Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-07-22, 20:32
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Hotell Paleochora

Vi vurderer Paleochora neste år med Apollo. Vi har sett både på hotell Poseidon, Libian Prinsess eller Rea. Dessverre ingen av de med havutsikt. Noen anbefaling av disse bostedene?
Coanma
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-07-23, 00:05
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Vi vurderer Paleochora neste år med Apollo. Vi har sett både på hotell Poseidon, Libian Prinsess eller Rea. Dessverre ingen av de med havutsikt. Noen anbefaling av disse bostedene?
Coanma
Det er vel en viss prisforskjell på disse bostedene?
Vi bodde på Libyan Princess noen dager i 2011, fordi den yngre generasjon fikk bestemme, det er fint, har basseng, men ligger øverst i hovedgata.
Rea vet jeg hvor er, men kjenner ikke til det.
Et av Poseidon’s bygg ligger ved sandstranda og noen av studioene har havutsikt, men Apollo har kanskje ikke rom der?
Dere har ikke tenkt på å reise på «egenhånd» da?
Veldig greit det, og jeg vil tro en del billigere👍
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-07-23, 08:28
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Hotell Paleochora

Paleochora er et godt valg. Har selv bodd på Poseidon ved sandstranden, for få år siden. Restplass, Ving eller Apollo? Tidlig i juni. - Poseidon er virkelige et av de bedre charterhotellene jeg har bodd på (ikke veldig mange de siste 10 -15 årene). Ble positivt overrasket . - Romslig, moderne rom, rent, veldig god seng ifht mange andre hoteller i Hellas. Hyggelig balkong, men ikke havutsikt akkurat , dog greit . Fantes et velutstyrt supermarked like ved. Alt er forsåvidt ‘like ved’ i P.

Tror nok at jeg vil reise på egen hånd til P. neste gang, hovedsakelig fordi det er enklere/rimeligere for en alene-reiser. Kan dessuten godt tenke meg å bo på havnesiden.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-07-23, 12:55
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Hotell Paleochora

Detta är alltid vårt boende i Paleochora. Haris studios. Kan man bo närmare havet?





Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-07-23, 22:43
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Hotell Paleochora

Det er Poseidons bygg som ligger ved sandstranden vi har sett på. Hvordan er det med transport til Paleochora om man skulle reise på egen hånd?

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Det er vel en viss prisforskjell på disse bostedene?
Vi bodde på Libyan Princess noen dager i 2011, fordi den yngre generasjon fikk bestemme, det er fint, har basseng, men ligger øverst i hovedgata.
Rea vet jeg hvor er, men kjenner ikke til det.
Et av Poseidon’s bygg ligger ved sandstranda og noen av studioene har havutsikt, men Apollo har kanskje ikke rom der?
Dere har ikke tenkt på å reise på «egenhånd» da?
Veldig greit det, og jeg vil tro en del billigere👍
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-07-23, 22:45
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Hotell Paleochora

Fantastisk beliggenhet! Er det et rimelig alternativ?
Coanma

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Detta är alltid vårt boende i Paleochora. Haris studios. Kan man bo närmare havet?





Birgitta.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-07-23, 22:48
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Hotell Paleochora

Hørtes bra ut . Kan tenke å reise på egen hånd, men vet ikke med transporten. Flyet herfra lander sent.
Coanma

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Paleochora er et godt valg. Har selv bodd på Poseidon ved sandstranden, for få år siden. Restplass, Ving eller Apollo? Tidlig i juni. - Poseidon er virkelige et av de bedre charterhotellene jeg har bodd på (ikke veldig mange de siste 10 -15 årene). Ble positivt overrasket . - Romslig, moderne rom, rent, veldig god seng ifht mange andre hoteller i Hellas. Hyggelig balkong, men ikke havutsikt akkurat , dog greit . Fantes et velutstyrt supermarked like ved. Alt er forsåvidt ‘like ved’ i P.

Tror nok at jeg vil reise på egen hånd til P. neste gang, hovedsakelig fordi det er enklere/rimeligere for en alene-reiser. Kan dessuten godt tenke meg å bo på havnesiden.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-07-24, 10:15
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Hotell Paleochora

Från Chania busstation går bussen klockan 5.15, 8.45, 10.45, 12.45, 16.00, 20.00. Mindre frekvens i lågsäsong. Kostnad: 8.30 Euro. Taxi från Chanias flygplats kostar 85 Euro om man bokar Paleochora Taxi.

Haris Studios måste man vara ute i god tid för att boka. Populärt ställe.





Birgitta.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-07-25, 04:18
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Hotell Paleochora

Ang. transporten - vet ikke om du tenker på prisen eller kjøreforhold. På charterreisen var vi så få som skulle til P. at vi ble hentet på flyplassen av taxi. Dyktig sjåfør. - Hadde på forhånd lest at det kunne være litt skummelt å kjøre den strekningen, over fjellet. Men det var det på ingen måte. Der kunne jeg gjerne kjørt selv.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2018-07-25, 09:53
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Detta är alltid vårt boende i Paleochora. Haris studios. Kan man bo närmare havet?





Birgitta.
😍
Svara med citat
  #11  
Gammal 2018-07-25, 10:08
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Det er Poseidons bygg som ligger ved sandstranden vi har sett på. Hvordan er det med transport til Paleochora om man skulle reise på egen hånd?
Poseidon v/sandstranden har god standard, er fint, det er rom/balkonger mot havet, men havutsikten hindres nok noe av trær og en stor palme ( hvis den fortsatt er der)
Siden dere kommer med et kveldsfly til Chania er eneste mulighet taxi til Paleochora, da anbefales å forhåndsbestille fra Paleochora, det er billigst.

Hvis dere ønsker å ha bil mens dere er i Paleochora kan det være et godt alternativ å leie bil og kjøre selv fra flyplassen.

En natt i Chania kan og være et godt alternativ, jeg anbefaler i tilfelle å bo på «Alena» som ligger 50 m fra busstasjonen! Alena er «rent, pent og komfortabelt» til ok pris.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2018-07-25, 13:33
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Hotell Paleochora

Takk for svar. Jeg får studere litt på charter eller reise på egen hånd og eventuell bosted.
Coanma

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Från Chania busstation går bussen klockan 5.15, 8.45, 10.45, 12.45, 16.00, 20.00. Mindre frekvens i lågsäsong. Kostnad: 8.30 Euro. Taxi från Chanias flygplats kostar 85 Euro om man bokar Paleochora Taxi.

Haris Studios måste man vara ute i god tid för att boka. Populärt ställe.





Birgitta.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2018-07-25, 13:53
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Hotell Paleochora

Takk for svar. Får studere litt på mulighetene, hva som faller best ut, men Poseidon er en mulighet om vi reiser charter. Så får jeg studere bosteder om vi reiser på egen hånd. Dessverre så er aldri flyprisene her fra Sørlandet rimelige.
Coanma

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Poseidon v/sandstranden har god standard, er fint, det er rom/balkonger mot havet, men havutsikten hindres nok noe av trær og en stor palme ( hvis den fortsatt er der)
Siden dere kommer med et kveldsfly til Chania er eneste mulighet taxi til Paleochora, da anbefales å forhåndsbestille fra Paleochora, det er billigst.

Hvis dere ønsker å ha bil mens dere er i Paleochora kan det være et godt alternativ å leie bil og kjøre selv fra flyplassen.

En natt i Chania kan og være et godt alternativ, jeg anbefaler i tilfelle å bo på «Alena» som ligger 50 m fra busstasjonen! Alena er «rent, pent og komfortabelt» til ok pris.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2018-08-18, 11:39
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Hotell Paleochora

Om man skulle kunne få plass på Haris studios, hva er da å foretrekke, med balkong eller terasse?
Og må man betale depositum om man bestiller direkte?
Coanma
Svara med citat
  #15  
Gammal 2018-08-18, 12:38
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Hotell Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Om man skulle kunne få plass på Haris studios, hva er da å foretrekke, med balkong eller terasse?
Og må man betale depositum om man bestiller direkte?
Coanma
Vi föredrar terass,rum 1-4. Kari och Arne föredrar balkong. Men det går på ett ut, bara man säger till om havsutsikt. Stället är väldigt populärt,även på vintern, så det gäller att boka i god tid.

Man betalar inget i förväg.

Birgitta.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2018-08-20, 14:00
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Hotell Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg

Man betalar inget i förväg.

Birgitta.
Vi har bokat en vecka nu i september på Yiorgios/Haris och vi fick betala 50 EUR i deposit.

/Karin
Svara med citat
  #17  
Gammal 2018-08-20, 16:51
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av Karin S Visa inlägg
Vi har bokat en vecka nu i september på Yiorgios/Haris och vi fick betala 50 EUR i deposit/Karin
Det er nok vanlig med et depositum når man skal bo et sted for første gang,
vi «återvendare» slipper.
Selv har jeg betalt en natts depositum i Katapola på Amorgos, og tidligere i sommer til stedet vi bodde i Assos/Kefalonia.

Om man booker via booking.c slipper man det, men noen steder får man litt lavere pris ved å booke direkte så ...
Svara med citat
  #18  
Gammal 2018-09-20, 14:18
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotell Paleochora

Reis på egenhånd !! Om flyet lander sent så ta en natt i Chania...man kan får rom helt ned til 300 kr. natta for to stk. i Chania og Alena er et godt valg.. Da kan man også lettere velge det bostedet med den utsikten man ønsker.
Charter hotellene har ofte de dårligste rommene, iallefall om man bestiller sent eller velger en restplass. Det er flere hoteller med samme utsikt som Haris...vi bodde på et hotel i samme gaten et par hotel bortenfor....husker ikke akkurat hva det het...men vi var veldig fornøyde.
Når man skal hjem så kan man eventuelt leie bil og utforske litt, kanskje ta en natt et annet sted på veien og levere bilen på flyplassen. Transfer med charterselskapene koster jo også en del så den biten blir ikke så mye dyrere.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2018-09-20, 15:09
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Hotell Paleochora

Ia, då bodde du nog på ARIS hotel eller på Soula Apartments.
På Soula har vi bott allra första gången vi kom till Paleochora. Ett bra ställe,men det sägs att det har tillkommit en byggnad framför stället så man inte ser havet. Men jag vet inte.
Aris är nog bra också. En trevlig kille.
Men vi älskar vår studio hos Flora, Haris och gänget!

Birgitta (som verkar ha fått 3000 inlägg nu. Men ligger långt efter Arne).
Svara med citat
  #20  
Gammal 2018-09-22, 10:55
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Hotell Paleochora

Ser ikke at det er havutsikt på Aris?
Ja, ofte så betaler charterselskapene så lite at de får de dårligste rommene og så leier hotellene selv ut de beste rommene. Forståelig nok.

Coanma
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT