Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-16, 08:51
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Alykanas, Zakynthos

Hej!

Ska till Zakynthos i sommar, närmare bestämt till Alykanas. Har till min besvikelse läst en del dåliga recensioner om Zakynthos, men då mest om Laganas. Någon som har några erfarenheter av Alykanas och/eller Alykes?

Thanks!

/Apelsina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-16, 09:55
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av Apelsina
Ska till Zakynthos i sommar, närmare bestämt till Alykanas. Har till min besvikelse läst en del dåliga recensioner om Zakynthos, men då mest om Laganas. Någon som har några erfarenheter av Alykanas och/eller Alykes?
Jag ska också till Zakynthos i sommar (om två veckor!) och jag tror att det kommer att bli jättehärligt! Det verkar inte så kul på de stora turistorterna (t.ex. Laganas), men det finns ju så mycket mer än det! Själv är jag mest nyfiken på de norra och västra delarna av ön där det ska vara klippigt och härligt men gillar man sandstränder så är väl de södra delarna bäst. Om man hyr moppe eller bil ett par dagar tror jag att man kan få se en massa fin natur och dessutom slippa de värsta turistfällorna. Det tänkte jag satsa på!

Jag har ingen direkt uppfattning om Alykanas och Alykes, men det ska väl vara lite lugnare där än i Laganas?

Ruby

Senast redigerad av Ruby den 2005-05-16 klockan 10:00.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-16, 13:09
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Precis så tänkte vi oxå! Är inte heller intresserad av de värsta party-orterna och chartrade båtutflykter som jagar de stackars sköldpaddorna. Alykes ska ha en fin sandstrand efter vad jag har hört, så det låter ju lovande. Sedan hyr man ju som sagt moppe och åker runt. Det är ju en del av tjusningen!

Vad bra att du ska dit snart, då kan jag ju få massor av tips;-)! Vi ska inte dit förren i början av juli.

Ha en trevlig resa!

/Apelsina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-16, 13:28
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av Apelsina
Vad bra att du ska dit snart, då kan jag ju få massor av tips;-)! Vi ska inte dit förren i början av juli.
Jag ska samla på mig massor av tips! Dessvärre blir det nog bara fyra-fem dagar på ön innan vi ska vidare till Kefallonia och Lefkas, som vi också vill hinna se lite av (vi har bara 16 dagar på oss ).

Ruby
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-17, 20:19
David David är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 29
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Var på Zakynthos ifjol. Det skulle förmodligen varit en rätt tråkig vistelse (iaf efter 4-5 dagar) om man inte upptäkt ön på egen hand. Nu vart det istället fantastiskt då man tog sig runt på moped. Otroligt vackert och fint på alla sätt. Men jag ska faktiskt ärligt talat säga att jag gillade Laganas också. Man ville ju ha lite "nöje" också på resan...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-17, 20:21
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av David
Var på Zakynthos ifjol. Det skulle förmodligen varit en rätt tråkig vistelse (iaf efter 4-5 dagar) om man inte upptäkt ön på egen hand. Nu vart det istället fantastiskt då man tog sig runt på moped. Otroligt vackert och fint på alla sätt. Men jag ska faktiskt ärligt talat säga att jag gillade Laganas också. Man ville ju ha lite "nöje" också på resan...
Det känns bra att höra! Vill du berätta lite mer om vad ni gjorde för utflykter?

Ruby
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-18, 08:14
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Ingen som har varit i Alykanas?

*puffar lite*
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-06-14, 22:07
Kerstin EMM Kerstin EMM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Jag ska också till Zakynthos i sommar (om två veckor!) och jag tror att det kommer att bli jättehärligt! Det verkar inte så kul på de stora turistorterna (t.ex. Laganas), men det finns ju så mycket mer än det! Själv är jag mest nyfiken på de norra och västra delarna av ön där det ska vara klippigt och härligt men gillar man sandstränder så är väl de södra delarna bäst. Om man hyr moppe eller bil ett par dagar tror jag att man kan få se en massa fin natur och dessutom slippa de värsta turistfällorna. Det tänkte jag satsa på!

Jag har ingen direkt uppfattning om Alykanas och Alykes, men det ska väl vara lite lugnare där än i Laganas?

Ruby
Hej!

Om Du är hemma och läser detta så vill jag gärna veta mer om hur Du har haft det. Hopas det var varit riktigt bar! Min familj reser till Lefkas i slutet på juni och ska sedan vidare till Itaka, Kefalonia och Zakynthos. Tacksam för boendetips och sevärdheter.

Hälsningar Kerstin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-06-15, 11:02
Juschi Juschi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Hej allihop!

Har en liten fråga, vet någon hur mkt det kostar att hyra en vespa/dag på zakynthos? Skulle verkligen vara jättetacksam för svar. ska till aragassi den 26/7 o har hört att stranden där är jättedålig o vill därför hyra en vespa så man kan köra runt lite.
Tack på förhand/ Julia
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-06-15, 11:25
Gullit Gullit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 7
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av Juschi
Hej allihop!

Har en liten fråga, vet någon hur mkt det kostar att hyra en vespa/dag på zakynthos? Skulle verkligen vara jättetacksam för svar. ska till aragassi den 26/7 o har hört att stranden där är jättedålig o vill därför hyra en vespa så man kan köra runt lite.
Tack på förhand/ Julia
Stranden är inte jättebra. Det är fin sand och så men den är ganska smal.
Hyra mopen kostar några hundra och är väl värt pengarana! Kör försiktigt och ha det bar!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-06-15, 19:48
Juschi Juschi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 3
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Tack så jättemkt för svaret! ska definnitivt hyra moppe
Julia
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-06-17, 16:37
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Citat:
Ursprungligen postat av Kerstin EMM
Hej!

Om Du är hemma och läser detta så vill jag gärna veta mer om hur Du har haft det. Hopas det var varit riktigt bar! Min familj reser till Lefkas i slutet på juni och ska sedan vidare till Itaka, Kefalonia och Zakynthos. Tacksam för boendetips och sevärdheter.

Hälsningar Kerstin
Hej!

Jag kom hem igår kväll och har en massa roligt att berätta! Det kommer en rapport eller ett resebrev eller något liknande inom ett par dagar... jag måste bara vänja mig vid att vara hemma lite först...

Ruby - som har haft det jättebra
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-07-22, 16:00
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Alykanas, Zakynthos

Hej hej.. jag och min mamma ska åka till zakynthos i september. Vi tänkte då bo i Alykanas eller Alykes. ÄR det någon som varit där som kan tipsa lite om hur det är och så. Vi vill ha lugn och ro så därför valde vi Alykanas, Vet nån hur lång tid det tar att åka färja till Kefalonia från Zakynthos..


MVh//Amanda
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT