Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-10, 19:27
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Kalamaki Apollo

Hejsan alla resglada!

Jag å tjejen hade tänkt oss en vecka på Zante... Men är osäker på var vi ska bo. Vi är inte där för att röja å festa natten lång. Utan vill uppleva å se sagolika vyer å fina stränder! Och såklart Grönt!

Har kollat lite på Golden Sun med Apollo. Nån som varit där?

Vill ha ganska hög standard på min semester? Säg mig har ja valt fel ö? Är så osäker...

Vill att de ska va en perfekt ö för oss ny kära ...

Tacksam för snabbt svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-11, 16:19
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Inte nån som kan hjälpa?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-11, 17:47
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Hej!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med info om Zakinthos, då jag ej varit där.
Tror att du inte fått några svar på grund av att Zakinthos inte verkar vara så välbesökt av forumets medlemmar

Du skriver att ni vill ha vackra vyer, fina stränder och grönt.
Jag tänker Skopelos...fast där har jag inte heller varit, men många andra.

Andra vackra romantiska öar som jag har besökt är Amorgos och Sifnos, fast de är ju inte så gröna.

Mvh. Stina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-11, 18:22
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

De sägs att de ska va en otroligt grön å vacker ö.. me fina stränder.. Afall va de sa på resia idag
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-11, 23:11
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Mölndal
Inlägg: 188
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Jag har varit på Zakynthos och kan instämma i att det är en grön ö med både berg, mycket fina stränder, rikt fågelliv och havssköldpaddor. Däremot har jag inte varit i Kalamaki så jag kan inte svara på hur det är där. Men det lär vara bättre att bo där än i Laganas, som är värsta partystället och som dessutom börjar bli slitet och nergånget. Har jag hört, det vill säga...

Jag höll mig undan turistställena genom att bo i en liten by som heter Vassilikos (vid Porto Roma) och där var det i alla fall härligt!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-04-12, 07:49
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mölndal
Inlägg: 232
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Hej Kungen84!

Du har kanske läst mitt svar i tråden http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=8253?

Som tillägg kan jag göra att vi hyrde bil en dag och gjorde några utflykter - utan problem hann vi besöka båda de två "spetsarna" längst ner på vardera sida av Kalamakikusten för badstop. Dessutom stannade vi på en Lidl-butik och försåg oss med lite grekiskt vin att ta med hem.

Zante är en väldigt grön ö, vi var där kring midsommar och fick även vara med om ett rejält åskväder en natt, morgonen därpå var det soligt igen.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-04-13, 15:02
Danne Danne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Hej där

Zakynthos är en underbar ö ! Många i forumet klagar på denna ön utan att ha varit där ! Jag kan rekommeder Tsilivi, jag och min tjej bodde där förra året i juli. Kan rekommendera Razis lägenheter, vi hade utsikt över hela byn och havet. Stränderna på Vassilikos halvön är underbara.
Ska kanske ta en "restis" i början av juni dit igen.

mvh
Danne
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-04-13, 21:26
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Tack för svaren!

Hrm...Var ligger tsilivi jämnfört me kalamaki?

Senast redigerad av Kalimera den 2007-04-14 klockan 10:16. Anledning: Lång citering
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-04-13, 21:55
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Tack!
Blir nog att man bokar Golden Sun Kalamaki imorrn ;P

Senast redigerad av Kalimera den 2007-04-14 klockan 10:16. Anledning: Lång citering
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-04-13, 22:19
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Kungen84 Visa inlägg
Jag å tjejen hade tänkt oss en vecka på Zante... Men är osäker på var vi ska bo. Vi är inte där för att röja å festa natten lång. Utan vill uppleva å se sagolika vyer å fina stränder!
Zakynthos är en jättevacker ö som dessutom har riktigt fina stränder runt hela ön, ni bör hyra moppe eller bil för att kunna nå dessa. Vattnet är klart och rent, har inte varit med om så häftig snorkling någon annanstans i Grekland.
Mina erfarenheter från ön är 10 år gamla och mycket kan ju ha förändrats men nu kommer jag till varför jag inte direkt har längtat tillbaks.
Zakynthos är ett stort charterresmål, framförallt för engelsmän. På den tiden när vi var där var turismen väldigt koncentrerad till två byar, Laganas och Argassi, dessa byar är helt och hållet uppbyggda kring turism och saknar i stort sett grekisk prägel. Precis som Paulina skriver var Laganas som värsta Ibiza, Argassi kanske något bättre, men om Apollo nu har andra byar på programmet så bo då där om det inte är party ni vill ha.

Kan ni lyckas hitta boende i en mer genuin by tror jag definitivt att ni kan få en kanonsemester.

Laero

Senast redigerad av laero den 2007-04-13 klockan 22:47. Anledning: stavfel
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-04-14, 09:12
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Hoppas på att kalamaki kommer passa oss väldigt bra... ändå fin strand å nära till fest å folk om man vill de...men ändå lugnet, som man strävar efter..

tack för alla svar

Senast redigerad av Kalimera den 2007-04-14 klockan 10:17. Anledning: Lång citering
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-04-14, 21:16
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Såjaaaaaa.... Bokat!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-04-14, 21:20
vance vance är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 36
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Gött!!! Det är en skön känsla! Vad blev det? Plats och hotell?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-04-15, 09:17
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Det blev Kalamaki Golden sun med apollo!

Tips å råd? var hyr man bäst vespa osv?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-04-27, 14:06
westans avatar
westan westan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Gävle
Inlägg: 6
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Om ni har en dag över och vill se hela ön från "utsidan" med båt, rekomenderar jag starkt att ni tar en guidadbåttur (turistbåt) runt ön...Otroligt vackert med många stopp för bad... Stannade bland annat till vid skeppsvraket (typiska bilden för zakynthos i kataloger) och badade, jättehärligt. När vi var där förra året under vår båtluff så åkte dem inte ut på dagen om det var dåligt väder, då fick man tillbaka pengarna eller åka en annan dag....men får en garanterad solbränna iaf!!!!!!!!!!!!! Jisses vad bruna vi blev på den turen.
Kanon att ni valde Kalamaki, ni blir nog nöjda. Finns en kanonfinn strand där nere...Killen och jag längtar tillbaka helt klart... Ska försöka komma på vad bästa restaurangen hette, helt suverän och bra priser!! Återkommer med den om jag kommer på, var rekomenderad av dem som ägde hotellet vi bodde på. Ha en bra resa!!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-04-29, 09:51
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Åh... Låter ju helt underbart! Längtar ju bara ännu mera nu ju!

Nån som hyrt vespa på ön? runt i kalamaki....?
Citat:
Ursprungligen postat av westan Visa inlägg
Om ni har en dag över och vill se hela ön från "utsidan" med båt, rekomenderar jag starkt att ni tar en guidadbåttur (turistbåt) runt ön...

Senast redigerad av Zanét den 2007-04-29 klockan 11:18. Anledning: För långt citat
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-05-01, 22:26
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Då har ni valt rätt ställe!! Jag har varit på Zakynthos 7 ggr o åker dit igen 5 juni för en vecka tillsammans med mina barn o min mamma. Laganas är livligt med mycket fulla engelskmän! Fast bra restauranger!! superfin strand! Kalamaki är ju mysigare för er lovebirds. Har min ex eller vad jag ska kalla honom för där...han bor i kalamaki. så jag har inte turistat så mkt utan upplevt ön tillsammans med han o umgåtts mest med greker ( då jag också lärt mig språket hyfsat bra). Vill varmt rekommendera en restaurang i Zakynthos stad:Fortsätt förbi hela hamnen, mot tslivi hållet, på höger sida mot vattnet ligger en underbar fisk o skaldjurs taverna, underbar mat, romantiskt, o precis vid vattnet. hade sommarens mest romantiska kväll där!! ni kommer att älska det! hyr bil o åk runt ön, ni kommer hitta de mest fantastiska badvikar o utsiktsplatser!! Kales dhiakopes! trevlig semester/ Mia.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-05-10, 21:10
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Ja, låter kanon underbart!

Längtar ju ännu mer nu!!!

Mer förslag kanske nån kan dela med sig av?

var hyr vi vespa bäst?
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-05-12, 19:59
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Kalamaki Apollo

hallå, hyr bil!! Runt hela vassilikos "udden" finns fina stränder. på andra sidan ön om man utgår från keri, finns hisnande utsikt o kringelkroks-vägar till små badställen, upp mot norr finns skeppsvraket, o det gör sig lika bra från ovan! Köp en karta, det e ganska lätt o hitta!! O jag rekommenderar att hyra båt o åka ut till "sköldpaddsön". det finns en bra båtuthyrare på stranden i Lagana, brevid Giannis taverna! Då kan ni luncha på tavernan o hälsa från Maria! Lovar ni får bästa service Guidade turer med båt kostar onödigt, det e bättre att ta sig runt själv tycker jag! Ni kommer få en underbar semester! tre veckor innan jag åker dit, känner redan smaken av garidhes sakanaki o kallt vitt vin!! må gott // Mia.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-05-20, 13:47
Kungen84 Kungen84 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 21
Standard Sv: Kalamaki Apollo

Haha... Helt otroligt va man längtar!

Ska värma upp stränderna åt er alla...

tycker nästan det är mysigare med vespa? eller ?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT