Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-16, 16:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Var bo på Zakynthos?

Någon som vet vilken ort som är bäst att ha som bas på Zakynthos? Tips på boende tas tacksamt emot. Gärna någon som är billigt, om det finns sådana ställen i Joniska övärlden.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-17, 19:40
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Var bo på Zakynthos?

Hej!
Zakynthos är egentligen inte större än att du kan bo var som helst på ön,med ett bra ugångsläge för att utforska ön vidare. Jag antar att du hyr bil el vespa? Bussförbindelserna är ju inte på topp, även om bussnätet har utökats och de har köpt in riktigt fina luftkonditionerande bussar på senare år. Argassi är ju toppen om du vill ha en lugnare, mindre by - dock är stranden inget att hurra för. Det positiva är att du har nära ut till Vassilkos halvön, där de finaste stränderna ligger på rad ( i mitt tycke vackraste delen av ön). Du har även nära in till Zante stad. Kalamaki är ju åxå mysigt med fin strand. Byggs dock mkt där nu. Tsilivi är supermysigt, men inte så känt bland oss svenskar, så vill du "slippa" svenskar... Laganas - stort och trist uppbyggd turistort - men med de flesta fasciliteter och en bra strand. Här är ju partylivet stort (och jag gillar faktiskt Laganas - men bara man vet vad man bokar så är det faktiskt ok).

Om du kan resa i augusti så rekommenderar jag att du stannar öven den 24/8, då öns skyddshelgon firas stort i Zakynthos stad.
Svårt att hitta billiga priser. Jag har kollat lite på Village Inn i Laganas. Rätt ok priser, särskilt om man är några stycken som delar. Kolla gärna efter studios. Har varit lite sugen på att åka via Athen och sedan stanna ett par dagar på Zakynthos, men det blir alltid så mycket dyrare än ospec. Hade tänkte resa med min 10-åriga son.
Ja, det var lite info!
Hälsningar Anna
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-17, 23:16
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Mölndal
Inlägg: 188
Standard Sv: Var bo på Zakynthos?

Jag antar att ni är på gång till Zakynthos ganska snart (efter Kefalonia, gissar jag)...? Allt beror ju på vilka preferenser man har, men jag föreslår också Vassilikos-trakten. Där är det lantligt och nära till bra stränder. Hur det ligger till med priserna på andra ställen än Daphnes (vid Porto Roma) vet jag tyvärr inte... Däremot kan kanske Maria (från Sthlm) som driver Daphnes svara på det. Länk till Daphnes finns på Zakynthos-sidan här på sajten, om jag inte minns alldeles fel...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-18, 09:09
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Var bo på Zakynthos?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Någon som vet vilken ort som är bäst att ha som bas på Zakynthos? Tips på boende tas tacksamt emot. Gärna någon som är billigt, om det finns sådana ställen i Joniska övärlden.
Jag tar fasta på ordet billigt och tipsar om ett ställe som heter Villa Dionysios. Vi betalade 18 € per natt för en studio för två i början av juni för två år sedan. Villa Dionysios ligger i Limni Keriou (Keri Lake) i västra delen av Laganas-bukten. Inte mitt i smeten alltså men det tar inte särskilt lång tid att ta sig till andra delar av ön med eget fordon.



Ruby
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-18, 11:32
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Var bo på Zakynthos?

Hej Janne! Ett bra utgångsläge för att se sig omkring både norrut och söderut är Alykes där du säkert själv hittar bra och biligt boende. Har själv haft boende där några gånger vid mina besök på ön. Även Zakynthos stad kan vara lämplig som utgångsläge då ön är betydligt mindre än Kefalonia, så tar man sig med fordon rätt snabbt till olika platser.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-21, 09:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Var bo på Zakynthos?

Tack för svar. Har mejlat Maria på Daphne men de hade fullt. Får se hur vi gör nu.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT