Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-05, 22:26
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard 'En Inkfish'

Undrer meg på om det er mange her som gjør 'en Inkfish'; dvs. reiser til Grekland to ganger pr. år? Og hvor reiser dere i så fall, vår og høst? eller på andre tider av året...

'En Inkfish'. Hvilket flott begrep!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-05, 22:41
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: 'En Inkfish'

För jösse namn, uppkalla inte det där efter mig, det är ju jättevanligt!

Väldigt många åker i maj/juni, sen igen i september. Vissa har sitt favoritställe som de alltid åker "hem" till, andra väljer inte samma resmål två gånger samma år - fast återvänder kanske andra år.

Förra året var jag på Karpathos i juni och Naxos-Santorini-Amorgos i september. Samma sak i år.

Nästa år blir det däremot annorlunda, fast hur vet jag inte än.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-05, 23:36
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: 'En Inkfish'

[QUOTE][/quote=inkfish;96740]För jösse namn, uppkalla inte det där efter mig, det är ju jättevanligt!
/quote]

Flott er det vel for det, om man gjør det samme. Flere?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-05, 23:40
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: 'En Inkfish'

Jag åker oftast två eller tre gånger per år. I april och juli eller augusti. Ett par gånger har det blivit ner med sista planet för säsongen från Arlanda också. Till Kreta naturligtvis. 2005 åkte jag 4 gånger.
Gunilla (kanske vore ekonomiskt att sluta Kretapendla och bosätta sig där permanent)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-05, 23:50
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: 'En Inkfish'

Sedan 2004 har det blivit 2 gånger om året. 1 vecka i maj och så har det varit 2 veckor i Augusti-September. Men i år ska vi öka på med 1 vecka, så det blir 3 veckor.
Tidigare var det bara en gång om året, men då blev det en långkörare istället, på mellan 5 och 6 veckor.
Och var åker jag då? Jo, till Santorini och Kamari förstårs

Barbro
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-06, 01:32
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: 'En Inkfish'

Jag kan med glädje minnas alla gånger jag gjort en "Inkfish"
Några år har jag dessutom gjort en dubbel Inkfish!! Faktum är att ett år i början av detta århundrade åkte jag till Grekland 5 gånger, mellan Maj och Oktober! Ska sanningen fram så skulle jag göra dessa resor igen, bara tiden och arbetet gav mig tid!
Med andra ord, vi bör alla göra minst en Inkfish varje år! Bara för att må bra

Hälsningar
Yeasou
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-06, 08:55
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: 'En Inkfish'

Vi reiste også et par ganger i året i årene før jeg flyttet til Nafplio.
Særlig etter at vi fikk venner i Nafplio, da var det naturlig å besøke dem på en tur, og så oppleve en annen del av landet på neste.
Kan jo aldri bli for mye
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-06, 10:13
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: 'En Inkfish'

Jag åker minst 2ggr men gärna 3 ggr per år. Tidigare har vi varierat resmålen men nu sista 2 åren har alla gått till KretaI år har jag hittills varit på en semester med barnen , en semester med sambon och har en kvar i augusti med kompisarna

Malin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-06, 10:18
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: 'En Inkfish'

Jag åker alltid på en 2-veckors luff till varierande ställen i början av juni, sen blir det 1 v i september ( oftast en charterresa då). I år blev det Samos, Leros och Agathonissi i juni och nu väntar 1 v på Karpathos i september. Känns som att man behöver 2 resor per år för att överleva...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-07-06, 14:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: 'En Inkfish'

Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi Visa inlägg
Känns som att man behöver 2 resor per år för att överleva...
Ja, det är märkligt. Ett år var jag nere från slutet av april till början av juli. Sen åkte jag ändå tillbaka 2 v i september, för jag kände när jag kom hem att jag behövde en resa till
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-07-06, 14:57
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: 'En Inkfish'

Jag är avundsjuk och skulle gärna göra som ni, åka 2 ggr/år. Tyvärr begränsar min ekonomi det. Jag har knappt råd att åka 1 ggr, men försöker snåla så att det blir av. Skulle kännas bra att ha en höstresa framför sig! Min syster har en lägenhet på Mallis (fel land...) som vi får hyra billigt, har vi råd, kanske vi åker dit en weekend i höst. Det kanske är bättre än ingenting

/Ulrika
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-07-06, 15:12
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: 'En Inkfish'

Åker också 2ggr/år. Kom hem i lördags så lite deppigt nu .. så det är tur/bra/skönt man har en resa till att se fram emot
Värre som sagt när den är över och man har hela vintern framför sej...
//Camilla
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-07-06, 15:26
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: 'En Inkfish'

Jag åker 4-6 ggr / år till Kreta och seda minst 1 gång/år till ett nytt ställe i Grekland.
Det nya ställe i år blev...kreta (Heraklion / Candia Maris).

Men det är skönt att komma "hem" till Maleme...


Nico

P.S: Just nu spöregnar det här i Helsingborg och är 15C...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-07-06, 20:17
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: 'En Inkfish'

Förklarar härmed begreppet "att göra en inkfish" som vedertagen Kalimera-definition

//Zanét
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-07-06, 20:46
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: 'En Inkfish'

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja, det är märkligt. Ett år var jag nere från slutet av april till början av juli. Sen åkte jag ändå tillbaka 2 v i september, för jag kände när jag kom hem att jag behövde en resa till
Ja, men det handlar väl om att ladda sina batterier inför höst och vinter...I tanken planerar jag hela tiden nästa Greklandsresa genast när jag kommit hem från en resa.Nu t.ex. hann jag vara hemma 4 dagar innan nästa resa var bokad...Knäppt kanske, men vad gör man?! Andra åker ju till sina sommarstugor hela tiden, så jag brukar säga att när det gäller Grekland är det liksom detsamma för mig.
Många av mina kollegor tycker det börjar vara aningen "sjukt" att jag alltid skall till Grekland, men det får man väl bjuda på...
Jag har rest mycket i hela världen, men inget är som Grekland!!! Känns alltid som att komma hem.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-07-06, 22:15
Paittas Paittas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 114
Standard Sv: 'En Inkfish'

För att ha råd att åka två ggr pr år så åker vi en vecka i maj och 3-4 veckor i september. Sen är hela semestern förbrukat! Det är det värt!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-07-06, 23:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 'En Inkfish'

ÅH lyckliga ni som kan åka maj och september!!! Som lärare är det omöjligt..men några "Inkfishare" har man ju ändå gjort de senaste åren...! Snart ska vi vår tredje vända till Grekland i år...och jag kommer mer och mer att bara åka under tidig vår och väldigt sen höst! ( dvs sportlov, påsklov eller höstlov 4 dagar) Jag ÄLSKAR Grekland " off- seson"...Kommande resa, mitt i the very PEAK of season är första och enda gången...men biljetterna på flyget var billiga... Boendet blir desto dyrare

Men snart är man pensionär och kan åka när man vill

Lissi
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-07-06, 23:27
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: 'En Inkfish'

Hmm.... Jag gör en oäkta inkfish, dvs jag åker en gång om året till Grekland och en till Italien....och så brukar det bli en storstadsweekend också!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-07-07, 19:03
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: 'En Inkfish'

Tänk om man hade råd att åka så ofta som EN gång om året. Så var det en gång i tiden för mig. Men numera säger ekonomin ifrån.. *suck*
Har funderat på hur man kan åka billigt. Men det bästa är nog om man kunde vinna en större summa pengar.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-07-08, 02:19
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: 'En Inkfish'

Ja vem vill inte göra en "inkfishare" varje år?! Men det gäller ju som sagt att ha pengar till det också Nu blir det en restresa till Kreta i augusti nån gång med kompisar, så jag ska inte klaga men man längtar ständigt dit nåt enormt. Förra året var det första gången det blev 2X Grekland för min del, Kreta och Samos blev det då!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT