Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-27, 10:49
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Nybörjare på Tilos

Ska äntligen upptäcka Tilos! Kommer dit sista veckan i maj och undrar om nån som varit där kan ge mig ett hum om "rumspriser".Jag reser ensam och vill ha/behöver ett rum med en härlig balkong och utsikt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-27, 10:59
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Då skulle Annas Studios passa perfekt, skulle jag tro. Kolla mer här på Kalimera under "Öarna"
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-27, 11:17
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Tack för ditt svar,ser jätte trevligt ut.Har du nån aning om pris? Behöver jag förboka när jag åker så tidigt? Andra förslag?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-27, 11:33
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Nu var det några år sedan vi var på Annas Studios, men jag har för mig 40-45 Euro nånting. Maila och fråga. Du har mailadressen här på Kalimera. Vi hade rum nummer 6, och den hade en jättebalkong. Ett litet tips.

Ett annat förslag är Blue Sky alldeles ovanför hamnen. De har också en balkong där man kan titta på allt som händer i hamnen. Hur kul som helst. Samma prisläge, skulle jag tro. De har dessutom ac, men i slutet av maj kanske inte det är nödvändigt. Vill du ha deras mailadress, kontakta mig privat så fixar jag det.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-27, 14:56
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Hej Leena!
Vi har bokat på Annas Studio de två första veckorna i maj och fått priset 35 euro/natt.
Hälsningar Ulla
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-27, 21:00
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Tack för svar! Som "ensam resenär" är läget på boendet och utsikten viktig men hela tiden vill jag ju hålla nere kostnade oxå men dessa förslag verkar passa min budget.
Eller finns det fler förslag?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-28, 06:30
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Jag kan rekommendera Apollo Studios. Bodde där i månadsskiftet juni/juli förra året och betalade då 30 Euro per natt för en fräsch lägenhet med havsutsikt.
Jag hade inte bokat i förväg.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-29, 10:33
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Verkar finnas gott om passande förslag och då jag kommer till Tilos i maj så bör det finnas valmöjlighet så jag åker dit utan förbokning. Är det tokigt?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-01-29, 14:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Leena Visa inlägg
Verkar finnas gott om passande förslag och då jag kommer till Tilos i maj så bör det finnas valmöjlighet så jag åker dit utan förbokning. Är det tokigt?
Nej, det är inte tokigt. Kommer du så tidigt är det lätt att hitta bra rum.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-01-29, 15:07
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Studios Savenna ligger väldigt fint utmed den lilla hamnpromenaden, solstolar ingår på stranden precis nedanför.
Jättefin havsutsikt, lugnt och nära till allt.
Mycket trevliga ägare. Vi planerade att bo hos dem men tyvärr hade de inga lediga studios just då. De har bara fyra studios och en lägenhet.

tel: 22460-44105
gsavvenas@yahoo.gr

//Stina

PS Annas studios ligger väldigt högt och vackert men vi tyckte det var jobbigt att gå dit upp och så är det ju en bit till stranden. DS
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-01-30, 05:33
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Nybörjare på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av UllaC Visa inlägg
Vi har bokat på Annas Studio de två första veckorna i maj och fått priset 35 euro/natt.
Leena. Får du ett rum på Annas för 35 € per natt är det ett bra pris. Men prata med Mike så kanske du kan få det för 30 om du ska bo där ensam. Mike är bra...

Mycket bra, stora, välutrustade rum, t o m med micro... Bra badrum. Alla rum har en fantastisk utsikt över byn och bukten. Och hamnen. Bara utsikten är värd 5 €.... Minst...

Citat:
Ursprungligen postat av Leena Visa inlägg
Verkar finnas gott om passande förslag och då jag kommer till Tilos i maj så bör det finnas valmöjlighet så jag åker dit utan förbokning. Är det tokigt?
Du har egentligen ingen anledning att förboka. I Maj bör det finnas massor med rum. Om alla har öppnat... Det är bara att välja och vraka. Men Annas är inte ett dåligt val... Tvärtom. Det är bra...

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Annas studios ligger väldigt högt och vackert men vi tyckte det var jobbigt att gå dit upp och så är det ju en bit till stranden.
När du ska hem från byn är det kanske 200 m som går uppför. Från Torget är det kanske 4- 500 m hem... Personligen tycker jag det är värt det för att ha den utsikten... Just att kunna ta ett sista balkongsitt (i Maj kanske det är för kallt sent på kvällen...?) med den utsikten när man kommit hem på kvällen där är oslagbar.

Sedan är det så att all verksamhet upphör senast kl 24 på Tilos. Sedan är det tyst... Och då menar jag TYST...

Tilos är INTE ett ställe där det festas. Tvärtom. Man njuter av tystnaden och kanske vandrar eller bara "finns till" och njuter av den goda maten... Jag har sällan ätit så gott i Grekland som på Tilos!

Långt till stranden...? Tja... Du får gå nerför backen, genom byn (som är såååå liten), förbi torget, affärerna och kyrkan och ett par hundra meter till så är du på stranden... Kanske 10 minuter från Annas! Strategiskt bäst är stranden nedanför Elenis Hotell. Där har du en bra Snackbar som tex serverar mycket bra luncher. Goa omeletter, olika Toasts mm. Bara klapperstensstrand där dock. Vill du ha sand måste du åka över till andra sidan ön.

Du kan även gå till Red Beach åt andra hållet men jag har för mig att det tar uppåt en halvtimme... Men i Maj lär du nog vara ensam där...

Njut lite av Tilos åt mig med... Det är några år sedan jag var där tyvärr.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT