Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-17, 19:06
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard tsilivi??

tjena! vi hade eventuellt tänkt att dra ner till zakynthos isommar, nu när vår rhodos resa ej blev av pga Fly Me. Vi har kikat lite på ett ställe som heter tsilivi. nån som har varit där? är det bra för barnfamiljer? jag reser med fru och dotter på 4 år. tacksam för all info.
mvh Jani med familj!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-18, 09:08
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: tsilivi??

Hej! Tsilivi var för ca 10 år sedan en liten trevlig badort på östra sidan av Zakynthos som sedan växt enormt och är nu den näst största badorten efter Lagans. När jag var där i sommras så var det så mycket folk vid badet så vi vände åk åkte vidare till Alykes som ligger på norra delen av ön. Här var det mer utryme för bad och mycket lämpligt för barnfamiljer då det är väldigt långgrunt vid badet. Alykes har varit och övernattat några gånger tidigare och trivits mycket bra men även i Argassi har jag haft ett bra boende men där är baden mycket sämre. Så ett förslag är att bo och bada i Alykes.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-26, 11:54
Danne Danne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: tsilivi??

Hej där

Jag (34år)och min flickvän(28år) var i Tsilivi förra året i juli och vi tyckte det var kanonbra. Kan rekommendera Razis hotel, trevlig personal och bra lägenheter och ren pool. Stranden är såpass stor så att vi tyckte inte det var trångt. Åk gärna på utflykt till Smugglers wreck, men åk med de lokala utflykterna, dessa är hälften så dyra som apollos och fungerade alldeles utmärkt. Åker nog till Zante i år igen, det blir 3:e året på raken. Tycker att många klagar på ön, men jag håller inte med !! Visst finns det englesmän, men vart finns dem inte.......
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-01, 22:47
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: tsilivi??

Hej, har rest många ggr till zakynthos med mina 2 barn o kan verkligen rekommendera det! vi bor alltid i laganas, trots mycket party på nätterna så har vi aldrig varit berörda av det. stranden i lagana är perfekt för barn, långgrunt. Tsilivi är litet o mysigt, så ni kommer säkert få det fint där! Hela atmosfären på ön är underbar, känns som mitt andra hem...va "tvungen" att åka dit tre ggr i somras! Hade iofs kille där då, så jag har haft chansen o se hela ön på äkta grekiskt vis! Mina barn älskar zakynthos o har till o med lärt sig lite grekiska! trevlig resa! Jag är i Lagana 5 juni
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT