Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-07-18, 18:45
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard 39 dagar kvar!

Nu står nedräknaren på 39 dagar innan planet lyfter från Arlanda till Lesvos.....jag är redo med både Vandringsbok och e-guide från kalimera


Jag ska bo i Molyvos på Amfitriti Hotel! Någon som har bott där eller som vet något om hotellet? all information är av värde


Jag har även läst att det ska gå ett litet tåg mellan Molyvos och Petra, stämmer detta?


En fråga till finns det någon utomhus bio?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-07-19, 00:16
exxy19 exxy19 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: 39 dagar kvar!

Hört talas om hotellet men ej bott där, vet inget om det egentligen, är säkert bra.
Tåget är ett sånt där som brukar finnas på marknader/djurparker och tar sin lilla tid att åka, kul grej som sightseeing men som transport går det bort. Ta buss eller taxi istället om du bara ska ta dig mellan byarna.

Det har varit utomhusbio i Molivos förr om åren då vi varit där, i år såg vi inget men vi åkte väldigt tidigt och det ska inte vara igång förräns under högsäsong. Om bion finns kvar så ligger den mittemot taxiparkeringen i utkanten/infarten till Molivos. Det ligger en cykeluthyrning framför bion såg vi tidigare i somras.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-07-19, 13:39
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 39 dagar kvar!

Tack för svar! det kanske blir en tur med tåget en gång iaf som en liten utflykt.
Jag åkte ju med ett sånt i Parga och såg mej om lite...det var riktigt kul, jag bara hoppade på som en impuls när jag såg tåget och hade ingen aning om vart jag skulle hamna!


Jag hamnade vid ali paschas fästning såna impulshandlingar gör jag bara när jag reser själv konstigt nog så får se vad denna ensamresa får mej att se och göra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-07-20, 18:06
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 883
Standard Sv: 39 dagar kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Jag ska bo i Molyvos på Amfitriti Hotel! Någon som har bott där eller som vet något om hotellet? all information är av värde


Jag har även läst att det ska gå ett litet tåg mellan Molyvos och Petra, stämmer detta?
Jag bodde ifjol på Olive Press och tycker att Amfitriti är granne till dem. Olive Press ligger vid stranden och Amfitriti lite högre upp, men ändå nära stranden. Själva hotellet vet jag ju inget om, men läget är nog bra. Olive Press har ett allmänt poolområde som ligger alldeles vid stranden så det är kort väg dit.

Och minitåget hade hopon-hopoff-stil och man kunde åka upp till fästningen i Molyvos och till Petra och Anaxos. Riktigt trevligt om man inte har bråttom. Vi tog tåget och åt på Womens´s co-operative i Petra. Rekommenderas! Sen gick vi omkring lite och tog tåget tillbaka till Molyvos igen.

Ha det härligt på Lesvos, Molyvos är riktigt trevligt!

/ Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-07-20, 18:39
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: 39 dagar kvar!

Bion ligger nära ert hotell. Det är mysigt att sitta ute och se film. Vi gjorde ett besök för några år sedan. Att sitta vid bord och ta ett glas vin och se film, jättetrevligt.

Ha det så trevligt i vår favoritby, missa inte "gubbstället" kafenion efter gatan rätt upp, se solnedgången från deras balkong.

Carina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT