Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-03-31, 10:43
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 895
Standard Sv: SNART!

Njut av din resa!!!
Vi ska resa lite i dina tidigare spår dvs knalla runt i Aten...
Redan nu på söndag(tom torsdag) tänker vi njuta av omgivningarna kring Akropolis. Ska bli så härligt trots att det är få dagar, må så gott när du väl kommer iväg!

Lena
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-03-31, 11:09
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av nickelena Visa inlägg
Njut av din resa!!!
Vi ska resa lite i dina tidigare spår dvs knalla runt i Aten...
Redan nu på söndag(tom torsdag) tänker vi njuta av omgivningarna kring Akropolis. Ska bli så härligt trots att det är få dagar, må så gott när du väl kommer iväg!

Lena
Så herlig
- de f å dagene utgjør den s t o r e forskjellen på å være d e r
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-03-31, 11:12
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: SNART!

Hei Lissi
- jeg håper virkelig du kommer avgårde til ditt elskede TINOS
,uten problemer
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-03-31, 15:33
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: SNART!

Åh Lissi vad härligt det låter med Tinos i april! Jag kommer att tänka på dig och hur gott du har det oavsett vädret! Önskar dig en riktigt trevlig påsk både här hemma och i Grekland!

MVH zakka
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-03-31, 18:52
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: SNART!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Masse, solar gör jag inte i regn. För att inga missförstånd ska uppstå, så går jag ju inte och längtar efter regn, men Tinos i april är ostadigt så jag räknar med regniga dagar blandat med växlande sol...Våren i Grekland är så vacker...

Tack alla för era inlägg om fin resa!
Hej!
Kan informera att det just nu råder vackert väder, iallafall på Poros!
Efter en veckas vx väder har vi nu Svenskt sommarväder. +23 i skuggan idag! Vi har t.o.m badat i havet!
8dgr kvar i det underbara landet!
Ha de bra på Tinos Lisa!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-04-01, 00:30
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 497
Standard Sv: SNART!

Hej Lissi!

Jag önskar Dig, en som vanligt , underbar resa till Tinos.
Jag avundas Dig!

Första gången vi besökte Tinos blev en fullträff!
Vi (jag och min make), upplevde en ö som hade allt vi önskade. Stränder, byar, oberoende, relativt stor stad,god mat, vänlighet etc.

Tinos blev också min första "egenresa" (då maken reste hem i förtid p.g.a jobb). Det var mycket lätt att vara "på egen hand" på Tinos. Jag mötte mycket värme och vänlighet.

Jag förstår att det inte är vädret som drar i första hand.
Tinos har sin egen dragningskraft!

Ha det så bra!

/ Lena
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-04-01, 15:57
Stigge Stigge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 9
Standard Sv: SNART!

Intressant att så många gillar Tinos. Själv var jag där för 30 år sedan på en ö-luff. Mitt intryck då var att det var en tråkig ö. Åkte vidare efter bara några dagar. Men jag har ett bestående intryck därifrån. Gick in i en liten keramik butik och där satt en blind man som började prata med mig. Han frågade varifrån jag kom och han associerade Sverige med Munchs tavla "Skriet". Den hade han sett i sin ungdom innan han blev helt blind. I affären fanns det många vackra saker och jag ville köpa nåt till min flickvän (= fru). Hittade små koppar i den vackraste blå färg jag sett. Jag köpte två och berättade för mannen att det var samma vackra blå färg som min flickväns ögon. Då tog mannen famlande mina händer och stora tårar trillade längs hans kinder. Ett starkt minne. Muggarna finns kvar än idag liksom minnet av mannens tårar!
Jag har under de senaste åren hittat många favoriter både på fastlandet och bland öarna. Har inte funderat på Tinos. Alla positiva röster här på forumet ger kanske anledning att åka dit och omvärdera mitt tidigare intryck. Jag söker ju helt andra upplevelser idag än den gången. Lugnet och vardagslivet. Och det är kanske det som Tinos erbjuder?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-04-01, 21:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: SNART!

Stigge!
Så härligt att läsa om det Tinos Du mötte för 30 år sen!
Jag skulle verkligen ha velat uppleva det Tinos som fanns då. Efter att ha haft Tinos i tankarna flera år så blev det ÄNTLIGEN av 2008 först och då älskade jag ön från den första timmen! Efter alla mer utpräglade "charteröar" vi varit på innan så njöt vi av att här fick man ta för sig själv om man ville något. En mycket vänlig men lite avvaktande inställning från befolkningen...Efter dryga 4 månader hemma var jag tillbaks igen på första återvändarresan och nu i april blir det resa nr 12 och i maj nr 13! Det blir tredje påskfirandet där och nu är det riktigt "hemma" att komma dit. Alltid på samma boende och oftast samma rum. Efter alla resor så är man ju bekant med en del boende och det gör ju också att man längtar tillbaks.
Om Du, Stigge, återvände till Tinos idag så skulle Du nog finna förvånansvärt mycket av samma "tråkighet" som då....och den gillar jag.

Om Du inte har kollat innan så gå in under ÖVÄRLDEN tv på sidan och leta upp Tinos. Där finns i slutet många resebrev som nöjda tinosresenärer skrivit. Du känner säkert igen Dig.

Lissi
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-04-06, 12:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: SNART!

I morgon avfärd från Kalmar..och jag ligger magsjuk! Kan knappast komma olägligare! Sen i mitten på februari har jag nu " betat av" influensa, bihåleinflammation, urinvägsinfektion och nu detta. Jag har inte mycket ork kvar liksom....
Jag tror jag fick i mig en gammal laxrest här hemma i går...men oj vad jag kräkts!

OM jag nu kan åka i morgon vid lunch, som jag tänkt så har jag garderat med hotell att vila på kväll och natt innan avresa kl 8.45 från Kastrup på onsdag. Min väninna kan jag ju inte träffa av detta skäl. Så vi får se om jag kommer iväg!
Lissi - något matt och deppad!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-04-06, 12:47
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: SNART!

NEJ men fy då så TRIST.. hoppas på snabb bättring Lissi..håller tummarna!..
Så du kommer iväg till fina TINOS!..
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-04-06, 14:01
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 913
Standard Sv: SNART!

Oj så tråkigt! Hoppas att du snabbt blir bättre så att du kan resa. Och att du på Tinos kan vila upp dig efter en jobbig vinter. Får du bara god grekisk mat så blir du nog stark igen!

/ Anne
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-04-06, 14:32
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 751
Standard Sv: SNART!

Men Lissi, blir det aldrig slut på eländet!
Nu hoppas du kommer iväg till Tinos på onsdag. Att du är något sånär kry och får träffa din familj igen.
Du ska äta god mat och ha en fin samvaro när påsklammet grillas i Nikoletas trädgård.
Vila ut dig, så kommer du hem med ny energi!
Birgitta.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-04-06, 15:52
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: SNART!

S å uheldig, magesyke og, på toppen av alle adre lidelser siste tiden
- håper magen bedrer seg raskt og at den, selv om det tar på, ikke gjør/har gjort deg h e l t avkreftet !
Jeg sier God Tur, for det er klart du s k a l til Tinos
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-04-06, 17:09
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: SNART!

Nämen Lissi vilken otur du har,jag håller tummarna att du strax mår bättre och orkar med din resa.
Krya på dig i expressfart.
Kram Monica
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-04-06, 17:23
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: SNART!

Isch... ...just "matförgiftning" har ett kolossalt intensivt, men förhållandevis kort, förlopp... Hoppas du mår bättre nu här framåt kvällen och att du kommer iväg i morgon med den där "goa" pirrande förväntansfulla känslan i maggropen...

/ Maggy
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-04-06, 17:53
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 860
Standard Sv: SNART!

Nej men så tråkigt! Är det laxen så blir det förmodligen ett kort förlopp men fy en så tråkig grej att råka ut för precis innan avfärd

Håller alla tummar att du kommer iväg Lissi

//maji
Svara med citat
  #37  
Gammal 2015-04-06, 17:53
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: SNART!

Många kryapådejhäsningar
Svara med citat
  #38  
Gammal 2015-04-06, 18:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: SNART!

Tack alla.....just nu är magen lugn sen några få timmar....känns hoppfullt! Jag hoppas att det håller hela vägen nu....
Jag meddelar i morgon kväll om jag kom iväg.....väskorna är packade i alla fall...

Lissi - jäkligt hungrig efter dryga dygnets fasta....
Svara med citat
  #39  
Gammal 2015-04-06, 19:18
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: SNART!

Åh nej, åh nej, inte magsjuka också. Hoppas, hoppas att det bara fortsätter att gå åt rätt håll nu, magsjuka försvinner väl ofta inom ett dygn eller så. Jag håller verkligen tummarna - OCH hoppar över laxen som vi hade planerat ikväll, även om den inte är gammal.
För imorgon satsar vi på att komma iväg både du och jag, och på onsdag landar vi ganska precis samma tid... du i Aten... och jag i Brisbane, efter 23 timmars resa. Du har ju lite mer omväxlande resa i och med att det innebär en övernattning. Min omväxling blir bara 3 timmars flygbyte i Singapore, resterande 20 timmarna blir i luften. Jag kan väl inte hoppas på samma tur som sist då jag fick tre säten för mig själv och kunde ligga ner under en stor del av resan. SÅ skönt det ska bli att komma iväg! Allt är packat och klart. Resfeber? Klart att det kittlar i magen, lång resa när jag reser ensam igen, men dotter och barnbarn väntar - och jag längtar!
Ha det nu så gott på fina Tinos och koppla av allt det du kan! Det tänker jag göra!
Svara med citat
  #40  
Gammal 2015-04-06, 19:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: SNART!

Marianne...ha en underbar resa !!!! Den är Du värd!!! Du blir en van Australienresenär!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT