Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-05, 12:18
Athinas avatar
Athina Athina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Landskrona
Inlägg: 163
Standard Disco på Naxos???

Några år sen vi var där sist och några av barnen börjar bli stora...(17-18) och efterfrågar disco?!? Kan jag inte komma ihåg att jag sett? Har någon?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-05, 13:08
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Disco på Naxos???

Det enda jag sett som ser ut som ett disco i Naxos stad finns på vänster sida när man åker gatan upp från hamnen (d v s den gata som går upp vid Zas Travel). Det brukar blinka "discoliknande ljus" och stå en del folk utanför när man passerar sent, d v s efter tolv på natten.

Celbe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-05, 16:53
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Disco på Naxos???

Nu var det förvisso ett par år sedan jag senast var på disco på Naxos, men ställena brukar vara desamma - även om namnen ändras ibland. De konstanta brukar vara Super Island, som Celbe nämner, och så Ocean som ligger i Paralians förlängning mot S:t George. Där ligger också Veggera, som är en "dancing bar".

Super Island har, i alla fall tidigare, frekventerats av mycket greker och spelat mycket grekisk musik, med Ocean har varit mera turistinriktat. Gemensamt för dem är att festen börjar sent - efter 01.00. Men man ska inte heller glömma Prime, mitt på Paralian, som ju är skandinavbaren nummer ett och där i alla fall jag har dansat på bardisken ett par gånger.

Det har också legat ett disco bredvid Gyros-stället längst söderut på Paralian, och ett på samma gata som Super Island, men närmare hamnen. Det hette Se7en för 12 år sedan, men har bytt namn ett par gånger sedan dess och vissa säsonger inte öppnat alls.

Senast redigerad av Ella den 2007-06-05 klockan 16:55.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-06, 20:16
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Disco på Naxos???

Nu har ju inte så vanligt med "Disco / nattclubb" i Grekland på samma sätt som finns här hemma. Däremot så finns det massor med "Music-Bar"... Typ Pub-ställen med hög musik där man dansar på borden och bardisken kl 2 på natten... Och det är inget fel på dem... Ohh nejdå...

Peter
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-06, 20:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Disco på Naxos???

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Nu har ju inte så vanligt med "Disco / nattclubb" i Grekland på samma sätt som finns här hemma.
Det varierar väl väldigt det - precis som här hemma! Större orter - större utbud. Mindre orter . mindre utbud.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT