Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #461  
Gammal 2026-05-29, 16:02
lakis5s avatar
lakis5 lakis5 är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 364
Standard Sv: Varsågoda

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse F Visa inlägg
Svara med citat
  #462  
Gammal 2026-05-29, 16:18
lakis5s avatar
lakis5 lakis5 är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 364
Standard Sv: Varsågoda

Citat:
Ursprungligen postat av lakis5 Visa inlägg
Artisterna heter Panos Pinas & Stazi Meli
Ingen aning vilka dom är men sjunga kan dom.
Svara med citat
  #463  
Gammal igår, 20:19
lakis5s avatar
lakis5 lakis5 är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 364
Standard Sv: Varsågoda

Ploutarhos sjunger gamla låtar med sin son och dotter
https://youtu.be/cISMtoGMBaQ
Svara med citat
  #464  
Gammal idag, 08:18
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 954
Standard Sv: Varsågoda

Tack snälla för detta! Vilken stolt farsa Ploutarchos är!

Väldigt familjärt för övrigt också, och dessa gamla fina grekiska sånger live i tavernamiljö.
Svara med citat
  #465  
Gammal idag, 09:16
lakis5s avatar
lakis5 lakis5 är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 364
Standard Sv: Varsågoda

Citat:
Ursprungligen postat av Getpinglan Visa inlägg
Tack snälla för detta! Vilken stolt farsa Ploutarchos är!

Väldigt familjärt för övrigt också, och dessa gamla fina grekiska sånger live i tavernamiljö.
Det var så lite så
Svara med citat
  #466  
Gammal idag, 10:52
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 954
Standard Sv: Varsågoda

Citat:
Ursprungligen postat av lakis5 Visa inlägg
Det var så lite så
Det var en fin start på nationaldagsfirandet, vi hörde hela konserten en timme och 20 min! (Jag antar att de firar grekisk påsk 2026 på mysiga tavernan, men maten verkar orörd... )

Tänkte lite på Ploutarchos och hur mycket man lyssnat på honom genom åren. Eller rättare sagt hört hans röst när man är i Grekland, den är så distinkt och skiljer sig från de andra som sjunger i samma stil. Läste att han (som kommer från enkla förhållanden) har hela fem barn med frun som han varit gift med i 34 år. Bra jobbat.

Slutnumret: To kallitero paidi, som alla är så glada över, får mig att undra om det inte är resten av familjen som är där i bakgrunden. Vem är bäst?

Kul! Tack Lakis . (Vilken låt tycker du är bäst i hela Ploutarchos den äldres låtkatalog, eller vilken är Ploutarchos största låt?)
Svara med citat
  #467  
Gammal idag, 15:26
lakis5s avatar
lakis5 lakis5 är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 364
Standard Sv: Varsågoda

Citat:
Ursprungligen postat av Getpinglan Visa inlägg
Det var en fin start på nationaldagsfirandet, vi hörde hela konserten en timme och 20 min! (Jag antar att de firar grekisk påsk 2026 på mysiga tavernan, men maten verkar orörd... )

Tänkte lite på Ploutarchos och hur mycket man lyssnat på honom genom åren. Eller rättare sagt hört hans röst när man är i Grekland, den är så distinkt och skiljer sig från de andra som sjunger i samma stil. Läste att han (som kommer från enkla förhållanden) har hela fem barn med frun som han varit gift med i 34 år. Bra jobbat.

Slutnumret: To kallitero paidi, som alla är så glada över, får mig att undra om det inte är resten av familjen som är där i bakgrunden. Vem är bäst?

Kul! Tack Lakis . (Vilken låt tycker du är bäst i hela Ploutarchos den äldres låtkatalog, eller vilken är Ploutarchos största låt?)
Jo du det är jätte svårt att svara på, en låt som jag hade fastnat för för några år sen heter [Se efxaristo] jag tror att jag har länkat det här på sidan för några månader sen tror jag, men här kommer den igen.https://youtu.be/s8v0CURcrro
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT