Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-08, 21:05
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Summer Dream

Noen som har bodd på dette hotellet?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-08, 22:09
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Summer Dream

Har bott granne med Hotellet,,,,,bra läge verkar fint
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-09, 10:51
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Summer Dream

Takk for svar. Hbvordan er omgivelsene? Har du sett om øvrige hoteller ligger tett inn på, jeg tenker på evt. utsikt?. Apollo har rom mot basseng, men det er ikke igjen på den avgangen vi har sett på (trenger ikke heller å se mot basseng)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-09, 21:36
mhdo mhdo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västra Götalands län
Inlägg: 35
Standard Sv: Summer Dream

Hej!

Bodde där 2 veckor år 2007...... placerad på en "Sista minuten". Trivdes förträffligt med både hotellet och omgivningen. Stranden nedanför hotellet (ca 100m) var finare och mindre besökt än närmare stan..... vilket passade oss bra. Promenaden på ca 3km in till gamla stan gav oss en välbehövlig motion under våra dagar i Rethymnon. Önskas specifika svara på några frågor......bare og spørr......

(Har även bilder på hotell och omgivning..... om intressant!)

Hilsen

DO
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-10, 13:54
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Summer Dream

Det gjør ikke oss noe å bo litt uten for byen da vi liker å gå . Det står at hotellet er "Apollo family" og det er vel hotell som er bra egnet for barnefamilier, men jeg går ut fra at det også kan passe for et godt voksent par??????
Vi har sett på studios, trenger ikke 2-roms. Det hadde vært fint å vite litt mer om utsikt på rom som ikke vender mot basseng (vi liker ikke å se rett inn i andre hotell). Apollo visste ikke.....
Det var jo flott om du hadde bilder, disse ville jeg gjerne se. Det er mange år siden vi har vært i Rethymnon, har sett på det mange ganger, men det har ikke blitt. Nå er det et bra tilbud på dette hotellet så......
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-10, 18:43
Kitten Kitten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Göteborg - Retyhmnon
Inlägg: 5
Standard Sv: Summer Dream

Hej.

Summer dream är min pojkväns familjs hotell, och både jag och pojkvännen kommer jobba där i sommar.

Tror nog de ska gå bra att bo hos oss även om man inte har barn även om vi har mycke barnfamiljer så har vi en heldel utan barn oxå =) (jag träffade pojkvännen när jag bodde på hotellet med två kompisar 08) dock är de inte direkt mycke ungdommar/party liv och de brukar vara lungt ganska tidigt på kvällen.

Om man inte har pool utsikt så ser man antingen ut mot gatan över stranden eller mot den lilla vägen mellan hotellet och stranden. Du ser inte in på några andra hotell.

Om du har några andra frågor så är de bara att fråga på, jag är inne runt stan/hotellet nästan varje dag om de är något speciellt du vill se bilder på så fixar jag de.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-10, 21:53
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Summer Dream

Foreløpig takk for svar
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-24, 17:45
thosjö thosjö är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 31
Standard Sv: Summer Dream

Bodde på hotellet förra sommaren i slutet av maj. Tyckte nog att standarden inte motsvarade den beskrivning som gavs. Slitna solstolar, dålig service vid bar, ingen bra städning. Hoppas man har rättat till detta till i år. Läget på hotellet tycker jag annars var bra, men se till att inte få rum/lägenheter/balkonger som ligger mot genomfartsgatan. Trafiken är så livlig att det ibland var svårt att höra vad våra grannar, som var våra reskamrater, hade att säga. Mycket trafik där, även sent på kvällar och nätter!!

/Thosjö
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-01-28, 07:36
Framking Framking är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 19
Standard Sv: Summer Dream

Hej!

Vi har bott på hotellet två gånger, 2006 och 2009. Jag måste tyvärr säga att när vi bodde där i fjol så blev vi mycket besvikna. Mögel på väggarna i rummet och vi var utan varmvatten hela veckan. Spolningen på toaletten fick vi igång efter några dagar.... När vi varit där tidigare var vi helnöjda, därför tvekade vi inte att återvända 2009. Nu är jag desto mer tveksam. Däremot tycker jag om läget. Vill gärna höra hur ni som kommer att bo där i år upplever hotellet.

I år har vi bokat Melmar - bodde där i höstas och blev nöjda :-)
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-01-28, 08:40
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Summer Dream

Citat:
Ursprungligen postat av Framking Visa inlägg
Hej!


I år har vi bokat Melmar - bodde där i höstas och blev nöjda :-)
ja Melmar ska ju vara fint, de renoverade hela hotellet för några år sen men redan innan det vet jag att det var bra! Det ligger ju dessutom på gångavstånd från det mesta!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-02-23, 23:13
Kitten Kitten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Göteborg - Retyhmnon
Inlägg: 5
Standard Sv: Summer Dream

Känner att jag måste försvara oss lite här, eller iaf förklara.

Städningen vet jag tyvärr inget om eftersom jag inte jobbat där tidigare, men har iaf framfört de till min pojkvän så han kan ha extra koll på de (har själv bott där som gäst, innan vi träffades och då tyckte jag iaf de funkade bra).

Vad de gäller solstolar och parasoll lämnade vi in allt för "renovering" förra veckan, och just nu jobbar flera killar på hotellet med att renovera och måla.

Har oxå förklarat att vi måste sätta in extra varmvatten, eftersom de här enbart använder sej av solvärme under säsong, vilket inte räcker för oss skandinavier. Jag bodde själv på hotellet (inte som gäst) från april - sep så vet hur jobbigt de är!


Förra säsongen var dom bara två killar som skötte hela hotellet pga ekonomiska situationen här nere. Men i år kommer vi vara ett par till, och hoppas att jag kommer göra ett bra jobb i reception/bar.


Är de andra specifika saker ni tyckte var dåligt eller hade problem med så får ni jättegärna maila mej på alexandrahasselblad@hotmail.com så jag kan försöka fixa de innan denna säsongen startar.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-08-04, 05:41
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: Summer Dream

hejsan!

Ska bo på detta hotellet om bara lite mer än en vecka
Jag undrar om det finns matbutiker i närheten av hotellet eller om man måste in till centrum för att handla mat? Det behöver inte vara stort som Coop Forum eller Ica Maxi, men iallafall så man kan fixa sin ranson av frukost och middag...
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-08-04, 06:11
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Summer Dream

Det finns 2 mindre market´s nära..och ett större inte allt för långt borta.Ha en trevlig resa.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-08-04, 15:59
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: Summer Dream

så skönt att veta!!! tack så mkt!!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-08-23, 18:58
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: Summer Dream

Nu har jag kommit hem från min resa i Rethymnon!
Jag bodde som tidigare nämnt på Summer Dream och tänkte berätta lite hur jag hade det och vad jag tyckte...

Allt som allt; Beskrivningen stämde precis som Apollo beskrev, fräscht hotell, fina rum (tvättmaskin är alltid ett stort plus!) Dubbelsäng istället för 2 60cm sängar. Var aldrig själv i poolen men det såg också fräscht och fint ut!!

Jag hade dock lite negativa erfarenheter.. Eftersom jag visste att det skulle bli riktigt varmt så betalade jag dem 10euro/dag som det kostade att få aircondition. Eftersom man måste ha ett sådant 'energi kort' som jag kallar det i väggen för att elen ska fungera så lossade jag den från nycklarna och lämnade rummet för att surfa på hotellets dator. När mina 30min var slut kommer jag tillbaka till mitt rum och städerskan har tagit mitt energikort och lagt det i receptionen Jag frågade henne om hon tagit det och hon sa väldigt irriterat att man inte fick ha AC på när man inte är i rummet. Jag sa till henne att jag fint betalar så jag får väl göra som jag vill! Hon fortsatte med samma replik... Jag sa till henne igen att jag var bara vid datorn men hon upprepade sig endast och jag insåg att jag kommer ingenvart. Men att bli tillrättavisad som om jag vore ett barn som blir ifråntagen sin leksak eller något känns inte alls kul när man är 25år och dessutom BETALAR!! Det är dessutom ett hotell, jag är en kund, inte en husgäst.
Jag bestämde mig för att ta upp det med receptionen för att jag ville inte att städerskorna skulle blanda sig i vad jag gjorde på mitt rum. Dem flyttade också mina saker på platser som jag inte ville ha dem och för mig är det en irriterande detalj...
Receptionen var inte mycket bättre när jag tog upp det med energikortet...Han bara sa 'det är inte tillåtet att dela nyckeln från kortet'. Men jag hade läst infon och där stod inget om det, inte heller var det någon information jag fick när jag fick kortet.
Jag försökte få honom att förstå att jag betalar för en tjänst och då ska väl jag få lov att använda den!!! Men han bara upprepade sin replik tills jag tröttnade.
Sedan ville jag ha en 'stör ej' skylt till min dörr så att jag kunde sova längre vissa mornar och inte bli störd av städerskorna. Det var inget som dem hade sa han men jag kunde berätta för honom vilka dagar jag ville skippa städning...men det vet man ju inte förrän på kvällen innan menar jag!!! Därav är en skylt väldigt smidigt...
På hela den veckan jag bodde där sopade dem golvet endast 1gång vilket också är lite dåligt med tanke på all sand jag fick in efter stranden.

Men, förutom det tyckte jag om hotellet. Det var ett jättebra läge, hade allt jag behövde och taxi till gamla stan kostade bara 5euro. Dagen jag skulle åka checkade jag ut innan 12 men skulle inte ta transfer förrän 19, och hotellet kunde erbjuda dusch en trappa ner. Mycket smidigt!

Och jag är supernöjd med min resa!!! Stranden var underbar och restaurangerna var bra.

ha det soligt!!
jenny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT