Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-10-01, 08:01
Jonna1972 Jonna1972 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: alingsås
Inlägg: 7
Standard Alternativ till Samos/Karpathos

Hej alla!
Som många här är jag väldigt förtjust i Samos och Karpathos... samtidigt vill jag gärna utforska nya öar. Vilken/a skulle ni rekommendera mot bakgrund av de ovan nämnda favoriterna? Gärna kort transfer då restid äe enbart en vecka.
Bästa h,
Jonna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-10-01, 15:35
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Alternativ till Samos/Karpathos

Jag föreslår Skopelos.

God mat, vacker natur och härliga stränder liksom Karpathos, men annorlunda än Karpathos. Man flyger till Skiathos och där ganska kort resa från flygplatsen till hamnen. Sedan båt c:a 1 tim över till Skopelos. Flera avgångar så någon övernattning före båtresan brukar inte behövas.

Masse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-10-01, 21:19
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Alternativ till Samos/Karpathos

Hej Jonna,

Mitt förslag är Lassi på Kefalonia. Kort transfer, 15-20 min. Där har du flera superfina sandstränder. Jag vet att SAS har strulat och ställt in flygresor dit de senare åren (flyger åt charterbolagen), men resmålet finns i alla fall med i utbudet för 2024. Lassi har flera restauranger som är bra. På gångavstånd finns Argostoli. (20-30 min beroende på var man bor i byn). Taxi finns ju oxå.

I andra hand Skiathos. Det är ungefär samma transfertid (15min) om man väljer att bo i Megali Ammos. Där finns ett pärlband av jättefina sandstränder. Tar man sig till den nordvästra delen av ön ligger de enligt mitt förmenande, de bästa stränderna. (Går relativt snabbt då ön är så liten) Skiathos är mer rörig och det är mer ljud där än exempelvis på lugna och fina Skopelos. Men vill ni ha sandstränder och vill maxa veckan, så är detta ett bra val.

//Conny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT