Hon hälsade på en vännina som har 2 barer i Kalamaki de brukar inte stänga förrän i mitten på oktober, så jag tror inte det är så dött än så länge.

Jag kan fråga min svägerska när hon kommer hem i dag hur läget är, återkommer senare med lite mer direkt information.

Monica
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-15, 11:03
Lecar Lecar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Första gången till Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Hej
om du kollade vädret i går var det ingen höjdare, min grekiska svägerska skulle flyga från Zakynthos igår kväll. Det ösregande så planet kunde inte lyfta, hon satt och väntade flera timmar till sist fick hon en ny starttid i dag.

Det har varit väldigt ostadigt väder sista tiden i Grekland, här i Athen har det regnat på nätterna sista dagarna men varit fint och varmt på dagarna.
Men from fredag ska det bli normalt igen säger de på väderleksrapportern.

Hon hälsade på en vännina som har 2 barer i Kalamaki de brukar inte stänga förrän i mitten på oktober, så jag tror inte det är så dött än så länge.

Jag kan fråga min svägerska när hon kommer hem i dag hur läget är, återkommer senare med lite mer direkt information.

Monica
Tackar för svaret! Hade varit snällt om du ville återkomma med mer info senare!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-15, 20:45
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Första gången till Zakynthos

Kom hem från Zante idag. Vädret har inte varit så dåligt. Det regnade igår och iförrgår men bägge gångerna på kvällen medans vi satt och åt på en taverna.
Hade kollat alla vädersajter innan resan och var inställd på regn varje dag, men vi kunde ligga på stranden och sola varje dag. Så man skall inte ta prognoserner så allvarligt.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-16, 10:42
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Första gången till Zakynthos

Vi var på Zakynthos första veckan oktober för ett antal år sedan. Då var det kanonväder hela veckan, men det är ju lite chansartat så här pass sent på säsongen. I turistorterna var i princip allt öppet, så du kommer inte att uppleva det som igenbommat. När vi var där var det stor andel Brittiska charterresenärer, så är det troligen fortfarande. Om ni tar er till Zante stad, som är ganska stor och inte direkt präglad av turism, så går det säkert att uppleva Grekiskt vardagsliv året runt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT