Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-20, 00:48
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Dagsutflykt till Delos och Mykonos

En av födelsedagspresenterna till min pojkvän(som inte är på kalimera)skall vara en båttur till Delos och Mykonos.
Ni som kan allt, köper man biljett på flera ställen, eller bara på ett?
Vilken av båtarna är "bäst"? Katamaranen eller Alexandros?
Vi kommer bara 3(egentligen 2 eftersom vi kommer fram mitt i natten)dagar innan själva dagen, så jag har inte mycket tid att finna ut själv
Sen, blir det ofta fullt? Vill liksom inte få klura ut någon ersättningspresent i sista sekunden Är nämligen inte så påhittig och han är väääldigt förtjust i överraskningar, speciellt när man lagt ner personlighet och omtanke i de (lätt prestationsångest) Han däremot är en mästare på sådanna till mig
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-20, 07:49
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Vilken rolig födelsedagsöverraskning! Har för mig jag gjorde denna tur med katamaran (svårt att minnas alla båtfärder man gjort ) och köpte biljett via nån agentur i Naxos stad, säljs garanterat på flera ställen.
Tyvärr förknippar jag Delos lite som en oturs-ö då jag tappade en för mig mycket värdefull ring där och halva tiden gick åt till att leta efter den utan resultat, så jag missade nog en hel del där... Mykonos livade upp desto mer men alldeles för få timmar i denna mysiga stad som gav så mycket mersmak (har tagits igen med en heldag vid ett senare tillfälle)

Trevlig tur!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-20, 13:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Jag skulle tro att alla resebyråer säljer biljetter. Båtarna går till olika öar olika dagar, så ni kanske inte kan välja båt. Jag föredrar Alexandros framför katamaraner.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-20, 16:36
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Vi hade planer om några dagar på Mykonos men skippade det då det blev allt för dyrt, så då tänkte jag en dagsutflykt nästan blir lika bra Säkert massor av cruisemänniskor och andra turister men vill ändå visa hur fint där är i gränderna.
Hemskt att tappa en ring! Jag blev jätteledsen när jag tappade bort ett billigt, men väldigt coolt, örhänge förra helgen när vi var i Stavanger Kan tänka mig så jobbigt det varit om det då också varit dyrt
Ser ut som det blir Alexander, efter lite mera googlande. Bra jag då skall slippa springa runt och leta om biljetter säljs överallt
Tack för svar!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-20, 17:20
Frost Frost är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 23
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Alexander är väl en katamaran, Naxos Star däremot är en "vanlig" båt som kan gunga betydligt mer vid blåst så jag skulle rekommendera Alexander.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-06-20, 19:08
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Citat:
Ursprungligen postat av Frost Visa inlägg
Alexander är väl en katamaran, Naxos Star däremot är en "vanlig" båt som kan gunga betydligt mer vid blåst så jag skulle rekommendera Alexander.
Ja, Alexander (CYKLADIC CRUISES) är en katamaran kan jag försäkra efter att ha kollat lite bilder men vad Alexandros är för en båt vet jag däremot inte

Senast redigerad av simetra den 2015-06-20 klockan 19:24.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-06-20, 21:53
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Så bra du skrev Simetra det var cycladic cruises. Nu ser jag det går en båt på födelsedagen. Trodde det bara var tisdag och torsdag. Hm, ändring i planerna kanske....
Katamaran låter bra! Tack för tips/info Frost!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-07-07, 00:31
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Mailet med Cycladic cruises. De går inte på tisdagar och torsdagar som visas på internet... De går måndag och onsdag och lite andra tider, men med Alexander. Dessutom tar de inte kort för €45,- biljetten...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-07-08, 08:42
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

Alexander kan gunga rätt ordentligt den också vid fel väder, och det krävs inte jättemycket vågor för det
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-07-08, 12:41
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Dagsutflykt till Delos och Mykonos

För min del går gungningen bra. Får bara inte vara så fel väder det blir inställt
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT