Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > BoCinas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-12-09, 18:23
bocina bocina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna / Plakias
Inlägg: 212
Standard Kontakt!

Tänk vad en regnig eftermiddag kan göra, jag hittade lösenordet, lätt som en plätt, satt på undersidan av routern!

Haft 3 sköna dagar, sol, 17-18 grader ingen vind, så det var klart roligare att sitta på takterassen och läsa, gå långpromenader, äta, fika osv, än att hålla på o fixa med datorn, men när vi kom hem från dagens långpromenad, började det stänka lite, sen vräkte regnet ned ngn timme eller så, därefter har det varit lite skurar, ganska mysigt det oxå, sitta inne o kura.

Jag ska nog ta fram mina böcker och göra ett försök med grekiskan, skulle vara kul att kunna ngt annat än kalimera, kalispera, ti kanis osv. Framför allt när vi igår mötte en gubbe på åsna som tyckte Bosco var såå liten o vacker, eller som idag på vägen till Damnoni, killen som varit o skördat mandariner, när vi hejat på varandra, sa han, oriste, o gav mig några. Smakade såklart bättre än dom jag köpt hos grönsakshandlarn

Likaså blir jag alltid så överraskad vid såna möten att mobilkameran aldrig kommer fram, det är först efteråt den finns med i min tankevärld. Samma sak med tanten som var ute och plockade xorta, fattade bara att det inte fanns så mycket ännu, fast hon hade en hel kasse full, lyckades bara identifiera fänkål, men nån gång skall jag oxå lära mig vad som är ätbart! Xorta med olivolja och citron, mums!

Hade tänkt gå ner till Sifis ikväll, för att kolla vad han har för gott på menyn, men blir nog hemma, för just nu regnar det rejält igen. Ska ladda in lite bilder i datorn, och vem vet, kanske jag lyckas skicka med en bild nästa gång!

Cina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-12-09, 19:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kontakt!

Ha en fin kväll!!! Trevligt att läsa Dina rapporter i flyttstöket...

Lissi - 3 dagar från flytten
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-12-11, 09:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kontakt!

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg
Tänk vad en regnig eftermiddag kan göra, jag hittade lösenordet, lätt som en plätt, satt på undersidan av routern!
Men så bra! Ser fram emot många rapporter.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-12-11, 11:15
bocina bocina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna / Plakias
Inlägg: 212
Standard Sv: Kontakt!

Tänkte ladda in lite bilder o lägga ut idag, bra sysselsättning eftersom det spöregnar, men, men inget e lika enkelt som hemma (då jag bara skriker på Bosse datadoktorn). Det visar sig att jag tagit med mig fel sladd för överföring av bilderna från telefonen, bluetooth får jag inte att fungera, kan inte e-posta till mig själv, ingen mobilkontakt sen 10-tiden idag.

Nu ska jag stänga ner ett tag, dra ur alla sladdar till elektroniken,vill inte ha en pajad router, det har börjat åska, det mullrar rätt bra i bergen ovanför, blixtrar hela tiden och riktigt mörka moln.

Behöver iallafall inte tänka på någon hundpromenad på ett tag, Bosco var mer än ovillig att gå ut i morse, har i princip legat hoprullad under en filt sen vi kom in. Han gillar inte regn, hatar vattenpölar, går alltid på 3 ben (om det vore möjligt skulle han inte använda ngt ben alls), vill bara hem fortast möjligt.

Cina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-12-11, 13:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kontakt!

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg
det har börjat åska, det mullrar rätt bra i bergen ovanför, blixtrar hela tiden och riktigt mörka moln.
Det låter alldeles underbart. Jag älskar oväder!

Citat:
Han gillar inte regn, hatar vattenpölar, går alltid på 3 ben (om det vore möjligt skulle han inte använda ngt ben alls), vill bara hem fortast möjligt
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-12-11, 14:52
bocina bocina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna / Plakias
Inlägg: 212
Standard Sv: Kontakt!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det låter alldeles underbart. Jag älskar oväder!

Ja, det gör jag också, synd att Lilleman och jag inte har samma intresse där!

Cina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-12-11, 17:49
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Kontakt!

Tänk att kunna gå ut och plocka xorta och mandariner i december! - 18 grader och sol - En skvätt olivolja ... pressa lite citron ...en flaska Retsina ... Nyskördad klementin som avslutning och kanske en Ouzo? Det kan inte bli mycket bättre.

Lilla sjöborren.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT