Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2007-03-02, 17:57
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Ja vad ska man säga, mer än att det var ju inte oväntat precis Hoppas att de flesta av Er som har bokat har betalat med kort, då finns ju ialla fall en bra chans att få pengar tillbaka!! Lycka till er alla!

Camilla
Svara med citat
  #42  
Gammal 2007-03-03, 09:59
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Hos Konsumenternas bank- och finansbyrå finns info om hur man kan gå till väga för att få tillbaka pengarna om man betalat biljetterna med kort: http://www.konsumentbankbyran.se/frames.asp

(Jag hade en gång anledning att kontakta Konsumenternas försäkringsbyrå och fick mycket bra hjälp och stöd av dem i mina krav mot försäkringsbolaget så jag har stort förtroende för den här typen av organisationer.)

De som har betalat med SEB-kort får hjälp av sin bank med reklamationen: http://www.seb.se/pow/wcp/index.asp?...se%26lang%3Dse

Senast redigerad av Elisabet den 2007-03-03 klockan 10:01.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2007-03-03, 11:52
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Jag var i telefonkontakt med min bank (Bohusbanken/Danske Bank) i går, skall få hem en remlamationsblankett att fylla i. Sedan får man väl vänta och se.
Tittade på Sterligngs alternativ igår, men de flyger inte från Gbg till Aten, så lite krångligare blir det med deras erbjudande, skall fördjupa mig i flygtiderna och se om Kastrup kan vara ett alternativ.
// Helén
Svara med citat
  #44  
Gammal 2007-03-03, 12:08
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Nordea hjälper också till att försöka få pengarna tillbaka om man betalt med kort. Jag har just fyllt i blanketten.
Jag tycker att många banker och företag ställer upp på ett väldigt bra sätt!

Agda
Svara med citat
  #45  
Gammal 2007-03-03, 12:21
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Jag var på min bank Nordea i går och fyllde i en reklamations lapp. Hörde på TV idag att det är upp till bankerna nu hur det blir, om de väljer att betala tillbaks pengarna eller inte. Blev mycket väl bemött på banken, personalen jag kom i kontakt med var mycket hjälpsam. Hoppas få tillbaka pengarna så man kanske får till en restresa åtminstånde!! Jag betalade med mitt Visa kort, och vid 2 tillfällen. Först för resan ner för mig och Matilda och i måndags (dumt) hemresan. Hade jag väntat liiite så hade jag inte blivit av med så mycket pengar.

Mia
Svara med citat
  #46  
Gammal 2007-03-03, 18:18
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Läste just på aftonbladets ekonomi sidor ang. kortbetalning.
Har man betalt med kreditkort, så skulle man kontakta kortutgivaren och häva köpet. Det står också att om man redan betalt, vilket är alternativet när man fyller i sitt kortnummer, då dras det ju från kontot direkt, då är chansen att få tillbaka några pengar mycket liten, behandlas som en oprioriterad fodran.
Jag känner det som om pengarna är borta 4 200kr för vår del. Skulle vi mot förmodan få tillbaka något så är ju det jättebra, men, men..

Funderade liksom Smithan på det där med skatterna, avdrag i deklarationen kanske? Jag har ju faktiskt betalt skatt för någonting jag inte haft möjlighet att utnyttja.
Å andra sidan bygger ju det resonemanget på att Fly Me betalt min skatt till staten, knappast troligt.
// Helén
Svara med citat
  #47  
Gammal 2007-03-04, 18:21
MajaLotta MajaLotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 12
Standard Sv: Flyget bokat!

Hej på er!!
Också jag som många av er andra förlorade pengar nu i och med FlyMe´s konkurs, våra biljetter till Rhodos för 6500 kr försvann ju över en natt.

MEN efter kontakt med Amerikan Express (som vi betalade med) i fredags så sa de att vi med största sannolikhet får tillbaka våra pengar tack vare en försäkring de har.....så ni som betalat med kort glöm inte kolla.

Så än så länge vågar jag inte hurra men hoppet återvände om att kunna komma iväg någonstans i sommar.

//MajaLotta
Svara med citat
  #48  
Gammal 2007-03-04, 19:45
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Nyss hemkommen från en skön skidsemester i Sälen, så måste man börja röja i detta. Vi hade bokat till Rhodos med "FlyMe to the moon", med avresa den 2/6. 4300 hade vi betalt redan i höstas.

Trist, men det var en chansning. Vi hade ju redan då hört om att bolaget hade problem. Vi åkte även med dem förra året till Kreta. 19 pers ombord, så det var ju inte utan att man började fundera.

Har nu kontaktat banken för att ev försöka få pengarna åter av dem. Har inte några större förhoppningar om att lyckas. Får väl hota med att flytta huslånet eller nåt...

/Netwolf
Svara med citat
  #49  
Gammal 2007-03-04, 20:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Ny resa bokad! Det blev Kreta, 6000 ToR med Apollo (2 vx & 1 barn).

/Netwolf

Senast redigerad av Netwolf den 2007-03-04 klockan 20:18. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #50  
Gammal 2007-03-05, 00:09
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: FlyMe i konkurs

...jag blev också av med min biljett från Göteborg till Rhodos den 7.4.....och även Tommy Adamsson blev drabbad.Han skulle med samma plan och följa med till Karpathos en vecka....

Mikke
Svara med citat
  #51  
Gammal 2007-03-05, 00:44
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Usch vad arg och besviken och ledsen man blir när sånt här händer! Vi är en stor familj på 6 personer så vi har förlorat 10.000 kr i konkursen, pengar som antagligen bara går upp i rök eller sugs in i ett stort svart hål. Det finns en liten chans att banken betalar en del av förlusten men det allra värsta är faktiskt inte pengarna utan att båtluffen inte blir av! Vi kommer aldrig att hitta så billiga biljetter igen från Göteborg till Grekland. Visserligen kan man ju åka billigt från både Stockholm och Kastrup, men då ska man ta sig dit och det är så smidigt att åka från Landvetter. Eller också kan man ta sista-minuten charter till tex Kreta men det lockar inte just nu. Det var det fria härliga oplanerade båtluffandet som lockade.
Och vi som längtade så till Amorgos!
Svara med citat
  #52  
Gammal 2007-03-05, 20:37
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Det var en intressant utveckling vi fick del av i eftermiddag. Konkursförvaltaren går ut med att han nästan rott en försäljning av FlyMe i hamn och att den nye köparen i så fall tar över åtaganden mot kunderna, dvs kör de planerade avgångarna!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=625040

Man tycker ju att han ska vara ganska säker på sin sak innan han släpper något sådant till media.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2007-03-05, 21:16
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Man tycker ju att han ska vara ganska säker på sin sak innan han släpper något sådant till media.
Hoppas verkligen det stämmer, de nya ägaren kan i så fall räkna mig som kund i framtiden, smart drag av de som skall driva det vidare.
//Helén
Svara med citat
  #54  
Gammal 2007-03-05, 21:27
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Jag är inte alls insatt i detaljerna kring FlyMe´s konkurs men det är ändå intressant att följa händelseutvecklingen.

Framför allt tycker jag det är fascinerande att gång på gång höra hur Sterling aktivt agerar och erbjuder det ena och det andra för att hjälpa både strandsatta f:d FlyMe-kunder och de som ännu inte påbörjat sin resa. Det görs mycket Sterling-reklam i den reklamfinansierade radion och på sidan sterling.dk har de t.o.m börjat "fiska över" FlyMe-personal som vill fortsätta sin karriär inom flyget.

Jag ögnade snabbt igenom lite om detta nyss, mycket kring konkursen och just Sterlings framfusiga beteende är rätt så intressant.



Hasse
Svara med citat
  #55  
Gammal 2007-03-05, 21:31
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Hasse, min första tanke när jag läste artikeln var "undrar om det är Sterlings han förhandlar med...?"
Svara med citat
  #56  
Gammal 2007-03-05, 21:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Jag ögnade snabbt igenom lite om detta nyss, mycket kring konkursen och just Sterlings framfusiga beteende är rätt så intressant.
Hasse
Vad är det för konstigt med att Sterling, ELLER något annat bolag "rycker in" och försöker få marknadsandelar eller kunder?? Om jag hade blivit strandsatt av FlyMe så hade jag tacksamt tagit emot all hjälp jag kunde få oavsett vad det stod för bolagsnamn på planet... eller missförstår jag Dig Hasse??

Lissi - som alltid haft bra erfarenheter av Sterling vad gäller service.
Svara med citat
  #57  
Gammal 2007-03-05, 21:35
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vad är det för konstigt med att Sterling, ELLER något annat bolag "rycker in"
Hasse säger ju inte att det är konstigt utan INTRESSANT, och det håller jag verkligen med honom om.
Svara med citat
  #58  
Gammal 2007-03-05, 21:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Hasse säger ju inte att det är konstigt utan INTRESSANT, och det håller jag verkligen med honom om.
..det var nog ordet framfusiga jag "reagerade" på.. Jag tog det som att det var negativt

Lissi - som hoppas att allt löser sig för de drabbade!
Svara med citat
  #59  
Gammal 2007-03-05, 21:50
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
.... eller missförstår jag Dig Hasse??


Jag vet inte, det blev så många inlägg nu på en gång tror jag

Jag tycker det är VÄLDIGT FRAMFUSIGT av Sterling att glatt kasta sig in och ta marknadsandelar. Frågan är väl hur mycket de vinner, har de kapacitet att ta emot nya kunder om de blir riktigt många ?

Eller......är de så framfusiga att det strider mot någon lagstiftning ??? Jag är totalt okunnig inom detta. Krafterna inom marknadsföring osv. är ju enorma. Sterling gör antagligen det enda rätta, hoppas det inte går överstyr så att redan besvikna FlyMe-kunder råkar ut för följder i någon slags "fartblindhet" från Sterling´s sida.



Hasse
Svara med citat
  #60  
Gammal 2007-03-05, 22:01
pia-mariannes avatar
pia-marianne pia-marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Tanumshede
Inlägg: 46
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Jag lider med er alla som har drabbats av FlyMe konkursen.Är riktigt ledsen för jag vet vad roligt det är att resa,och som man planerar allt.
Hoppas innerligen att ni kan få pengarna tillbaka,om inte allt så ändå något.
Önskar att jag kunde trolla......

Många sympatikramar från pia-marianne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT