Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-15, 00:12
Flygstolarna Flygstolarna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 2
Standard Boende?

Vi kommer att vara på Zakynthos 29/7 - 5/8 och undrar om det möter upp några rumsuthyrare vid färjan från Kilini?

Är det någon som har tips på billigt och bra boende, eller är det nästan omöjligt att hitta något?

Ska vi ta med tält (lite desperata just nu)? Hur är det med standarden på campingarna?

Rookies
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-15, 09:09
Surfdudes avatar
Surfdude Surfdude är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 43
Standard Sv: Boende?

Jag har i och för sig aldrig åkt färja till Z, men vad jag hört från andra så var det inte en enda rumsuthyrare på plats vid kajen.

Mitt tips: Googla fram ett boende som Ni bokar för åtminstone en natt. Sedan kan Ni i lugn och ro åka runt (på moppe?) på plats och reka mer i detalj. Har Ni tur är det första boendet bokat via nätet såpass bra att Ni aldrig behöver byta ens.

Vi bodde på Villa Basil i Tsilivi år 2005. Det var helt outstanding - bra läge, lugnt, enkla men fräscha rum, etc! - Vi bokade via nätet och blev kvar alla 14 dagarna.

Om Ni hamnar här så hälsa till vaktmästaren / portieren "Vasse". Han var alltid trevlig och hjälpsam - exempelvis frågade vi honom varje kväll om vi fick bada i den stora fina hotell-poolen, och då tände han upp belysningen bara för oss!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-15, 14:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Flygstolarna Visa inlägg
Är det någon som har tips på billigt och bra boende, eller är det nästan omöjligt att hitta något?
Papadatos Studios i Argassi är ett mycket trivsamt familjepensionat. Du når dem på + 30-26950-41379. Det är ganska nära till Argassi från hamnen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-15, 22:35
Sofaki Sofaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Boende?

Är erfaren Zakynthosresenär och rekommenderar Vasilikoshalvön i sydost som enligt min mening är den vackraste och trevligaste delen av ön.

Ni kan ta taxi eller buss dit men smidigast är att hyra bil eller moppe.

Är ni ute efter lugnt och naturnära boende kan jag rekommendera Logothetis farm som har fristående hus i lantlig miljö, kanske ej finns ledigt med så kort varsel.

Hur ni än gör, hyr bil eller moppe, utforska ön bortom turistgettona. Lycka till.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-07-16 klockan 08:26. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-15, 22:38
Perniki Perniki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 24
Standard Sv: Boende?

Som tidigre nämts, inte många rumsuthyrare på Zakynthos som kommer att jaga er. Men det finns riktigt bra kap att göra. Mitt tips är att leta efter Rooms to lent skyltar. Ofta gamla par som hyr ut rum i sina stora hem som deras utflygna ungar tidigare bott i. Man kan få riktigt fina rum billigt. Men boka en eller två nätter innan ni kommer, för säkerhetsskull. Inte jättekul att leta rum, i Laganas kommer det troligen vara ganska kört att få rum, men förmodligen är det inte dit ni söker er. Testa Tsilivi, det är toppenfint där!

Ang. camping så är jag inte ens säker på att det existerar några sådanna på Zakynthos. Möjligen en som jag har svagt i minnet men det kan jag ha förväxlat med Patras.

Ha en trevlig resa och lycka till!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-16, 01:11
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Boende?

Jag är ganska säker på att det inte finns nån camping där. Kollade upp det i förra veckan för min systers räkning,o kunde inte se att det ska finnas. Enligt Vagabonds "Greklands öar" finns det inte heller,men den är skriven 2003. Har oxå hört att ingen möter upp vid färjan.
Vi åker den 27/7 till Tsilivi på Zakynthos. Hoppas på en trevlig resa,både för er o oss
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-07-19, 13:19
Flygstolarna Flygstolarna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Boende?

Tack för alla tips! Men efter att ha läst igenom guider för Zakynthos, så beslutade vi oss för att åka till Serifos istället. Lite mer genuint grekiskt.

Vad gäller campingar på Zakynthos, så finns det 3 stycken.
Alykes, Psarou och Tragaki Ampula Beach. Vet dock inget om dessa.

mvh

/Janne & Ewa
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-07-20, 23:50
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Boende?

jasså det fanns campingar ändå? Men,men,vem vill campa när det är så mysigt att bo på hotell.o det tillhör ju lite i resan. Ni får nog det bättre på Serifos
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT