Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-25, 12:43
JanssonJunior JanssonJunior är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 67
Standard Kalimera-tröjan

Efter lång tids funderande och grubblande, har jag fortfarande inte förstått grejen med dessa kalimeratröjor? Varför är de så omåttligt populära?
Jag måste verkligen ha missat något stort.
Tacksam för svar!
Mvh
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-25, 13:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Efter lång tids funderande och grubblande, har jag fortfarande inte förstått grejen med dessa kalimeratröjor? Varför är de så omåttligt populära?
Jag måste verkligen ha missat något stort.
Tacksam för svar!
Mvh
Hej!

Det är väl mest en kul grej och ett sätt att stödja Janne. Jag använder min som sovplagg och drömmer härliga drömmar i den om sol och hav.

Den enda gången tröjan används utomhus är kanske en tidig morgon på balkongen eller när det obligatoriska "Kalimera Was Here fotot" ska tas.
Den senaste gula tröjan gillar jag mer äm tidigare varianter, eftersom jag inhandlat den i centilongstorlek vilket passar mig bättre. Tidigare tröjor var alldeles för stora och så är gult en sån härlig färg.

Om det fanns ett kalimeralinne skulle jag gärna använda det ex till och från stranden.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-25, 13:50
JanssonJunior JanssonJunior är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 67
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Aha, okej, så det är en tröja att köpa härifrån som stödjer Janne i hans verksamhet, alltså?
Kanske börjar hänga med..
Kändes bara så märkligt med alla som ränner runt i de där tröjorna. Jag funderade över om det var för att man ville känna igen sina landsmän eller något.
En skön t-shirt är ju aldrig fel annars!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-25, 15:02
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Efter lång tids funderande och grubblande, har jag fortfarande inte förstått grejen med dessa kalimeratröjor? Varför är de så omåttligt populära?
Jag måste verkligen ha missat något stort.
Tacksam för svar!
Mvh
Hej!
Det är väl mest en kul grej! Jag har två gråa Kalimera-tröjor och jag hade ofta på mig en när vi spelade med bandet på barer/hotell i Rethymno-området förra säsongen. Det gav alltid upphov till att skandinaver kom fram och ville prata med mig efter spelningen! Och det är ju kul!
Tröjorna börjar bli lite slitna nu, så jag får väl slå till och beställa en ny! Fast jag "klär" inte så bra i gult ;-)

Calle!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-04-25, 17:07
annlind annlind är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Ang Kalimera tröjan. Har nyligen köpt en gul snygg mjuk och jätteskön,den är verkligen värt sitt pris 99kr. Så testa en du kommer inte att ångra dig, jag lovar? ha det skönt i nya tröjan.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-04-25, 17:15
JanssonJunior JanssonJunior är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 67
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Jag ska inte ha någon kalimeratröja. Det är så sant som det va sagt. Jag är intresserad i varför den är så populär.
Men jag hoppas den är skön!
Mvh
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-04-25, 17:27
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Om det fanns ett kalimeralinne skulle jag gärna använda det ex till och från stranden.
Själv sydde jag om min gula tröja till ett linne förra sommaren.

Karin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-04-25, 20:04
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Själv sydde jag om min gula tröja till ett linne förra sommaren.

Karin



Mmmmm, Fiffiga Fia minnsan !



Hasse (vit, grå och gul tröja + keps)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-04-25, 20:23
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Jag är intresserad i varför den är så populär.
Men jag hoppas den är skön!
Mvh
Är du mode-designer eller nå´t sånt

epiros
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-04-25, 21:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Själv sydde jag om min gula tröja till ett linne förra sommaren.

Karin
Har funderat på det men jag måste erkänna att jag inte är något vidare på att sy så då är det kanske lättare att försöka övertala Janne att börja sälja linnen. Jag har som Hasse alla tröjorna och även en keps som väckte viss uppmärksamhet i Thailand i vintras. Snygg keps men jag passar tyvärr inte i keps så jag tror inte den får följa med till Parga. När jag var på Koh Poda kom två greker fram och frågade var kepsen kom ifrån så då berättade jag om Kalimera och att Janne fått pris för sin fina hemsida.

Eva
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-04-26, 07:57
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Har man tröja eller keps så kan man du deltaga i den trevliga fototävlingen
(som Janne fixar i år också, förhoppningsvis )

Det är ju också trevligt att träffa någon annan med samma tröja på öarna och ha en trevlig pratstund

Riitta, 51 dagar kvar tills tröjan skall på
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-04-26, 11:34
JanssonJunior JanssonJunior är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 67
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Det är ju detta fenomen jag är så fascinerad av!
Att vilja träffa andra nordbor som varit inne på samma sajt.
Det handlar inte mina resor om. Jag tycker det är intressant att få en annan bild av resandet, men kan inte riktigt förstå ivern över att träffa andra över en kalimeratröja.
Kontakt kan tas på tusen olika vis..

Mvh
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-04-26, 11:47
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Det är ju detta fenomen jag är så fascinerad av!
Att vilja träffa andra nordbor som varit inne på samma sajt.
Det handlar inte mina resor om. Jag tycker det är intressant att få en annan bild av resandet, men kan inte riktigt förstå ivern över att träffa andra över en kalimeratröja.
Kontakt kan tas på tusen olika vis..

Mvh
Förstår ditt tänkande till 100 % men faktum är att mina två bästa väninnor har jag träffat via Kalimera en av dem pga att hon hade Kalimeratröja på.Jag har verkligen inte sett många andra med tröja på Cia
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-04-26, 12:36
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Jag sällar mig till junior, vi håller en låg profil på semestern, åker visserligen ofta charter men undviker sedan "gänget" så långt det går. Känslan att helt bestämma över vår tid är nog vår definition på semester. En tröja som flaggar 'medlemsskap' riskerar den illusionen en smula.

Ett stilla sms från en och annan Kalimera med rapport om väder och vind i andra delar av övärlden är för mig alldeles lagom.

Tur är att vi är olika dock.

//PO
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-04-26, 12:54
Kallitheas avatar
Kallithea Kallithea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 36
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Jag sällar mig till junior, vi håller en låg profil på semestern, åker visserligen ofta charter men undviker sedan "gänget" så långt det går. Känslan att helt bestämma över vår tid är nog vår definition på semester. En tröja som flaggar 'medlemsskap' riskerar den illusionen en smula.

Ett stilla sms från en och annan Kalimera med rapport om väder och vind i andra delar av övärlden är för mig alldeles lagom.

Tur är att vi är olika dock.

//PO
Åker man inte charter är det ändå sällan man träffar på resenärer med Kalimera-tröjor. Det är färre som bär tröjorna än att de riskerar att "fylla" Greklands alla små originella öar. Själv skulle jag bara tycka att det var kul att få stöta på någon som också gillar Grekland och Kalimera. Generellt umgås jag sällan med turister på Greklands semestrarna.

Kallithea
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-04-26, 12:54
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Det är ju detta fenomen jag är så fascinerad av!
Att vilja träffa andra nordbor som varit inne på samma sajt.
Det handlar inte mina resor om. Jag tycker det är intressant att få en annan bild av resandet, men kan inte riktigt förstå ivern över att träffa andra över en kalimeratröja.
Kontakt kan tas på tusen olika vis..

Mvh
Hej Linn! Detta är väl lite av det speciella med Grekland att vi alla kan få det vi vill. Några av oss gillar solstolar, att äta "turistmat" och att umgås med landsmän. Andra gillar att utforska öarna på egen hand och gärna hitta egna stränder å smultronställen samt komma i kontakt med lokalbefolkningen. Jag tillhör de senare men kan under en lång ensamluffning tycka om att prata lite svenska då och då.

När det gäller tröjan använder jag den ibland för att jag tycker den är snygg och samtidigt gör jag reklam för en sajt jag inte kan vara utan.

bosse 22+
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-04-26, 13:37
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Det är ju detta fenomen jag är så fascinerad av!
Att vilja träffa andra nordbor som varit inne på samma sajt.
Det handlar inte mina resor om. Jag tycker det är intressant att få en annan bild av resandet, men kan inte riktigt förstå ivern över att träffa andra över en kalimeratröja.
Kontakt kan tas på tusen olika vis..
Jag har inte heller någon Kalimera-tröja och tänkte inte skaffa någon heller (eftersom jag varken trivs i gult eller i den sortens t-shirt), men jag har ändå inga problem att förstå varför andra köper dem. Det är väl inte det minsta konstigt?

För mig skulle det vara en helt annan sak att se någon med Kalimera-tröja än att höra vem som helst prata svenska i Grekland. Är man aktiv här på Kalimera så är man med ganska stor sannolikhet mer intressant att prata med än en vanlig svensk turist som kanske bara "råkat" hamna i Grekland. Jag är verkligen inte en sån som brukar vilja ha kontakt med andra svenskar utomlands, men såg jag en Kalimera-tröja i Grekland så skulle jag definitivt gå fram och prata, trots att jag inte är det minsta social.

Ruby
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-04-26, 14:34
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
men såg jag en Kalimera-tröja i Grekland så skulle jag definitivt gå fram och prata, trots att jag inte är det minsta social.

Ruby
Det är just därför jag inte vill ha nå´n, eftersom jag förmodligen skulle göra precis likadant. Kanske är det att driva det lite långt men jag skulle känna det lite som en skylt "Jag är väldigt greklandsintresserad, bra påläst, har karta och vet var käket är bra, kom och prata!"

Men vad andra vill ha på sig har jag inga synpunkter på alls.

//PO
-bortsett från orangea strumpor.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-04-26, 15:38
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Vilken underbart underhållande tråd! jag tycker verkligen det är fantastiskt att en gul t-shirt får en massa människor sitta framför datorn och skriva in sina argument för eller emot.....verklig entusiasm!

Det är väl så att vi svenskar älskar att visa upp att vi har någon "tillhörighet". Supporterprylar av alla dess slag, dekaler från fackförbundet, pins från rotary etc etc. Det ger väl nån samhörighet på nåt sätt...?

Fast jag har väldigt svårt att förstå resonemanget om att man skulle vara mer intressant att prata med om man "hänger" på saiten Kalimera? Nu är jag ju ganska ny här så jag kanske inte har förstått mitt fulla värde Om jag nu kan en hel del om Grekland så tycker jag det är mest intressant att tala med människor som kan delge mig helt andra upplevelser från andra delar av världen och de människorna träffar jag ofta i grekland....(eller turkiet, eller gran canaria, eller italien....etc, etc), men de bär sällan eller aldrig en Kalimera T-shirt
Nej, jag ska nog inte gå fram och ge mig till känna som en kalimerare (eller vad det nu kallas)om jag ser någon isommar.....det skulle va om nån samtidigt hade en Färjestad keps då...
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-04-26, 15:56
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Jag gillar mina kalimeratröjor - allihop

Ändå använder jag dem mycket lite när jag är i Grekland. Visserligen tycker jag att det är kul att göra reklam för den här utmärkta sajten, och det är kul när greker hajar till och frågar "vad har du på tröjan???" - men ändå låter jag oftast bli.

Det är bara på icke svenskifierade öar som jag går i k-tröja. Mitt behov av att i alla lägen bli identifierad som svensk av andra svenskar är inte så stort.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT