Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-27, 23:33
anneliem anneliem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 7
Standard Poseidon beach eller Sunshine?

Hej Hej

vi funderar på att åka till Zakynthos i juni. Först tänkte vi bo i argassi eftersom det verkade lite lugnare och vi tittade då på hotellen Windmill och Castello beach, någon som bott där?

Men efter att ha läst lite här inne verkar det som att stranden inte är så fin i Argassi och vi funderar därför istället på att bo i Laganas och då antingen på Poseidon beach eller Sunshine, någon som har bott på något av dessa hotell och kan berätta lite så är vi jätte tacksamma

Eller kanske är det något annat hotell ni rekommenderar så är vi också tacksamma för det, dock vill vi ha lägenhetshotell
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-28, 10:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 328
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

Nej, stranden i Argassi är inte mycket att hurra för. Däremot tycker jag att Argassi är en bra mycket trevligare by att bo i än Laganas. Ni kan ju göra utflykter till bättre stränder om ni bor i Argassi, det går buss till Laganas om ni vill åka dit.

Jag har inte bott på Castello, men passerat förbi många gånger, det ser trevligt ut och läget är kanon.

Blev det lättare att välja nu.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-28, 17:29
anneliem anneliem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

tack så mycket
nja..lite lättare blev det ju faktiskt..det kanske är bättre som du säger att bo i Argassi och ta bussen om man vill någonstans...
vi får fundera ett tag till tror jag ...

hälsningar
Annelie
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-28, 20:25
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

Hej Annelie! Jag går nog på jannes ide att på på någon annan ort än Laganas. Därimot har jag bott på hotel Castello Beach i Argassi och där var det mycket bra. Det finns många andra byar som också har bra bad och boende runt om på ön Zakynthos.
Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-28, 22:44
anneliem anneliem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

okej, det verkar som att de flesta är överens om det...jag funderade bara på om det inte kan bli lite jobbigt att åka fram och tillbaka med buss för att komma till stranden?

tack för svaret

mvh Annelie
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-29, 13:32
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

Var i Argassi i September förra året. Byn är mycket bra, stranden är det inte... Eftersom vi inte ville köra själva åkte vi med en gratis* buss till St Nicholas beach varje morgon vid niotiden. Sedan blev man upphämtat klockan fem. St. Nicholas Beach är väl värd bussresan.

Känner ju inte till Laganas jätteväl, men det jag vet är att den befolkas av tiotusentals engelska hårt festande ungdomar.

* Gratis dit, men för att komma med "gratis" hem måste du visa upp kvitto för solstol a 4 euro.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-30, 08:48
Ma-Pia Ma-Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 64
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

Hej var på Zakynthos 02. Bodde på hotell Sunshine i Laganas, hotellet var jättebra bra pool o även o lägenheterna var små så var det välorganiserat. Mycket engelska ungdomar på kvällarna inne i själva byn. Men eftersom hotellet ligger lite vid sidan av blev vi aldrig störda där. Vi gick ganska långt bort på stranden för att komma ifrån alla solstolar. Vattnet var kanon o vi fick se flertalet sköldpaddor som simmade omkring i vattnet. Hyrde trampbåt så vi kom lite längre ut från stranden o där kunde man se flera. Vi (9pers) var där slutet på maj början juni.
Sunshine är ett bra val tycker jag.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-30, 16:27
linoula linoula är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Inlägg: 20
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

Hej hej,

Jag jobbar i Laganas pa somrarna och kanner till bada hotellen, jag sager helt klart Poseidon beach!
Laganas ar livligt men i omradet dar Poseidon ligger ar det ganska lugnt, nagra restauranger o mindre barer i narheten men inte mycket vasen och anda nara till allt. Sen ligger det praktiskt taget PA stranden OCH dom har en jattefin pool. Sunshine ar lite enklare o ligger narmre allt stok. poseidon beach ar helt klart ett av de finaste hotellen i Laganas, dessutom erbjuder dom frukost vilket inte ar sa vanligt dar. Jag rekomenderade det till min pappa som kom och halsade pa mig i somras med sin fru och deras 10 ariga dotter. Dom var helnojda o njot av varje stund.
Argassi har som sagt inte sa fin strand och nar det ar 45 grader ute kanner man kanske inte alltid for att maka sig ivag med buss men visst ar det narmare till Vassilikos dar manga foredrar att bada.

Hoppas det hjalpte lite iaf...=)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-02-06, 19:38
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

Hej!
Jag håller med föregående talare. Castello Beach är ett trevligt familjeägt hotell mitt i Argassi. Nere vid stranden (som är sådär) finns dock strandpool och lite fasciliteter. Den nybyggda delen är fräsch. Om ni bor i Argassi kan ni ta gratisbussen ut till St. Nicholas alt. hyra vespa el bil för att köra ut på Vassilikoshalvön. Där finns öns bästa stränder!

Ett annat alternativ med fin strand är Kalamaki - har ni tittat på det?

Själv bor jag alltd i Laganas när jag kommer ner. Stranden är lång och orten stor - brett utbud. Min son som är 10 år älskar Zakynthos och vi bodde sist mitt inne i smeten på Ikaros hotell. Så, det är alla trevliga förslag - hoppas att detta kan hjälpa.
Hälsningar Anna
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-02-28, 17:28
anneliem anneliem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

okej, tack så väldigt mycket för alla svar, vi ska boka nu i veckan så vi har lite att tänka på, men det var många bra svar
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-12-12, 00:50
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Poseidon beach eller Sunshine?

Var på Zakynthos för 3 år sen och bodde en vecka i Argassi och en vecka i Laganas. Vi hade frigående höns utanför vår terass. Argassi är ett riktigt mysigt ställe med lantkänsla. På höjderna kan man promenera runt bland citronträden o plocka en o annan citron till kvällsdrinken Stranden en besvikelse, men vi hittade ett ställe vid stranden med gratis solstolar o en skön pool. De spelade så himla skön musik där som satt fint i örat när man lapade sol. Sen var maten där skitbra. Minns dessvärre inte vad det stället hette, men minns greken som slet där dagarna i ända..vad han nu hette

I Laganas bodde vi i alla fall på Poseidon. Kan verkligen reka det hotellet. Fin pool och det ligger bra till centralt, men ändå lite off, så man störs inte av allt stohej nattetid. Stranden bättre där, men matställena bättre i Argassi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT