Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-01, 13:46
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Prisnivå och säsongstyp

Nyss hemkommen från årets septemberresa (Fourni och Ikaria) är det dags att börja se fram emot nästa års tripp. Vart vi ska åka är långt ifrån bestämt, men några öar är för tillfället mer aktuella än andra. Bl a då Sifnos (jag har även dängt iväg motsvarande trådstart till de andra öarna vi just nu funderar på: Chios och Limnos). Har läst en del här på forumet och i öbeskrviningen och blivit lite nyfiken på den ön. Nu undrar jag över några saker:
[LIST][*]Prisnivån, framförallt på boendet? På de öar vi besökt de senaste åren (Lesbos, Amorgos, Fourni, Ikaria) har det inte varit några problem alls att hitta skapligt boende för två personer för max 30 euro natten), men när man kollar runt lite på hotellhemsidorna på nätet, så verkar Sifnos ligga lite högre än tidigare nämnda öar (jag vet att priserna brukar bli lägre på plats, men jag jämför alltså med motsvarande prisangivelser på boenden på de tidigare nämnda öarna). Är det bara som det verkar, eller är det verkligen så? Och det verkar ju även att döma av tidigare trådar här som boendet kostar lite mer här, right? Och hur är det med utbudet, ska man behöva boka boende för en tvåveckors vistelse under mitten/andra halvan av september, eller är det som typ Amorgos inga som helst problem?[*]Det ska väl överhuvudtaget inte vara extrem lågsäsong vid den tiden väl? Blev lite konfunderad efter årets Ikariavistelse (19-27/9), då Armenistis mer eller mindre stängde ner de sista dagarna. Endast ett fåtal tavernor öppna, strandditona helt stängda, etc. Visserligen var vädret inte helt optimalt (några dagar helt utan sol och några kvällar lite väl svala, neråt 15 grader), men vi blev ändå lite konfunderade.[/LIST]Det är ju igen panik att bestämma sej, men det vore kul med lite tips och synpunkter. Förstås även gällande annat än de specifika frågorna ovan.

/Thomas
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-01, 16:48
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Prisnivå och säsongstyp

Hej Thomas

Sifnos är en jätte fin ö, och jag tycker inte att prisnivån var högre än på andra öar, men däremot finns det ett par lite "lyxigare" altenativ. Vi betalade 35 € för ett dubbelrum i Kamares i början på juli i år. Vi bokade via turistbyrån, där vi fick väldigt gott bemötande.

Vi ska bl.a till Ikaria och Fourni nästa sommar! Ombytta roller alltså.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-11-12, 10:21
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Prisnivå och säsongstyp

Sent (mycket sent..) tack för prisinfo. Då verkar det ju inte behöva vara nån fara med höga priser. Speciellt inte under andra halvan av september, antar jag.
/Thomas
PS. Vi bodde på Kosta Reli på Fourni och Valeta studios på Ikaria. Båda suveräna boenden. Betalade 30 euro natten för båda (september), förbokat veckan innan vi åkte. DS.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-11-12, 16:32
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Prisnivå och säsongstyp

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
PS. Vi bodde på Kosta Reli på Fourni och Valeta studios på Ikaria. Båda suveräna boenden. Betalade 30 euro natten för båda (september), förbokat veckan innan vi åkte. DS.
Tack själv för information! Valeta verkar vara en boende utöver det vanliga!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-11-12, 16:53
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Prisnivå och säsongstyp

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Tack själv för information! Valeta verkar vara en boende utöver det vanliga!
Ja, det är det verkligen också! Med en altan i storlek som ett vardagsrum (faktiskt större än själva rummet vi hade) och med havet bara några meter bort var det nog det häftigaste boende jag haft i Grekland någonsin. Då kan man lätt glömma smärre nackdelar, som att det är norrläge och därför inte direktsol HELA dagen och som att det ligger en 5-10 minuters promenad ifrån själva Armenistis, där bageri och tavernor ligger (inte bara en nackdel med korta promenader, förstås). Å andra sidan har man de båda fina stränderna på var sin sida om udden där Valeta ligger, endast nån dryg minut bort, och man har närmare till den bästa supermarketen i trakterna (som ligger åt Gialiskari till).
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-06-03, 22:11
kalamata kalamata är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 9
Standard Sv: Prisnivå och säsongstyp

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Hej Thomas

Sifnos är en jätte fin ö, och jag tycker inte att prisnivån var högre än på andra öar, men däremot finns det ett par lite "lyxigare" altenativ. Vi betalade 35 € för ett dubbelrum i Kamares i början på juli i år. Vi bokade via turistbyrån, där vi fick väldigt gott bemötande.

Vi ska bl.a till Ikaria och Fourni nästa sommar! Ombytta roller alltså.

hej!
vilken turistbyrå menade du att du bokade hos?
mvh
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT