Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Visa resultat för omröstning: Hur håller du kontakten med nära och kära?
Vykort 28 26.42%
SMS 39 36.79%
MMS 2 1.89%
Ringer 27 25.47%
Ingetdera 2 1.89%
Mejl 8 7.55%
Antal röster: 106. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-05-10, 14:14
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Vykort är kul!!!!Både att få och att skicka..min sambo tycker jag är fånig när jag står och väljer olika vykort,du ska ju inte skicka alla till samma person,säger han.Men dom är ju så fina..... (mindre än 3 veckor kvar)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-05-10, 20:59
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Jag vet precis vad du menar Athanasia, man måste ju välja passande kort till alla man ska skicka till
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-05-10, 21:06
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Håller med, man försöker och välja efter vad man tror mottagaren tycker om
Fast det blir kanske fel ibland, men tanken är god

Riitta
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-05-10, 23:04
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Det var en kul idé som är värd att testas!

Göran
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-05-10, 23:12
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Citat:
Ursprungligen postat av Krukan
På tal om att tetas. Kuvert kan man också ha mycket roligt med. T ex fylla dom div. drinkpinnar, flaggor, minimenyer etc. Garanterat tetigt för den som inte hade en möjlighet att följa med.
Men å andra sidan får man ju vara väldigt noga med att skicka till dem som kan ta det på ett bra sätt!

//Gunilla
Det var en kul idé att skicka drinkpinnar etc.. Jag har inte haft den tanken att man kan göra så utan har mest skickat vykort på rutin. Nu för tiden kompletterar jag det med SMS för att mina vänner direktrapporter och för att få lite feedback...

Göran.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2005-05-11, 08:24
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Innan jag flytta ner hit till Grekland f;r tio [r sen skickade jag alltid vykort varje sommar.

Tycker fortfarande det 'r roligt att f[ och skicka men det blir mer och mer s'llan. Det blir mer sms f;r det 'r beh'ndigast. Sorgligt nog!

I b;rjan n'r jag flyttade hit tog det ca 1 vecka innan kort/brev kom fram till Sverige. Nu tar det max 3 dagar om det inte 'r p[sk, jul, osv.

Approp[ n[got helt annat. Att semestra 'r underbart!!

Agapi
Svara med citat
  #27  
Gammal 2005-05-11, 09:49
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Jag håller med dig Agapi, att semestra är verkligen något extra. Bara få koppla bort vardagen med alla dess måsten och koppla av, oavsett var man befinner sig någonstans så gör det under för själ och kropp
Svara med citat
  #28  
Gammal 2005-05-11, 22:00
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Citat:
Ursprungligen postat av Krukan
På tal om att tetas. Kuvert kan man också ha mycket roligt med. T ex fylla dom div. drinkpinnar, flaggor, minimenyer etc. Garanterat tetigt för den som inte hade en möjlighet att följa med.
Men å andra sidan får man ju vara väldigt noga med att skicka till dem som kan ta det på ett bra sätt!
//Gunilla
Eller varför inte helt enkelt klippa sönder ett färdigskrivet vykort och/eller köpa ett pusselkort, lägga det i ett kuvert och posta. Mottagaren får garanterat en stunds sysselsättning

Skriver väldigt få vykort numera. Ringer och/eller mailar hellre till nära och kära. SMS'ar aldrig då den tekniken och undertecknad inte går hand i hand

Zanét
Svara med citat
  #29  
Gammal 2005-05-11, 23:50
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Eller varför inte helt enkelt klippa sönder ett färdigskrivet vykort och/eller köpa ett pusselkort, lägga det i ett kuvert och posta. Mottagaren får garanterat en stunds sysselsättning

Skriver väldigt få vykort numera. Ringer och/eller mailar hellre till nära och kära. SMS'ar aldrig då den tekniken och undertecknad inte går hand i hand

Zanét
Det var många ideér i det här ämnet som kan få det annars ganska tråkiga vykorts-skrivandet/skickandet lite roligare.

Göran
Svara med citat
  #30  
Gammal 2005-05-12, 09:16
Mixelite Mixelite är inte uppkopplad
-
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 66
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Jeg _har_ hørt av meg med vykort hvert eneste år. Sittet med tykk bunke kort og kost meg med å skrive personlig hilsen til alle, men i år vet jeg ikke helt.. De har jo fått så mange postkort fra Chios at de snart har sett alle de har der ;-) Kanskje blir det sms i stedet
Svara med citat
  #31  
Gammal 2005-05-12, 13:27
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Eller varför inte helt enkelt klippa sönder ett färdigskrivet vykort och/eller köpa ett pusselkort, lägga det i ett kuvert och posta. Mottagaren får garanterat en stunds sysselsättning

Zanét
Fniss, det var ju också en jättekul idé. Det skall absolut prövas i sommar!

//Gunilla
Svara med citat
  #32  
Gammal 2005-05-12, 14:41
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Jag tycker det är himla roligt o skicka vykort fast det här med att inte komma på nåt intressant att skriva är jag också bekant med.
Jag kommer att skicka vykort till mina föräldrar och syskon i år.

sahar som älskar att resa med barnen och att skicka vykort, 16 dagar kvar...

Senast redigerad av Kalimera den 2005-05-13 klockan 09:02.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2005-05-12, 16:36
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Jag röstar starkt för skrivande av vykort. Jag är mycket traditionell och tycker att det skrivna ordet med penna på baksidan av en vacker bild är oslagbart. Det visar även att man lagt ned extra tanke eftersom man får gå och köpa vykortet(-n), frimärken och sedan sitta ned och skriva utav bara den.

Mormor 96 år uppskattar varje år detta initiativ extra mycket, mer än alla andra vykortsmottagare. Andra har tidigare undrat var jag får min poetiska ådra.........hmm.....

Vykort är dessutom för mig ett oslagbart sätt att få flygbilder på diverse byar, städer och annat som jag ej kan ta själv. Har en diger samling från c:a 15 platser numera, den växer med varje ny resa.



Hasse
Svara med citat
  #34  
Gammal 2005-05-12, 22:20
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Vykort är dessutom för mig ett oslagbart sätt att få flygbilder på diverse byar, städer och annat som jag ej kan ta själv. Har en diger samling från c:a 15 platser numera, den växer med varje ny resa.

Hasse
Precis Hasse, jag köper också massor av vykort till min egen samling. Bilder av "berömda" platser, byggnader etc tagna av bättre fotografer med bättre utrustning än vad jag är/har.

//gunilla
Svara med citat
  #35  
Gammal 2005-05-17, 21:32
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Mest blir det via SMS - ganska skoj att sitta och knappra när man tar sig en ouzo. Men visst blir det ett och annat samtal hem oxå... och några få vykort!
Svara med citat
  #36  
Gammal 2005-05-25, 20:54
Inga-Karins avatar
Inga-Karin Inga-Karin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kolbäck i Västmanland
Inlägg: 116
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Hej!

Vi har väl rationaliserat så pass, att alla adresser numera finns färdigskrivna på etiketter, så att vykorten kan köpas under de första dagarna och skrivas rätt kortfattat och sen läggas på snabbast möjligt. Endast de som inte är datoriserade (typ fastrarna) och andra nära och köra, får sina kort, övriga är för länge sedan skippade, liksom Påsk och Julkorten är för länge sedan. Det är för kostsamt helt enkelt ! Inte minst frimärkena !

Väl hemma igen, så skickar vi bilder kors och tvärs på nätet.

Hälsningar Inga-Karin

Ps. minns -71 när hela släkten bjös in på upplevt lands afton med diabilder och hemlagad husmanskost. Vi startade i Taormina, men sedan dess har vi alltid varit Grekland trogna ! Ds

Hälsningar Inga-Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT