Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-06, 20:24
Emme76s avatar
Emme76 Emme76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 40
Standard Behöver råd/tips!!

Hej på er!!!
Sitter här hemma i vintermörkret och planerar inför vår ö luffning med barnen (ålder 3 och 6)!!


Vill ta oss så snabbt som möjligt till Naxos. Funderar även på att flyga inrikes till Milos och sen vidare till Paros och sen Naxos..inte säker ännu..

Men om vi ska ta oss direkt till Naxos, är det bäst att åka från Rafina? Hur lång tid tar båten till Naxos? Finns snabb båtar..tid..pris? Dödar snabbisarna lite av känslan då jag kan tänka mig att man sitter instängd som i flygbåtar?????Vad tycker ni?

Finns det flera avgångar till Naxos per dag från Rafina..vi kommer troligtvis att landa vid 13:00 i Athen. Och nu till den stora frågan..Jag har varit inne och tittat på båt tidtabellerna men av någon anledning ser jag inte avgångarna i Juni-juli månad..vad gör jag fel? Var hittar jag tidtabeller för snabb båtarna? Är det bäst att boka första båtturen hemifrån innan vi åker..och hur gör jag då?

Undrar även om boende...i slutet av Juni, början av Juli..var ligger priserna om man hyr på plats? Finns det många uthyrare i hamnen?

Det var en massa frågor ..Jag vet att de säkert blivit besvarade på andra trådar men jag känner mig lite allmänt förvirrad och vill höra av er erfarenhet vad ni tycker är bäst !!!

Tack för er tid...
Hej sålänge

Emelie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-07, 08:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Behöver råd/tips!!

Citat:
Jag har varit inne och tittat på båt tidtabellerna men av någon anledning ser jag inte avgångarna i Juni-juli månad.
Tidtabellerna är för sommarens avgångar är inte klara ännu, i maj brukar det flesta tider vara klara.


Citat:
Finns det många uthyrare i hamnen?
Ja, i juni och juli kryllar det av uthyrare i hamnen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT