Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-04, 22:55
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Nu är det nära.....

Nu står nedräknaren på ensiffrigt och vi räknar dagarna innan vi trampar grekisk mark igen. Ett Grekland som vi förstått är hårt drabbat av den stora flyktingvågen undan krigets fasor. Vi hoppas att på något sätt kunna bidra....med extra bagage eller på annat sätt. Hur som helst så längtar vi tills planet lyfter och hoppas på en härlig vecka på Lesbos.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-06, 15:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Nu är det nära.....

Citat:
Ursprungligen postat av Karin S Visa inlägg
Nu står nedräknaren på ensiffrigt och vi räknar dagarna innan vi trampar grekisk mark igen.
Samma här. Trevlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-09-11, 10:33
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Re: Nu är det nära.....

Jag vet inte när du åker, men ser du detta innan så: ta med myggmedel!!! Själv är jag lite allergisk mot bett så det har blivit mycket pyssel med betten, även nu efter hemkomst. Trevlig resa
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-09-11, 12:48
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Re: Nu är det nära.....

[quote=Fajotta;373154]Jag vet inte när du åker, men ser du detta innan så: ta med myggmedel!!!

Tack för påminnelsen! Ja, myggen gillar mitt blod så jag brukar bli ganska attackerad av dem medan mannen oftast slipper. Varierar lite mellan olika öar det där med myggplågan och har inte läst precis om mygg på Lesbos. Men nu åker myggmedlet fram för att packas med.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-09-11, 15:26
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Re: Nu är det nära.....

Bra!! Är man bara rustad från start så ... Myggen älskar mig!! Ha en underbar resa!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-09-11, 21:21
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Nu är det nära.....

Tack snälla! Vi ser verkligen fram emot vår vecka i Grekland efter att ha hoppat över den traditionella septemberveckan förra året.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-09-11, 21:55
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Nu är det nära.....

Jag kom hem natten till måndag och vi hade mellan 25,5 och 28 grader i havet nästan hela veckan Ser ut som det fortfarande är varmt.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-09-11, 22:58
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Nu är det nära.....

Låter härligt! Vi längtar efter souvlaki, moussaka, grekisk sallad mm. Att få strosa runt i gränderna på kvällarna innan man slår sig ner på en mysig taverna. I morgon packas resväskan...k
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-09-11, 23:09
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Nu är det nära.....

Hade gärna åkt ner igen. Glöm inte en färd till stranden i Anaxos, men det antar jag står på önskelistan
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-09-12, 05:45
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Re: Nu är det nära.....

Vill förtydliga: mygg älskar mig - jag är allergisk jag var stöddig de två första dygnen och satt och filosoferade sent på kvällen/ natten utan någon spray på min terass och blev biten och märkte inte av det så mycket först. Sen fick jag ångra min djärvhet. Och du kommer att få hjärtat krossat av att se alla flyktingar - men också få det stärkt. Dels av att se människors godhet, dels genom att hitta den i din egen i hjärtat. Låter flummigt men tror du kommer att förstå. Idag packar du väskan och - igen - önskar jag åkte med. Läste på nätet att havet är varmt fortfarande. Och på nytt: ha en underbar resa !!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT