Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-20, 15:03
Thorbjornson Thorbjornson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 20
Standard Färja Naxos--Koufonissi

Är det någon som vet hur färjorna Naxos--Koufonissi trafikeras? Har hört att den går dagligen utom söndag, men på hemsidan står det tisd, torsd och söndag. Någon som vet vad som gäller?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-20, 15:45
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Färja Naxos--Koufonissi

På vilken hemsida har du tittat? Enligt gtp. går ex.sko. mån - lör. Sen har jag hört att det ska finnas en bilfärja också. Kolla under snabbval resmål uppe till höger och välj Koufonissi. Där borde det stå lite om båtarna. Själva har vi samma problem. Det är omöjligt att kolla alla båttider nu. Tyvärr. Ett par nya öar väntar på att upptäckas i sommar, och de ända båttiderna vi har koll på från förra sommaren är Naxos - Amorgos och Naxos - Santorini...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-13, 11:00
Hans Olav Hans Olav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Färja Naxos--Koufonissi

Är det någon som vet hur färjorna Naxos--Koufonissi trafikeras? Har hört att den går dagligen utom söndag, men på hemsidan står det tisd, torsd och söndag. Någon som vet vad som gäller ? Ferjen Skopolitis Ekspress ( usikker på om dette er riktig stavet ) går om ettermiddagen undt kl 1500 mener jeg. Den ender på Amorgos etter å ha vært innom de små Kykladene ( blandt annet Koufonissos )
Ta en tur ut til Pori stranden. Det er her noen nudister, men starnden er så stor at dette ikke vil være noe problem. Prøv også stranden i Finikas, mindre men meget bra. OBS ! Det finnes ingen starndfasiliterer der.
Bra bosted, Agrogiali, bortenfor Sofia Soultani. ( Du går forbi bystranden )Men her er det flere bra steder å bo. Beste tid i mai, juni.
med vennlig hilsen Hans OLAV
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-22, 21:19
NinaE NinaE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Kil
Inlägg: 20
Standard Sv: Färja Naxos--Koufonissi

Vi har tänkt ta oss från Naxos till Koufonissi i slutet av maj men de enda tiderna jag hittar då är jätte sent på kvällen (runt 23)? Har inte alla båtar börjat gå då eller är inte tidtabellen uppdaterad än, någon som vet? Vi reser med barn, så att åka båt mitt i natten känns inte lockande.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-22, 21:33
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Färja Naxos--Koufonissi

Skopelitis går alla dagar (utom söndag) 15.00 från Naxos,det finns i dagsläget turlista utlagd tom 30/4, men den fortsätter säkert..., fast om det blåser så hade jag inte valt att ta den. Den är inte stor.
Det är minst tre rederier som trafikerar sträckan Naxos- Koufinissi.
Hellenic Seaways, Bluestar och Express Skopelitis (Skopan)
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2008-04-22 klockan 21:36.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-22, 21:37
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Färja Naxos--Koufonissi

Jag korrigerar mig, det ser ju ut som om Skopan skall ligga på varv i maj?
Sök även på alternativ från Paros, det kan vara därifrån Speedboaten går.
// Helén
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT